نیاز روزانه برخی بیماران به خون / هراس از کرونا موجب کاهش اهدای خون نشود
کد خبر: 3885463
تاریخ انتشار : ۲۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۷
مدیرعامل سازمان انتقال خون تبیین کرد؛

نیاز روزانه برخی بیماران به خون / هراس از کرونا موجب کاهش اهدای خون نشود

مدیرعامل سازمان انتقال خون با بیان اینکه افراد زیادی در کشور به صورت روزانه نیازمند مصرف خون و فراورده‌های خونی هستند، گفت: امیدواریم هراس از کرونا موجب اهدا نکردن خون نشود.

پیمان عشقی، مدیرعامل سازمان انتقال خون پیمان عشقی، مدیرعامل سازمان انتقال خون، در گفت‌وگو با ایکنا، با بیان اینکه اهدای خون در این روز‌ها امری ضروری است، اظهار کرد: در تلاشیم که به عموم شهروندان یادآور شویم که برای کار‌های غیرضروری از منزل خارج نشوند، اما نباید اهدای خون را یک کار غیرضروری تلقی کرد. شیوع کرونا نباید مشارکت اجتماعی و امر انسان‌دوستانه اهدای خون را از یادمان ببرد و امیدواریم که هراس از کرونا موجب اهدا نکردن خون نشود.

مدیرعامل سازمان انتقال خون با بیان اینکه نجات جان بیماران ضروری است، گفت: همانگونه که مردم برای تأمین نیازمندی‌های روزانه از منزل خارج می‌شوند، از آنان دعوت می‌کنیم که اهدای خون را نیز جزء برنامه‌های ضروری خود بدانند.

عشقی یادآور شد: از دغدغه بسیاری از بیماران نیازمند به خون آگاه هستیم؛ تأمین خون سالم و حفظ ذخایر خونی کشور برای رفع این دغدغه‌ها از اهداف اصلی سازمان انتقال خون است. اگرچه اهدای خون با کاهش چشمگیری روبه‌رو بوده است، اما سازمان انتقال خون تلاش می‌کند تا شاخص‌های توزیع را مدیریت و مصرف بیمارستانی را به صورت شبانه‌روزی سنجش کند.

عشقی با ذکر اینکه کرونا از طریق خون منتقل نمی‌شود، گفت: از همه‌ افرادی که امکان اهدای خون دارند درخواست می‌کنیم که اگر از منزل بیرون می‌آیند خون نیز اهدا کنند تا ذخایر خون مورد نیاز بیماران اورژانسی و مصرف‌کننده مستمر خون با سرعت بیشتری تأمین شود.

وی با بیان اینکه شعار سازمان انتقال خون «اهدای خون، اهدای زندگی است» گفت: زندگی در جریان است و بیماران زیادی نیازمند خون هستند.

عشقی درباره نحوه اهدای خون افراد اظهار کرد: باید توصیه‌های مراقبتی در مورد ویروس کرونا رعایت شود، اما افراد سالم و اهداکنندگان مستمری که شرح حالی از تماس با افراد مشکوک ندارند می‌توانند به مراکز اهدای خون مراجعه و با اهدای خون سالم، نجات‌بخش جان بیماران شوند.

وی تأکید کرد: این اطمینان را می‌دهم که در مراکز اهدای خون رعایت مسائل بهداشتی به قدر کافی انجام می‌شود و پزشکان با معاینه و گرفتن شرح حال دقیق از افراد، مانع اهدای خون افراد مشکوک می‌شوند. لذا اهداکنندگان با اطمینان به مراکز مراجعه کنند. باید همه دست به دست هم دهیم تا به سلامت از این شرایط عبور کنیم.
انتهای پیام
captcha