از واکنش مقتدی صدر به التماس دعای ترامپ تا ایزوله کردن موفق ویروس کرونا
کد خبر: 3885359
تاریخ انتشار : ۲۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۲
نوآمدهای کرونا از سراسر جهان؛

از واکنش مقتدی صدر به التماس دعای ترامپ تا ایزوله کردن موفق ویروس کرونا

مقتدی صدر، رهبر جریان صدر در توئیتی به اعلام یکشنبه (فردا) از سوی دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا به عنوان روز دعا برای رفع بلای کرونا واکنش نشان داد و گفت: فراموش کرده‌اید که ما سالروز شهادت امام کاظم(ع) را در پیش داریم و این روز باید روز جهانی دعا باشد حتی اگر شده به پشت‌بام‌ها برویم و دست‌های خود را به سوی خداوند دراز کنیم.

به گزارش ایکنا؛ مسئولان چین اعلام کردند که به‌تازگی ۱۱ مورد جدید از ابتلا به ویروس کرونا در این کشور ثبت شده و براساس این آمار، ۱۳ تن نیز به‌تازگی بر اثر ابتلا به این ویروس در چین فوت کرده‌اند. جدیدترین آمار منتشر شده در این کشور نشان می‌دهد که تاکنون هشتاد هزار و ۸۲۴ نفر در چین به این ویروس مبتلا شده و از این میان حدود سه هزار و ۱۸۹ نفر به علت ابتلا به ویروس کرونا در چین فوت کرده‌اند.

اکوادور

وزیر بهداشت اکوادور اعلام کرد که نخستین مورد فوت بر اثر ابتلا به ویروس کرونا در این کشور ثبت شده است. وی در ادامه افزود: یک زن ۷۱ ساله اکوادوری که به‌تازگی از اسپانیا آمده بود بر اثر ابتلا به این ویروس فوت کرد.

وزیر بهداشت اکوادور تصریح کرد: آمار مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور به ۲۳ نفر افزایش یافته است.

اکوادور روز چهارشنبه، 21 اسفند در سایه شیوع ویروس کرونا در این کشور حالت فوق‌العاده اعلام کرد و کسانی که از برخی کشورها مانند چین، اسپانیا، فرانسه و ایتالیا به اکوادور می‌آیند باید تحت قرنطینه قرار بگیرند.

عراق

وزارت بهداشت عراق در بیانیه‌‌ای تأکید کرد که تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور  به ۹۳ نفر افزایش یافته است و تاکنون ۹ نفر نیز در این کشور به علت ابتلا به ویروس کرونا فوت کرده‌اند.

واکنش مقتدی صدر به التماس دعای ترامپ برای رفع بلا

«مقتدی صدر» روحانی برجسته عراقی در پیامی مردم دنیا از هر دین و آئینی را دعوت کرد در وضعیت کنونی شیوع ویروس کرونا در بیشتر نقاط جهان یک روز را به عنوان روز دعا و تقرب به پروردگار اختصاص دهند.

«مقتدی صدر» رهبر جریان صدر عراق در پیامی مردم دنیا از هر دین و آئینی را دعوت کرد در وضعیت کنونی شیوع ویروس کرونا در بیشتر نقاط جهان یک روز را به عنوان روز دعا و تقرب به پروردگار اختصاص دهند.

وی گفت: فراموش کرده‌اید که سالروز شهادت باب الحوائج امام موسی کاظم(ع) را پیش رو داریم؟ این روز را روز جهانی دعا قرار دهیم که در آن همه ما از هر دین و آئینی دستانمان را به سمت پروردگار بالا ببریم بلای کنونی یک بلای جهانی است آری دستانمان را با خشوع قلوبمان بالا می‌بریم حتی اگر شده برای این کار به پشت بام منازلمان برویم.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا نیز روز یکشنبه را به عنوان روز ملی دعا و نیایش اعلام کرده است.

صندوق بین‌المللی پول

مسئولان صندوق بین‌المللی پول اعلام کردند که یکی از کارمندان این نهاد به ویروس کرونا مبتلا شده است.

مسئولان صندوق بین‌المللی پول از کارمندان این نهاد خواستند تا اطلاع ثانونی دورکاری کنند.

پیش از این، سازمان ملل متحد اعلام کرده بود که به مدت چهار هفته، حضور فیزیکی کارکنان خود در مقر این سازمان را به‌طور قابل ملاحظه‌ای کاهش می‌دهد.

با اعلام ابتلای یکی از اعضای هیئت دیپلماتیک فیلیپین به بیماری کرونا در روز گذشته، سازمان ملل متحد اعلام کرد که به مدت چهار هفته، از حضور فیزیکی کارکنان خود در مقر این سازمان در شهر نیویورک به‌طور چشمگیری می‌کاهد.

قطر

وزارت بهداشت قطر اعلام کرد که ۵۸ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در این کشور را ثبت کرده است.

با احتساب این موارد، شمار کسانی که در قطر به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند، به ۳۲۰ نفر افزایش یافته است.

ایتالیا

آمارهای رسمی ارائه شده از سوی کشور ایتالیا حاکی از ثبت ۲۵۰ مورد مرگ ناشی از ابتلا به کروناویروس طی ۲۴ ساعت گذشته است.

به این ترتیب، آمار قربانیان این ویروس همه‌گیر در این کشور به یک هزار و ۲۶۶ نفر رسید.

طی یک روز گذشته، همچنین ۲۵۰۰ مورد جدید ابتلا در ایتالیا گزارش شده و هم‌اکنون تعداد افراد آلوده در این کشور، ۱۷ هزار نفر است.

موریتانی

وزارت بهداشت موریتانی اعلام کرد که نخستین مورد از ابتلا به ویروس کرونا در این کشور را ثبت کرده است.

فرانسه

وزیر بهداشت فرانسه اعلام کرد که طی ۲۴ ساعت اخیر دست‌کم ۱۸ نفر در این کشور به علت ابتلا به ویروس کرونا فوت کرده‌اند. وی در ادامه افزود: با اضافه شدن این ۱۸ نفر تعداد فوتی‌ها بر اثر ابتلا به ویروس کرونا در فرانسه به ۷۹ نفر رسیده و تعداد مبتلایان به این ویروس در فرانسه به سه هزار و ۶۶۱ نفر افزایش یافته است.

عربستان

وزارت بهداشت سعودی اعلام کرد که شمار مبتلایان به کرونا در عربستان به ۸۶ نفر رسیده و این کشور در اقدامی پیشگیرانه شماری از پروازهای بین‌المللی را لغو کرده است.

در همین راستا یک منبع مسئول در وزارت کشور عربستان اعلام کرد که دولت این کشور تصمیم گرفته پروازهای بین‌المللی را به مدت ۲ هفته به حالت تعلیق درآورد.

الجزایر

وزارت بهداشت الجزایر امروز اعلام کرد که سومین مورد از فوت ناشی از ابتلا به ویروس کرونا را ثبت کرده است.

بر اساس این گزارش، با ثبت ۱۰ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در الجزایر شمار مبتلایان به این ویروس به ۳۷ نفر افزایش یافته است.

کویت

وزارت بهداشت کویت نیز اعلام کرده که با ثبت ۴ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا شمار مبتلایان در این کشور به ۱۰۴ نفر افزایش یافت.

فلسطین

در فلسطین نیز با ثبت ۳ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا شمار مبتلایان به ۳۸ نفر افزایش یافته است.

اقدامات پیشگیرانه روسیه

 روسیه به دنبال همه‌گیر شدن ویروس کرونا در اغلب کشورهای اروپایی، از بسته شدن مرزهای زمینی خود با لهستان و نروژ خبر داد.

دولت روسیه روز جمعه، 23 اسفند به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، بر تمام پروازها از مبدأ یا به مقصد کشورهای عضو اتحادیه اروپا، نروژ و سوئیس محدودیت‌هایی اعمال کرد.

لغو مرخصی نظامیان اسرائیلی و نبود ماسک

وزارت بهداشت رژیم صهیونیستی از ثبت موارد جدیدی از ابتلا به کرونا در اراضی اشغالی خبر داد.

بر اساس این گزارش، این وزارتخانه اعلام کرد که شمار مبتلایان به کرونا در میان صهیونیست‌ها به ۱۵۴ نفر رسیده است.

به نوشته وبگاه «یدیعوت آحارونوت» فرماندهان ارشد ارتش اسرائیل بعد از ظهر امروز مرخصی نظامیان خود را لغو کرده و به همه نیروها دستور دادند  روز یکشنبه به پایگاه‌های خود بازگردند.

در عین حال «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر اسرائیل از «نارندرا مودی» همتای هندی خود در تماس تلفنی خواست به قطع صادرات ماسک و مواد اولیه دارو به اسرائیل خاتمه دهد. هند در روزهای گذشته به خاطر شیوع کرونا و نیازهای داخلی، توقف اقلام دارویی به فلسطین اشغالی را صادر کرد.

لبنان

 وزارت بهداشت لبنان هم اعلام کرد که شمار مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور افزایش یافته است. این وزارتخانه اعلام کرد که با ثبت ۱۵ مورد جدید، تاکنون ۹۳ نفر در لبنان به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.

وزارت بهداشت لبنان از مردم این کشور خواست تمام تدابیر بهداشتی لازم برای ممانعت از گسترش ویروس کرونا را اتخاذ کنند.

ایزوله کردن موفق ویروس کرونا با هدف ساخت واکسن

پژوهشگران دانشگاه‌های مک مستر و تورنتو كانادا با همکاری یکدیگر ویروس به دست آمده از افراد مبتلا را ایزوله کرده و آن را در یک آزمایشگاه ایمن کشت داده‌اند.

تهیه این نمونه خالص از ویروس کرونا در خارج از بدن انسان راه را برای مطالعه دقیق بر روی آن و شناسایی این ویروس برای ساخت واکسن در آینده هموار می‌سازد. همچنین از این نمونه می‌توان برای ساخت کیت‌های بهتر تشخیص کرونا و مداوای دقیق‌تر این ویروس مهلک بهره گرفت.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha