انس با قرآن هرگز تعطیل‌بردار نیست / ایجاد پایگاه مجازی آموزش قرآن و معارف اهل بیت(ع) در سال 99
کد خبر: 3885327
تاریخ انتشار : ۲۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۷

انس با قرآن هرگز تعطیل‌بردار نیست / ایجاد پایگاه مجازی آموزش قرآن و معارف اهل بیت(ع) در سال 99

مدیر مؤسسه دارالقرآن اهل بیت(ع) خمینی‌شهر گفت: باتوجه به شیوع ویروس کرونا، تعطیلی بسیاری از مراکز، مؤسسات و تشکل‌های قرآنی تعطیل و نیمه‌تعطیل شد. بنابراین مؤسسه دارالقرآن اهل بیت(ع) خمینی‌شهر برای قرآن‌آموزان دوره‌های مجازی برگزار کرده است.

به گزارش ایکنا؛ هم‌اکنون کشور همچون دیگر کشورها درگیر یک بحران بهداشتی ناشناخته و جدید شده است. در این راستا پیامبر اسلام(ص) همواره بر نظافت مسلمانان تأکید و مقام معظم رهبری نیز سفارشاتی برای رعایت برنامه‌های وزارت بهداشت برای مقابله با انتشار ویروس کرونا، داشته‌اند. در این راستا، مؤسسه دارالقرآن اهل‌بیت(ع) کلاس‌های آموزشی خود را تعطیل کرده و برنامه‌های آموزشی را به صورت تلفنی و غیرحضوری پیگیری می‌کند.
حجت‌الاسلام و المسلمین قربانیان مدیر مؤسسه دارالقرآن اهل بیت(ع) گفت: روش مجازی آموزش قرآن و مفاهیم با تنظیم آیین نامه و به صورت کاملا قانون‌مند در این مؤسسه آغاز شده است و از ابتدای اسفند‌ماه تاکنون تعداد یک هزار و 100 نفر در این آموزش شرکت کرده‌ که این آمار نشان‌دهنده مسیری موفق است.

وی با توجه به اهمیت آموزش مجازی دوره‌های قرآن افزود: در فضای کنونی کشور که همه برنامه‌های آموزشی مؤسسات قرآنی غالباً تعطیل بوده و معمولاً افراد برای آموزش‌های غیر اجباری اهمیت خاصی قائل نیستند، بنابراین مؤسسه دارالقرآن اهل‌بیت(ع) برخلاف این رویه برای آموزش‌های خود در هر سطحی اهمیت ویژه‌ای قائل است.
مدیر مؤسسه به دیگر هدف برپایی این دوره‌ها اشاره کرد و گفت: حفظ ارتباط قرآن‌آموز و خانواده‌اش با مؤسسه و اساتید یکی از اهداف برپایی این دوره است. همچنین باتوجه به اینکه فعالیت‌های قرآنی کشور تحت هیچ شرایطی نباید قطع شود، براین اساس مؤسسه دارالقرآن اهل‌بیت(ع) پیشتاز عرصه آموزش مجازی و تلفنی شده است.
در پایان حجت‌الاسلام والمسلمین قربانیان خاطر‌نشان کرد: در سال 1399 یکی از اهدف این مؤسسه ایجاد پایگاه آموزش قرآن و معارف اهل‌بیت(ع) به شکل مجازی است که این فرصت به دست آمده می‌تواند آمادگی مؤسسه و برنامه‌ریزی برای آموزش مجازی را محک بزند.

انتهای پیام
captcha