شعله کشیدن کرونا در چهارشنبه‌سوری / مردم در خانه بمانند
کد خبر: 3885841
تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۳

شعله کشیدن کرونا در چهارشنبه‌سوری / مردم در خانه بمانند

معاون سیاسی استاندار آذربایجان‌شرقی با تاکید بر تقدم سلامت مردم بر پاسداشت سنت چهارشنبه آخر سال، ‌گفت: ‌برگزاری تجمع‌ها و جشن‌های چهارشنبه سوری موجب شیوع بیشتر بیماری کرونا و شعله‌ور شدن ویروس این بیماری می‌شود و بر این اساس مردم باید همچنان در خانه بمانند.

مردم از برگزاری جشن چهارشنبه‌سوری اجتناب کنندبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، علیار راستگو، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار، امروز، 26 اسفندماه با اشاره به اینکه در راستای مقابله با کرونا، برگزاری هر نوع برنامه فرهنگی و اجتماعی تا اطلاع بعدی متوقف شده است، ‌اظهار کرد: ‌بر اساس اعلام پزشکان، تراکم و تجمع مردم موجب گسترش و شیوع بیماری کرونا می‌شود و بسیار خطرآفرین است؛ بر این اساس برگزاری مراسم چهارشنبه سوری همان چیزی است که ویروس کرونا به دنبال آن است.

وی افزود: ‌تکثیر بیماری کرونا بیشتر در اجتماعات ممکن می‌شود و ویروس کرونا میزبان خود را می‌یابد؛ بر این اساس هم استانی‌ها از برگزاری جشن‌ها و برنامه‌های چهارشنبه آخر سال صرف نظر کنند تا ضمن کاهش تلفات جانی از شیوع بیماری کرونا نیز ممانعت کنند.

راستگو یادآوری کرد: ‌پزشکان و کادر درمانی آذربایجان‌شرقی به علت شیوع بیماری کرونا به شدت درگیر پیشگیری و مقابله با این بیماری هستند و مردم نیز با رعایت مسائل ایمنی و اجتناب از برگزاری مراسم چهارشنبه سوری، موجبات زحمت بیشتر و افزایش بار کاری پزشکان، پرستاران ‌و کادر درمانی استان را فراهم نکنند.

رئیس شورای اطلاع‌رسانی ‌آذربایجان‌شرقی تاکید کرد: مدافعان سلامت، کادر ‌پزشکی و درمانی درگیر خدمت رسانی به بیماران مبتلا به کرونا هستند و همه تلاش می‌کنند با گسستن زنجیره انتقال، باری از دوش پزشکان و پرستاران بردارند، بنابراین با برپا نکردن مراسم های چهارشنبه آخر سال مصدوم یا جان باخته نخواهیم داشت و به کاهش کار کادر درمان کمک می کنیم.

راستگو یادآوری کرد: برای شکست کرونا نیاز به همکاری همه جانبه ‌مردم است و بدون مشارکت و همکاری شهروندان تلاش ها نتیجه ای نخواهد داشت.

‌وی اضافه کرد: توصیه‌ها را برای حفظ سلامتی خود، اعضای خانواده، اطرافیان و مردم جامعه جدی بگیریم. تجربیات میدانی نشان می دهد حضور مردم در اماکن و مراکز شلوغ و پر رفت و آمد مثل بازار با میزان شیوع بیماری کرونا ارتباط مستقیم دارد.

انتهای پیام
captcha