چند پیشنهاد برای مردم و رسانه‌ها در شرایط کرونایی
کد خبر: 3885863
تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۷

چند پیشنهاد برای مردم و رسانه‌ها در شرایط کرونایی

مردم با استفاده از آموزه‌های سواد رسانه‌ای و سواد اطلاعاتی، همه اطلاعات دریافتی از رسانه‌ها را در وهله نخست باور نکنند. ضمن شناسایی منابع اطلاعاتی قابل اعتماد، رویکرد مؤثرتری را برای تعامل با اطلاعات مرتبط با این بیماری خطرناک برگزینند.

به گزارش ایکنا؛ محمد زره‌ساز، عضو شورای علمی سومین همایش ملی سواد رسانه‌ای و اطلاعاتی با انتشار یادداشتی به ارائه چند پیشنهاد برای مردم و رسانه‌ها در شرایط کرونایی پرداخت که به شرح زیر است.

«مردم با استفاده از آموزه‌های سواد رسانه‌ای و سواد اطلاعاتی، همه اطلاعات دریافتی از رسانه‌ها را در وهله نخست باور نکنند. ضمن شناسایی منابع اطلاعاتی قابل اعتماد، رویکرد مؤثرتری را برای تعامل با اطلاعات مرتبط با این بیماری خطرناک برگزینند.
 
سیاست رسانه‌ها بر مبنای افزایش اعتماد و ارتقاء قدرت تحلیل مردم باشد. در این راستا نیاز است که رسانه با مردم صادق باشد و اطلاعات دقیق، مستند و قابل دفاعی را ارائه کند. رسانه‌ها شفافیت، صداقت، دانش‌افزایی و امیدبخشی را فراموش نکنند.
 
متن کامل را در بخش ویژه «کرونا و سواد رسانه‌ای» در سایت سومین همایش سواد رسانه‌ای و اطلاعاتی به نشانی milconf.ir بخوانید.
انتهای پیام
captcha