نحوه ارتباط با کودکان در تعطیلات کرونایی
کد خبر: 3885949
تاریخ انتشار : ۲۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۷

نحوه ارتباط با کودکان در تعطیلات کرونایی

یک روانشناس، با اشاره به نحوه ارتباط با کودکان در تعطیلات کرونایی گفت: طبیعی است که کودکان سؤالاتی را در مورد کرونا ویروس از ما خواهند پرسید، سعی کنید نه دروغ بگویید و نه فاجعه‌سازی کنید.

نحوه ارتباط با کودکان در تعطیلات کروناییفائزه پورشهلا، روانشناس، در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی، با اشاره به نحوه ارتباط با کودکان در تعطیلات کرونایی، گفت: طبیعی است که کودکان سؤالاتی را در مورد کرونا ویروس از ما خواهند پرسید، سعی کنید نه دروغ بگویید و نه فاجعه‌سازی کنید.

وی با بیان اینکه تعطیلی مدارس و ماندن در خانه به مدت طولانی ممکن است تعارض‌هایی را برای کودکان ایجاد کند، افزود: در درجه اول توصیه می‌شود که مواجهه با اخبار کرونا را کمتر و محدودتر کنیم.

پورشهلا تاکید کرد: ما پایگاه امن کودکان هستیم و کودکان استرسی را که در ما می‌بینند فاجعه‌سازی کرده و احساس امنیت‌شان زیر سؤال می‌رود. با محدود کردن اخبار، ضمن حفظ آرامش روانی خودمان می‌توانیم به آرامش روانی کودکان نیز کمک کنیم.

این روانشناس با بیان اینکه بهترین واکنش، پرسیدن نظرات و دانسته‌های کودکان و مطلع شدن از نظرات آن‌ها است، اظهار کرد: این روش هم به پردازش احساسات کودکان و هم به تخلیه هیجان آن‌ها کمک کرده و هم به شما اجازه می‌دهد تا از ذهنیات و اطلاعات موجود در ذهن کودکان آگاه شوید.

وی افزود: شاید بخشی از اطلاعات و ترس‌های کودکان نادرست باشد و شما با مطلع شدن از آن و حرف زدن با کودک، می‌توانید با آموزش درست و تغییر افکار آنها به آرامش آن‌ها کمک کنید.

روانشناس مرکز بهداشت تبریز با تاکید بر اینکه برای جلوگیری از آشفتگی و بی‌برنامگی، سعی کنید نظم زندگی را حفظ کنید، اظهار کرد: توصیه می‌شود نظم سابق زندگی به خصوص در مورد ساعات خواب، بیداری و غذا خوردن را مثل روال قبلی حفظ کنید، هرچند می‌توان تغییرات و انعطافی هم در نظر گرفت.

انتهای پیام
captcha