آغاز طرح پیشگیری و مراقبت از معتادان بی‌خانمان در مقابل کرونا
کد خبر: 3885535
تاریخ انتشار : ۲۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۸
رئیس سازمان بهزیستی خبر داد؛

آغاز طرح پیشگیری و مراقبت از معتادان بی‌خانمان در مقابل کرونا

رئیس سازمان بهزیستی از آغاز طرح پیشگیری و مراقبت از افراد بی‌خانمان و کارتن‌خواب مصرف‌کننده مواد در مقابل کرونا خبر داد و گفت: تا زمان کنترل کرونا در کشور این طرح ادامه خواهد یافت.

وحید قبادی‌دانا، رئیس سازمان بهزیستی، از اجرای طرح پیشگیری و مراقبت از افراد بی‌خانمان و کارتن‌خواب مصرف‌کننده مواد در مقابل کرونا از امروز، 25 اسفند‌ماه، در سراسر کشور خبر داد و اعلام کرد: این طرح باعث کاهش شیوع این بیماری در این افراد که عمدتاً به دلیل سوء تغذیه دچار کاهش سطح ایمنی در بدن هستند، می‌شود. همچنین با توجه به تردد افراد بی‌خانمان در سطح شهرها می‌تواند باعث کاهش خطر انتقال ویروس به سایر مردم نیز شود.

وی افزود: این طرح با همکاری ستاد مبارزه با مواد مخدر و اختصاص چهار و نیم میلیارد تومان از سوی این ستاد و اختصاص چهار و نیم میلیارد تومان از سوی سازمان بهزیستی از امروز آغاز و تا پایان کنترل بیماری کرونا ادامه خواهد داشت.  

قبادی‌دانا از آگاهی‌بخشی و آموزش به افراد کارتن‌خواب و مصرف‌کننده مواد در این طرح نیز خبر داد و گفت: بسته‌های بهداشتی و مواد ضد عفونی کننده نیز به آنها ارائه می‌شود؛ همچنین غربالگری علامتی این افراد در محل‌های تجمعی و پاتوق‌های آنها نیز انجام می‌گیرد تا افراد دارای علامت به اورژانس جهت انجام کارهای درمانی ارجاع داده شوند.

وی در خصوص نحوه اجرای این طرح گفت: این خدمات از طریق خدمات سیار کاهش آسیب صورت می‌گیرد. 226 مرکز کاهش آسیب سراسر کشور که در قالب سرپناه‌های شبانه و مراکز گذری زیر نظر بهزیستی فعالیت می‌کنند، 245 تیم سیار در سطح کشور و 30 مجموعه مرکز متحرک یا موبایل ون‌های بهزیستی اجرای این طرح را بر عهده دارند و مؤسسات غیر دولتی و خیریه‌های فعال در زمینه ساماندهی افراد بی‌خانمان در سراسر کشور نیز با بهزیستی همکاری خواهند داشت.

 

انتهای پیام
captcha