ارائه مشاوره‌های تلفنی با محوریت كاهش اضطراب در مقابله با كرونا
کد خبر: 3885662
تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۰:۱۸

ارائه مشاوره‌های تلفنی با محوریت كاهش اضطراب در مقابله با كرونا

به گفته معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز مردم استان فارس می‌توانند در صورت احساس نیاز به دریافت مشاوره روان‌شناسی به‌منظور كاهش اضطراب ناشی از شیوع كرونا به‌صورت تلفنی این خدمات را دریافت کنند.

به گزارش ایكنا از فارس، عبدالرسول همتی، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشكی شیراز عصر یكشنبه، 25 اسفندماه در جمع خبرنگاران گفت: این روزها بسیاری از افراد اضطراب ابتلا به ویروس کرونا را دارند، اضطراب واکنش طبیعی به شرایط سخت و تهدیدآمیز است، اما اگر شدید و طولانی شد و رنج ایجاد کرد، زندگی را مختل می‌کند.

وی افزود: اضطراب می‌تواند روی سیستم ایمنی تأثیر منفی داشته باشد و بدن را در برابر بیماری‌ها تضعیف کند، گاهی نیز اضطراب باعث رفتارهای ناکارآمد می‌شود، برای مثال ممکن است باعث شود مکرر اخبار اشتباه یا ناخوشایند را برای هم ارسال کنیم و پیام‌های درست و دستورالعمل‌های علمی را نادیده بگیریم.

همتی گفت: کارهایی که فرد مبتلا به اضطراب انجام می‌دهد و چرخه اضطراب خود و دیگران را بیشتر می‌کند، جست‌وجوی مداوم خبر در رسانه‌ها، شبکه‌های اجتماعی نامعتبر و عدم اطمینان و بزرگ نماییِ خطرات است.

وی بیان کرد: در راستای کاهش استرس، اضطراب، ترس و نگرانی جمعیت عمومی ناشی از ویروس کرونا در سطح جامعه و با محوریت خدمت‌رسانی غیرحضوری در این شرایط، مدیریت سلامت روان معاونت بهداشت دانشگاه اقدام به ارائه مشاوره تلفنی با خط تلفن ۱۸۱۹ کرد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشكی شیراز اظهار كرد: هم‌استانی‌ها می‌توانند با تماس با این شماره از ساعت ۸ صبح تا ۲۲ از این خدمات مشاوره‌ای غیرحضوری بهره‌مند شوند.

همتی ادامه داد: از زمان راه‌اندازی این خدمت تاکنون دو هزار و ۹۸۹ نفر از مشاوره تلفنی کارشناسان سلامت روان حاضر در مرکز پایش مراقبت‌های درمانی(MCMC) دانشگاه استفاده کردند.

 

انتهای پیام
captcha