قرنطینه خانگی تنها راه مقابله با کروناست
کد خبر: 3885942
تاریخ انتشار : ۲۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۷

قرنطینه خانگی تنها راه مقابله با کروناست

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی گفت: در شرایطی که کشورهای مختلف دنیا با ویروس کرونا درگیر هستند، برای حفظ سلامتی خود، خانواده و محیط زندگی، باید در قرنطینه خانگی باشیم.

قرنطینه خانگی تنها راه مقابله با کرونا استبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه تبریز عصر روز گذشته، 26 اسفندماه در بازدید از سرم‌سازی شهید قاضی تبریز با اشاره به اینکه طبق توصیه‌های پزشکان خود مراقبتی و در خانه ماندن در شرایط حاضر بهترین روش پیشگیری از شیوع کرونا است، افزود: از هم‌‌استانی‌های عزیز خواهش می‌کنم حتما به توصیه‌های نظام سلامت و پزشکان عمل کنند.

وی با بیان اینکه پاسدارانِ سلامت و مدافعانِ بهداشت در مراکز درمانی و مجموعه‌های تولیدی با تمام قدرت در میدان رزم هستند، گفت: این ویروس به مثابه یک جنگ واقعی است و عدم توجه برای مقابله و پیشگیری از آن مضرات جبران ناپذیری به همراه دارد از این رو باید قرنطینه خانگی را جدی بگیریم.

حجت‌الاسلام آل‌هاشم، به مشکلات معیشتی مردم به علت شیوع ویروس کرونا اشاره کرد و افزود: باید راه چاره‌ای از طرف دولت برای افراد فقیر و مستضعف جامعه اندیشیده شود تا این عزیزان بیش از این دچار مشکلات معیشتی نشوند.

امام جمعه تبریز اضافه کرد: این روزها همانند دوران جنگ، مردم و معتمدین و علما در مساجد و محلات باید خانواده‌های فقیر را شناسایی کنند و با حفظ کرامت و آبروی این بزرگواران به مشکلات معیشتی این خانواده‌ها رسیدگی کنند زیرا در سایه چنین اعمالی خداوند هم به دیده رحمت به ما می‌نگرد و ما را از این شرایط سخت و بحرانی خارج می‌کند.

وی افزود: در این روزهای سخت موجران و مالکان بیشتر هوای مستاجران و صنوف مختلف را داشته باشند و سعی کنند اجاره این چند ماه را ببخشند یا نیم بها دریافت کنند.

حجت‌الاسلام آل‌هاشم، با اشاره به سیستم معیوب توزیع اقلام بهداشتی بیان کرد: در چند هفته گذشته شاهد افزایش ظرفیت تولید محصولات ضدعفونی کننده و ماسک بوده‌ایم اما این اقلام برای مصرف کننده نایاب شده است که دستگاه‌های ذی‌ربط باید با نظارت جدی و طراحی سیستم مناسب توزیع این اقلام را در اختیار شهروندان قرار دهند.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی گفت: قوه قضائیه، تعزیرات و دستگاه‌های نظارتی با شدت و قدرت بیشتری باید با سوءاستفاده‌گران و محتکران اقلام بهداشتی برخورد کنند زیرا این افراد با جان مردم بازی می‌کنند و نباید به این افراد رحم کرد.

انتهای پیام
captcha