تشکیل ستاد مبارزه با «کرونا» در اداره کل حفظ آثار مازندران
کد خبر: 3885368
تاریخ انتشار : ۲۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۰

تشکیل ستاد مبارزه با «کرونا» در اداره کل حفظ آثار مازندران

جلسه شورای پیشکسوتان نیرو‌های مسلح استان مازندران با موضوع مقابله با ویروس «کرونا» ظهر امروز 24 اسفندماه در اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران برگزار شد.

تشکیل ستاد مبارزه با «کرونا» در اداره کل حفظ آثار مازندرانبه گزارش ایکنا از مازندران، سردار عبدالله ملکی، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران، امروز 24 اسفندماه در جلسه شورای پیشکسوتان نیرو‌های مسلح استان مازندران با موضوع مقابله با ویروس «کرونا» گفت: شرایط بحران «کرونا» یک امتحان الهی است و پزشکان، پرستاران و کادر درمانی بیمارستان‌های استان در خط مقدم مبارزه با کرونا قرار دارند.

ملکی اظهار کرد: در این بحران پیشکسوتان دفاع مقدس بر حسب تکلیف الهی به میدان آمدند و تا کنون کمک‌های زیادی از سوی این عزیزان در اختیار مردم قرار گرفت.
وی افزود: این جلسه با توجه به ابلاغ مقام معظم رهبری به رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح و ابلاغ سازمان پیشکسوتان بنیاد حفظ آثار به استان‌ها  تشکیل شد و اولویت این تشکیلات برای پیشکسوتانی است که دچار مشکل تنفسی و داشتن ماسک و دستکش برای آن‌ها ضرورت دارد.
این مسئول بر لزوم شناسایی و تهیه لیست پزشکان، پرستاران و امدادگران پیشکسوت دفاع مقدس تأکید کرد: این افراد باید برای کمک به مردم، گروه‌بندی شوند.
این مسئول همچنین از تهیه و ارسال لیست پزشکان و پرستاران پیشکسوت سپاه استان خبر داد و گفت: در گام اول امروز نسبت به ارسال این اسامی به تهران اقدامات لازم انجام شده است.
وی از همکاری ویژه و خودجوش هیئت محبان حضرت زینب(س) مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس مازندران در تهیه ماسک و موادضدعفونی کننده خبر داد و با اشاره به توزیع 2 هزار عدد مواد ضدعفونی کننده توسط این هیئت گفت: هم اکنون نیز 5 هزار عدد ماسک آماده توزیع بین مردم، پیشکسوتان و دانشگاه علوم پزشکی است.
این مسئول از همکاری ویژه این اداره کل با دانشگاه علوم پزشکی استان خبر داد و گفت: این اداره کل پس از ابلاغ بنیاد حفظ آثار، آمادگی کامل کارکنان و پیشکسوتان نیرو‌های مسلح را برای مبارزه با ویروس «کرونا» به ستاد ملی مبارزه با «کرونا» در استانداری و دانشگاه علوم پزشکی اعلام کرد.
ملکی با بیان اینکه کارکنان این اداره کل در اقدام خودجوش به تهیه مواد ضدعفونی‌کننده، ماسک و دستکش پرداختند و به کمک مردم رفتند، ادامه داد: همچنین همکاران ما به صورت داوطلبانه در بیمارستان‌ها حضور یافته و مشغول خدمت رسانی به جامعه پزشکی و بیماران هستند.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران همچنین از اقدام خودجوش مسئولین دفاتر حفظ آثار در مبارزه با کرونا خبر داد و گفت: خادمین شهدای گمنام نیز از ابتدای شیوع این ویروس منحوس به خدمت مردم و بیماران رفتند.
ملکی با بیان اینکه، در حال حاضر همه ما سربازان جبهه سلامت هستیم، ابراز امیدواری کرد تا ریشه کنی این ویروس منحوس در میدان مبارزه خواهیم بود.

انتهای پیام
captcha