از فرار ملکه انگلیس به نقطه امن تا تعجب آقای سفیر از خرید متفاوت ایرانیان
کد خبر: 3885579
تاریخ انتشار : ۲۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۳
نوآمدهای کرونا از سراسر جهان؛

از فرار ملکه انگلیس به نقطه امن تا تعجب آقای سفیر از خرید متفاوت ایرانیان

تشکیل کمیته ملی مبارزه با کرونا در پاکستان، فرار ملکه انگلیس به نقطه امن از بیم مبتلا شدن به کرونا، توصیه‌های لیونل مسی به مردم جهان برای جلوگیری از انتشار ویروس کرونا، تعجب سفیر انگلیس از رفتار متفاوت ایرانیان در خرید و نرم‌افزار جدید سامسونگ برای ضدعفونی رایگان گوشی‌های موبایل، از جمله نوآمدهای کرونایی جهان طی 24 ساعت گذشته است.  

به گزارش ایکنا؛ کمیته امنیت ملی پاکستان به ریاست عمران خان، نخست وزیر این کشور، تصمیم گرفت که کمیته‌ای برای هماهنگی ملی جهت جلوگیری از انتشار ویروس کرونا در سراسر کشور تشکیل دهد.
 
این کمیته همچنین تصمیماتی درباره تعطیلی مؤسسات آموزشی تا 5 آوریل 2020، بسته شدن دو هفته‌ای مرز‌های پاکستان با ایران و افغانستان و محدودیت پروازهای بین‌المللی به فرودگاه‌های اسلام‌آباد، لاهور و کراچی و ممنوعیت تجمعات عمومی را اتخاذ کرد.
 
توصیه‌های لیونل مسی به مردم جهان برای جلوگیری از انتشار کرونا
 
«لیونل مسی» ستاره آرژانتینی فوتبال با ارسال پیامی از جهانیان خواست، در شرایطی که ویروس مرگبار «کرونا» جان میلیون‌ها انسان را تهدید می‌کند، بهترین روش برای مبارزه با این بیماری همه‌گیر، رعایت دستور العمل‌های سازمان‌های بهداشتی و مسئولان دولتی و «در خانه ماندن» است.

اخبار کرونا/ از فرار ملکه انگلیس به نقطه امن تا نرم افزار ضدعفونی رایگان گوشی‌های سامسونگ
 
تعجب سفیر انگلیس از رفتار متفاوت ایرانیان در خرید
 
«راب مک ایر» سفیر انگلیس در تهران، در توئیتی از رفتار ایرانیان براى هجوم نیاوردن به قفسه دستمال توالت تعجب کرده است. آن هم در شرایطى که هموطنانش در عرض یک ساعت فروشگاه‌ها را خالى کردند!
 
اخبار کرونا/ از فرار ملکه انگلیس به نقطه امن تا نرم افزار ضدعفونی رایگان گوشی‌های سامسونگ

ابتلای همسر نخست‌وزیر اسپانیا به کرونا
 
یک مقام اسپانیایی بامداد یکشنبه تایید کرد که آزمایش کرونا «بگونیا گومز» همسر «پدرو سانچز» نخست‌وزیر اسپانیا مثبت بوده است.
 
این در حالی است که سانچز شنبه شب در تلویزیون ملی این کشور ظاهر شد و برای مقابله با شیوع کرونا وضعیت فوق‌العاده اعلام کرد.
 
سانچز گفت که قرنطینه عمومی در اسپانیا به مدت ۱۵ روز بخشی از اقدامات مربوط به وضعیت فوق‌العاده است که ممکن است تمدید هم بشود.
 
نخست‌وزیر اسپانیا با بیان اینکه همه مغازه‌ها و فروشگاه‌ها در این کشور به جز داروخانه‌ها و فروشگاه‌های کالاهای اساسی در مدت قرنطینه تعطیل خواهند بود، تاکید کرد که برای اعمال اقدامات مربوط به مقابله با کووید-۱۹، از نیروی نظامی نیز استفاده خواهد شد.
 
تعطیلی اماکن «غیرضروری» فرانسه در پی افزایش شیوع کرونا
 
 «ادوارد فیلیپ»، نخست وزیر فرانسه روز شنبه اعلام کرد که تمام اماکن «غیرضروری» این کشور از نیمه شب یکشنبه تعطیل خواهند شد.
 
به این ترتیب تمام رستوران‌ها، کافه‌ها، سالن‌های سینما و کلوب‌های شبانه در سراسر فرانسه تعطیل شده‌اند. مغازه‌ها و فروشگاه‌های که فعالیت آنها «غیرضروری» تشخیص داده می‌شود نیز تعطیل شدند.
 
بنا به اعلام وزارت بهداشت فرانسه تعداد افرادی که تاکنون به دلیل ابتلا به بیماری «کووید- 19» در این کشور جان باخته‌اند به 91 نفر رسیده است.
 
بسته شدن گذرگاه های غزه با مصر و رژیم صهیونیستی از بیم کرونا
 
«محمد عوض» رئیس کمیته پیگیری امور دولتی در نوار غزه وابسته به حماس، شنبه شب در کنفرانسی مطبوعاتی اعلام کرد که در راستای اقدامات پیشگیرانه پیرامون «کرونا» مقرر شد دو گذرگاه غزه تا اطلاع ثانوی بسته شود.
 
وی افزود: همچنین مدارس تا پایان مارس تعطیل شد و سازمان‌ها حق برگزاری تجمعات بالای صد نفر را ندارند.
 
بنا به این گزارش، عبور و مرور افراد از گذرگاه «بیت حانون» یا «ایزر» که به دست رژیم صهیونیستی اداره می‌شود، نیز ممنوع شد.
 
فرار ملکه انگلیس به نقطه امن از بیم مبتلا شدن به کرونا
 
ملکه الیزابت انگلیس از ترس ابتلا به کرونا از کاخ سلطنتی مرکز لندن به اقامتگاه شهرستان خود موسوم به قلعه ویندزر پناه برد.
 
نشریه میرور آنلاین بامداد یکشنبه گزارش داد که الیزابت پنجشنبه(۲۲ اسفند) برای حفظ جان خود از کاخ باکینگهام فراری داده شده است.
 
اخبار کرونا/ از فرار ملکه انگلیس به نقطه امن تا نرم افزار ضدعفونی رایگان گوشی‌های سامسونگ

یک سخنگوی ملکه انگلیس این مساله را تکذیب کرده و می‌گوید که سفر او ارتباطی به ترس از کرونا ندارد. با این حال میرور آنلاین گزارش داد که قرار بود اگر تعداد ابتلا به کرونا در انگلیس افزایش پیدا کند، ملکه و همسرش فیلیپ در یکی دیگری از اقامتگاه‌های سلطنتی انگلیس در ساندرینگهام قرنطینه شوند.
 
مقررات منع آمد و شد شبانه در مانیل برای مقابله با کرونا
 
با شناسایی ششمین مورد ابتلا به ویروس کرونا در فیلیپین، «رودریگو دوترته» رئیس‌جمهوری این کشور با صدور یک حکم حکومتی بالاترین سطح اضطرار بهداشتی و تدابیر امنیت بهداشتی را برای قرنطینه شهر مانیل اعلام کرد.
 
براساس این گزارش، در حکم دوترته آمده است: شهرداران باید همه تدابیر احتیاطی را در پایتخت فیلیپین به صورت کامل اجرا کنند، تدابیری که شدیدترین اقدامات مراقبتی در آسیا به شمار می‌رود.
 
اخبار کرونا/ از فرار ملکه انگلیس به نقطه امن تا نرم افزار ضدعفونی رایگان گوشی‌های سامسونگ

نرم‌افزار جدید سامسونگ برای ضدعفونی رایگان گوشی‌های موبایل
 
در بحبوحه شیوع ویروس کووید-۱۹، فروشگاه‎های Samsung Experience و مراکز خدماتی این شرکت، «سرویس پاکسازی گلکلسی»(Galaxy Sanitizing Service) را ارائه می‌کنند. در این سرویس با کمک نور UV-C موبایل‌های کاربران به‌طور رایگان تمیز می‌شود.
 
این سرویس به جای مواد شیمیایی قدرتمند که ممکن است به دستگاه‌های الکترونیکی آسیب برساند، از اشعه UV-C برای پاکسازی موبایل ها، ساعت های هوشمند، ایرباد های بی‌سیم و تبلت‌ها استفاده می‌کند.
 
اخبار کرونا/ از فرار ملکه انگلیس به نقطه امن تا نرم افزار ضدعفونی رایگان گوشی‌های سامسونگ

ارسال کیت‌های تقلبی آزمایش کرونا از انگلیس به آمریکا
 
آژانس گمرکات و حمایت از مرزهای آمریکا(CBP) در فرودگاه لوس‌آنجلس اعلام کرد که یک محموله حاوی چندین بسته کیت تقلبی آزمایش ویروس کرونا که از انگلیس وارد آمریکا شده بود، ضبط شد.
 
گمرک آمریکا در همین راستا تصاویری از 6 کیسه پلاستیکی حاوی شیشه‌هایی شبیه آب مقطر منتشر کرد که به قیمت 196.81 دلار فروخته شده بود.
 
اخبار کرونا/ از فرار ملکه انگلیس به نقطه امن تا نرم افزار ضدعفونی رایگان گوشی‌های سامسونگ
ترجمه و تنظیم: فرشته صدیقی
انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha