طبخ ۱۴ هزار پرس غذا برای نیازمندان به نیت سلامتی فرشته‌های سپیدپوش کشور
کد خبر: 3886090
تاریخ انتشار : ۲۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۷:۰۹

طبخ ۱۴ هزار پرس غذا برای نیازمندان به نیت سلامتی فرشته‌های سپیدپوش کشور

مدیرعامل مؤسسه طلوع بی‌نشان‌ها با اشاره به اینکه هر ساله در روز‌های پایان سال، سبزی پلو با ماهی طبخ و بین کارتن‌خواب‌های شهر و مردم محروم توزیع می‌کردیم، گفت: همه کسانی که در این طرح مشارکت می‌کنند پای دیگ‎های طبخ نیتی داشتند، ولی امسال نیت کرده‌ایم تا یک‌دل شویم و همه برای سلامتی فرشته‌های سپیدپوش سراسر کشور، که حافظ جان بیماران مبتلا به کرونا هستند، دعا کنیم.

اکبر رجبی مشهود، مدیرعامل مؤسسه طلوع بی‌نشان‌ها، در گفت‌وگو با ایکنا، ضمن معرفی خدمات این مؤسسه خیریه، گفت: مهرورزی یکی از خصایص نیک انسانی است که اساس تشکیل گروه‌های خیریه و حرکت‌های انسان‌دوستانه محسوب می‌شود. هر گروه و سازمان و مجموعه‌ای نیز مطابق با اهداف و چشم‌انداز خود شیوه‌ای را برای مهرورزی و رساندن پیام نوع‌دوستی انتخاب می‌کند. جمعیت طلوع بی‌نشان‌ها سازمانی مردم‌نهاد، غیردولتی و غیرسیاسی است که از سال ۱۳۸۷ به صورت رسمی آغاز به فعالیت کرد. هدف جمعیت طلوع بی‌نشان‌ها، حمایت از زنان، مردان و کودکان آسیب‌دیده از کارتن‌خوابی و اعتیاد است.

وی افزود: جمعیت طلوع بی‌نشان‌ها به‌ عنوان حامی تخصصی افراد درگیر با معضل کارتن‌خوابی فعالیت خود را در هفت حوزه جذب، درمان، سرپناه، آموزش، اشتغال، بازگشت به خانواده و بازگشت به بدنه جامعه متمرکز کرده‌ است. این جمعیت در طول فعالیت در راستای کاهش آسیب اجتماعی کارتن‌خوابی در شهر تهران با هدف امید بخشیدن برای بهبودی، دوباره ایستادن و همراه شدن این قشر با جامعه توانسته است به صورت نظام‌مند و برنامه‌ریزی‌شده در راستای جذب، درمان و کارآفرینی برای کارتن‌خواب‌های بهبود یافته تهران فعالیت کند و با ارائه خدمات به این قشر، که به جهت شرایط اجتماعی از آسیب‌پذیرترین اقشار جامعه محسوب می‌شوند، گام‌های مؤثری برای بهبود شرایط اجتماعی این افراد بردارد.

مدیرعامل مؤسسه طلوع بی‌نشان‌ها با اشاره به اینکه هر ساله در این روز‌ها سبزی‌پلو با ماهی طبخ و بین کارتن‌خواب‌های شهر، مراکز و مردم محروم توزیع می‌کردیم، گفت: همه کسانی که در این طرح مشارکت می‌کنند پای دیگ‎های طبخ نیتی داشتند و شاهد بودیم که این انرژی و نیت الهی، بیمار را شفا می‌داد، ندار را دارا می‌کرد، آدم‎ها را همدل و کینه را به مهر تبدیل کرد. اما امسال نیت کرده‌ایم که یک‌دل شویم؛ همگی آرزو کردیم سپیدپوش‌های سراسر کشور، که حافظ جان بیماران مبتلا به کرونا هستند، به سلامت از این ورطه عبور کنند.

رجبی‌مشهود ادامه داد: امیدواریم هر لقمه که از این غذا به یک نیازمند می‌رسد به نور عشق، امید و سلامتی تبدیل شود که به جسم و جان فرشته‌های سپیدپوش که همان کادر درمانی سراسر ایران است وارد شود. ایمان داریم که این روز‌ها را در کنار هم و همدل‌تر از قبل پشت سر می‌گذاریم. بر همین اساس قرار است طی سه هفته، در سه‌شنبه شب، 14 هزار پرس سبزی پلو با ماهی طبخ و توزیع کنیم.

 

تهران؛ شهری بدون گرسنه

 
وی در ادامه با اشاره به اینکه جمعیت طلوع بی‌نشان‌ها از سال ۹۴ پروژه‌ای را تحت عنوان «تهران، شهر بدون گرسنه»، در سطح شهر تهران آغاز کرده است، گفت: عملکرد این طرح بدین شکل است که مردم تهران پس از ارتباط با تلفن ویژه طرح، مقداری از غذا‌های سالم و دست‌نخورده باقی‌مانده از مجالس و میهمانی‌های خود را همراه با نشانی محل اعلام کرده یا خودشان غذا‌ها را به مراکز تعیین شده طرح تهران شهر بدون گرسنه، در تهران انتقال داده یا نسبت به شرایط تعداد و مسافت ذکر شده پیک وانت‌های طلوع مراجعه و غذا‌ها را انتقال می‌دهند. پس از جمع‌آوری کمتر از ۲۴ ساعت این غذا‌ها به مراکز درمانی و نگهداری از افراد بی‌خانمان و محله‌های شناسایی شده محروم حاشیه شهر انتقال داده می‌شود؛ این اتفاق باعث جلوگیری از اسراف غذا‌های طبخ شده و سوءتغذیه بسیاری از کسانی که از شرایط نامساعد تغذیه رنج می‌برند، می‌شود.

مدیرعامل مؤسسه طلوع بی‌نشان‌ها اظهار کرد: پروژه «بوی عیدی» یکی دیگر از فعالیت‌های کودکانه «جمعیت طلوع‌بی‌نشان‌ها» است که هر سال در آستانه سال نو با تهیه لباس عید، بسته ارزاق، کیف و کفش در قالب جشن استقبال از سال نو برگزار می‌شود. مخاطبان این پروژه خانواده‌هایی هستند که کارتن‌خوابی بر شالوده زندگی آن‌ها تأثیر مستقیم گذاشته است. طلوع با شناسایی و حمایت از خانواده‌های آسیب‌دیده از اعتیاد با تمرکز بر کودکان، می‌کوشد تا به آن‌ها تجربه زندگی شاد اجتماعی را هدیه کند. این کودکان عموماً افرادی هستند که یا خودشان تجربه کارتن‌خوابی داشته‌اند، یا یکی و یا هر دو نفر از والدین آن‌ها تجربه کارتن‌خوابی داشته‌اند. بخشی از این کودکان، فرزندان افراد بهبودیافته یا در حال بهبود کارتن‌خوابی طلوع هستند.

رجبی‌مشهود با بیان اینکه مهم‌ترین وجه تمایز این پروژه با پروژه‌های مشابهی که در آستانه نوروز برای حمایت از کودکان نیازمند برگزار می‌شود این است که در «بوی عیدی» یک کارت اعتباری با مبلغ مشخص در اختیار کودکان قرار می‌گیرد و هر کودک به همراه یکی از یاوران مورد اعتماد طلوع تا سقف مبلغ اعتبار کارت به خرید شب عید می‌پردازد، تصریح کرد: ایجاد فضای انتخاب و احترام به انتخاب کودکانی که عموماً در زندگی همه چیز به آن‌ها تحمیل شده است، از مهم‌ترین ویژگی‌های این پروژه است. در حال حاضر و با توجه به شیوع ویروس کرونا اقدام به توزیع مواد ضد عفونی‌کننده بین نیازمندان و افراد کارتن‌خواب و کودکان کار و خیابان کرده‌ایم.
انتهای پیام
captcha