همت عالی خیریه‌های فعال برای مبارزه با کرونا
کد خبر: 3886126
تاریخ انتشار : ۲۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۱

همت عالی خیریه‌های فعال برای مبارزه با کرونا

در جلسه شورای مشورتی خیریه‌های فعال در حوزه بیماری کرونا که امروز 27 اسفندماه در خانه مهر رضا(ع) برگزار شد، دستورالعمل‌هایی برای کمک‌رسانی بهتر به بیماران کرونایی مدنظر قرار گرفت.

به گزارش ایکنا، جلسه شورای مشورتی خیریه‌های فعال در حوزه مبارزه با بیماری کرونا امروز ۲۷ اسفندماه در خانه مهر رضا(ع) برگزار شد. در این جلسه؛ حبیب حق‌شناس از مؤسسه خیریه نیکان، مصطفی بینا کاشانی از مؤسسه مهرآفرین، یوسف اصلانی از خیریه بهشت امام رضا(ع)، اکبر رجبی از مؤسسه طلوع بی‌نشان‌ها، محمدرضا مشهدی از مؤسسه هم‌نمک، فرشاد شهیدزاده از مؤسسه خیریه امام رضا(ع)، ناصح یوسفی از بیمارستان رسول اکرم(ص)، آرزومندی از مؤسسه ایلیا، کریم پاشازاده از مؤسسه خیریه همام و روح‌الله رامندی از ستاد مردمی مبارزه با کرونا حضور داشتند.
ستاد مردمی در خدمات‌رسانی
در ابتدای این نشست، روح‌الله رامندی اظهار کرد: به محض اعلام خبر شیوع بیماری کرونا، ستادی مردمی راه‌اندازی کردیم که در آن داوطلبان مردمی بدون کوچکترین چشم‌داشتی به مردم خدمت‌رسانی می‌کنند. از جمله کار‌هایی که انجام داده‌ایم، ضدعفونی کردن معابر است که با احتساب امشب، ۲۰ شب است که این کار را انجام می‌دهیم.
وی افزود: حوزه فعالیت کاری ما در روز‌های اخیر گسترش یافته و به پمپ بنزین‌ها، تولید ماسک، رساندن غذا به همراهان بیماران، نماز میت و ... تعمیم پیدا کرده است. تلاش ما در این ستاد، این است که از هر محله برای تأمین نیروی آن محله بهره برده شود. افرادی که در این ستاد هستند، تنها بچه‌های بسیجی و حزب‌اللهی نیستند، بلکه هر فردی که دغدغه خدمت به مردم و کشورش را دارد، می‌تواند در این ستاد حضور داشته باشد.
همت‌ خیریه‌ها در مبارزه با کرونارامندی در انتها با بیان اینکه هیچ‌گونه انتظاری از مسئولان ندارد، گفت: به دلیل این‌که هیچ‌گونه امیدی برای کمک مسئولان نداریم، پس داشتن انتظار از آن‌ها نیز بیهوده است. به همین جهت، چشم امید ما به مردم است، چون می‌دانیم با یاری و حماسه مردم می‌توان هر مشکلی را پشت سر گذاشت.
تسهیل‌گری کار خیر در مبارزه با کرونا
در بخش دیگری از این مراسم، محمد علمیه از مؤسسه کرگدن نیز تأکید کرد: ما در پی تسهیل‌گری هستیم. رساندن خیرین به تولیدکننده‌ها، معرفی داوطلبان به مراکز درمانی و سرویس‌دهی به پرستاران از جمله اقدامات کرگدن است، زیرا پرستاران و پزشکانی که وقت و انرژی خود را روی سلامتی مردم گذاشته‌اند، در حقیقت ایثار می‌کنند.
وی افزود: پرستارانی سراغ داریم که عملاً در روز تنها ۲ یا ۳ ساعت می‌خوابند و حتی به خانه‌هایشان نمی‌روند. به همین جهت وظیفه خود می‌دانیم به هر طریقی که ممکن است، به آن‌ها در این رابطه کمک‌های لازم را داشته باشیم. از جمله بخش‌هایی که در این رابطه تجهیز شده، کاخ باران در نیاوران است که روزانه به تعدادی از پرستارن سرویس‌دهی می‌کند. همچنین در محله جماران نیز دو خانه بزرگ در نظر گرفته شده که در آن دو نیز به پرستاران سرویس‌دهی خواهند کرد.
علیمه تأکید کرد: تصمیم دیگر ما اقدام انسان‌دوستانه‌ای است که به تجلیل از پزشکان و پرستارن اختصاص دارد. در این پروژه، مردم هدایای خود را به همراه یک دلنوشته کادو می‌کنند و به ما می‌رسانند تا ما نیز آن‌ها را به کادر پزشکی بیمارستان‌ها دهیم تا ایثارگران آن مراکز بدانند مردم قدردان زحمات آن‌ها هستند.
وی تأکید کرد: از دیگر اقدامات ما به امور کفن و و دفن بر می‌گردد، زیرا با شرایط فعلی، این اقدام تا حدی مشکل شده است، به همین جهت، عده‌ای از طلاب داوطلب شده‌اند تا در این امر یاری‌رسان مردم باشند.
همت‌ خیریه‌ها در مبارزه با کروناعلمیه در پایان اعلام کرده: مسئولان را بهتر است فراموش کنیم، چون همین‌که کاری به ما نداشته باشند، بهترین کمک را انجام داده‌اند، اما از مردم همیشه در صحنه کشورم تقاضا دارم ما را در این زمینه دعا کنند تا بتوانیم بهترین عملکرد را داشته باشیم.
مددجویانی که مددکار می‌شوند
اکبر رجبی درباره اقداماتی که موسسه طلوع بی‌نشان‌ها انجام داده، اظهار کرد: در موسسه طلوع بی‌نشان‌ها عده‌ای گرد هم آمده‌اند که ترسیده‌اند، اما این ترس آن‌ها باعث رخوت آن‌ها نشده، بلکه به آن‌ها اراده داده تا کنار هم بمانند و بتوانند این بیماری را شکست دهند. در این موسسه، هفت مرکز مشغول به کار هستند که در همه آن‌ها سعی شده به افرادی بی‌سرپرست خدمات ارائه شود، همچنین آن‌ها را در کار‌های تولیدی مشارکت داده‌ایم تا همان افرادی که به آن‌ها کمک می‌شود، خود بانی کمک به دیگران باشد.
این خیّر تأکید کرد: مردم کشورمان همیشه نشان داده‌اند در مواقع سختی کنار هم ایستاده‌اند. این بار هم این اتفاق رخ خواهد داد. البته نمی‌خواهم از مسئولان گله کنم، چون آن‌ها نیز تلاش خود را می‌کنند، ولیکن موسسات خیره به امید مسئولان کارش را شروع نکرده تا اکنون بخواهد از آن‌ها متوقع باشد.
وی در بخش پایانی سخنانش تأکید کرد: کرونا آمده تا به ما یاد بدهد که برای هر مشکلی باید به هم نزدیک‌تر شویم، چون دور شدن از یکدیگر هیچ‌گاه به پیروزی ختم نخواهد شد. البته منظور از نزدیکی به کمک‌رسانی مردم مربوط می‌شوم و هیچ ربطی به تجمعات انسانی ندارد. درباره تجربه شخصی خودم از این بیماری باید بگویم آدم‌هایی را دیده‌ام که با هم دشمنی قدیمی داشتند، اما به واسطه این بیماری کنار یکدیگر ایستاده و به مردم کمک می‌کنند.
در بخش دیگری از این نشست اعلام شد که هتل لاله برای فعالیت‌های انسان‌دوستانه اعلام آمادگی کرده که باید راه‌های این کمک‌رسانی دقیق‌تر ارزیابی شود، همچنین یکی از تأکیدات ویژه به امر تولید ماسک اختصاص داشت که برخی از نهاد‌های خیریه در این مسیر پیش‌قدم شدند.
 
گزارش از داود کنشلو
انتهای پیام
captcha