آمارها و ارقام روند مبارزه با بیماری کرونا امیدوارکننده است؛ اما مردم در خانه بمانند
کد خبر: 3885792
تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۱
رئیس‌جمهور در جلسه ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا:

آمارها و ارقام روند مبارزه با بیماری کرونا امیدوارکننده است؛ اما مردم در خانه بمانند

حجت‌الاسلام و المسلمین روحانی با قدردانی از تلاش‌های بی‌وقفه تمامی کادر درمانی کشور برای مبارزه با بیماری کرونا، آمارها و ارقام روند مبارزه با بیماری کرونا در کشور را امیدوارکننده دانست و تاکید کرد: طبق آمار ارائه شده، ما از مرحله پیک بیماری کرونا عبور کرده‌ایم و به مردم توصیه می‌کنم همچنان در خانه بمانند و در صورت ضرورت برای خروج از منزل، همه پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی امروز، دوشنبه 26 اسفند، در جلسه ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا که همزمان استانداران سراسر کشور نیز از طریق ویدئو کنفرانس در آن مشارکت و حضور داشتند، با بیان اینکه برای پیروزی بر این ویروس خطرناک، بسیج عمومی و تلاش جمعی و همگانی ارزشمندی شروع شد و ادامه می‌یابد، گفت: وزارتخانه‌های بهداشت و کشور از فردا در خروجی‌های جاده‌هایی که اعلام می کنند، مردم را از لحاظ تب‌سنجی کنترل خواهند کرد.

متن سخنان رئیس جمهور به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

بار دیگر مخصوصا از بخش پزشکی و درمانی کشور که کار بسیار عظیم و بزرگی را انجام دادند، تشکر می کنم. گزارش اول جلسه، امیدوارکننده بود.

یک بسیج عمومی انجام گرفته، کار و بررسی‌های خوبی در کشور انجام می‌گیرد، کنترل و چک خانواده ها که از طریق تلفن و یا فضای مجازی انجام می‌‌گیرد، بسیار ارزشمند است و ان شاءالله امیدواریم نتایج بسیار خوبی داشته باشد.

در مجموع آمار و ارقامی که در جلسه گفته شد، امیدوارکننده است ولی باز هم به تبع از توصیه خودِ وزارت بهداشت و درمان، مجددا خدمت مردم بسیار عزیز و بزرگوار توصیه می‌کنم، همان توصیه‌ای که آنها می‌کنند «در خانه بمانید»، این به عنوان یک شعار امسال ما باشد و خداوند در اجرای این دستور بهداشتی برای زندگی ما در آغاز سال ان‌شاءالله خیر و برکت و رحمت را قرار بدهد.

امیدواریم آنچه در این جلسه گفته شد از پیک این بیماری و عبور از این پیک که خودِ آقای دکتر نمکی هر زمان لازم دیدند این را برای مردم توضیح بدهند این هم برای ما بسیار امیدوارکننده بود که می‌توانیم با اهتمام و تلاش همگانی از این مسئله عبور کنیم.

در اینجا باز هم تاکید می‌کنم مقام معظم رهبری لطف کردند و قرارگاهی را مقرر کردند که ستاد کل نیروهای مسلح، فرماندهی آن قرارگاه را بر عهده دارد، ما سپاسگزاری می‌کنیم هم از شخص ایشان و هم از همه نیروهای مسلح که همیشه در همه ابتلاها و سختی‌ها در صف مقدم بودند و تلاش و کوشش کردند، در این حادثه هم وارد صحنه شدند و الحمدالله گزارشی که در این جلسه داده شد اینکه بخشی از تخت‌های بیمارستانی آنها فعال شده و نقاهت‌گاه‌هایی که آنها ترتیب دادند، شروع و فعال شده است.

این کمک بزرگی است به کشور و مردم و من در کنار تشکر بسیار زیاد از همه کادر درمانی و پزشکی در کشور از بخش درمانی و پزشکی نیروهای مسلح و همچنین از فرماندهان عزیز نیروهای مسلح که این را سامان داده و اجرا و عمل می‌کنند، بسیار تشکر و سپاسگزاری می‌کنم.

همچنین از نیروی انتظامی که در این روزها بسیار فعال بوده و شاهدیم پلیس ها و پرسنل عزیز ناجا در همه‌جا و در همه مقاطع و با همه تخصص‌ها حضور دارد و حتی گاهی هم ممکن است آن لوازمی که باید برای حراست از خودشان، همراهشان باشد، نداشته باشند اما همچنان حضور فعال دارند، تشکر و سپاسگزاری می‌کنم.

از همه استانداران عزیز که امروز خدمت آنها هم در این جلسه بودیم و آنها از طریق ویدئوکنفرانس جلسه ما را دنبال می‌کردند و در واقع از طریق فضای مجازی در این جلسه حضور داشتند و مباحث این جلسه را شنیدند، تشکر و سپاسگزاری می‌کنم.

استانداران عزیز ما با رؤسای محترم دانشگاه‌‌های پزشکی بار سنگینی را بر دوش دارند و همانطور که در همه استان‌ها یک تلاش جمعی و همگانی برای پیروزی بر این ویروس خطرناک انجام گرفته، این تلاش‌ها ادامه می یابد و انجام خواهد گرفت.

توصیه جلسه به همه مردم این است که حتی‌الامکان از خانه خارج نشوند و به سفر نروند و اگر هم ضرورتی هست، همه دستورالعمل‌ها و پروتکل‌های بهداشتی را مراعات کنند.

از کسبه و شاغلین محترم چه در دولت و چه در بخش خصوصی که در این روزها شبانه روز حضور دارند و فعال هستند، می خواهم دستورالعمل‌ها و پروتکل‌های بهداشتی را مراعات کنند.

آنچه که وزارتخانه‌های بهداشت، درمان و کشور با همدیگر هماهنگ کرده‌اند و ان شاءالله از فردا که خودشان دقیقا خروجی‌های جاده‌ها را در استان‌های مختلف اعلام می‌کنند، مردم از لحاظ تب و با وسایل تب‌سنج و تب‌گیری که در اختیار دارند، کنترل می‌شوند و اگر موردی را تشخیص دادند که این طرف باید از جامعه جدا شود و به نوعی قرنطینه شود و باید به خانه برگردد و حتی بعضی موارد باید به مراکز درمانی مراجعه کند و علی‌القاعده دیگر نمی‌گذارند ادامه مسیر بدهد و این ماشین رو برمی‌گردانند.

هم از مردم عزیز خواهش می‌کنیم که با همه اوامر اجرایی همکاری بفرمایند و هم اینجا اگر به آنها گفته می‌شود، واقعا ادامه سفر به ضرر خودشان هست و به ضرر مردمی است که در مسیر راه و در مقصد هستند.

بنابراین همه این کارها برای این است که زودتر بتوانیم از این شرایطی که این ویروس برای ما ایجاد کرده سریع‌‌تر عبور کنیم و ان شاءالله به یک جامعه کاملا توام با سلامت برگردیم.

ادامه دارد...

انتهای پیام
captcha