اهدای اقلام صندوق جمعیت سازمان ملل به مراکز نگهداری سالمندان بهزیستی
کد خبر: 3886242
تاریخ انتشار : ۲۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۷
رئیس سازمان بهزیستی خبر داد؛

اهدای اقلام صندوق جمعیت سازمان ملل به مراکز نگهداری سالمندان بهزیستی

رئیس سازمان بهزیستی کشور از مساعدت صندوق جمعیت سازمان ملل متحد و اختصاص اقلام بهداشتی و ضدعفونی کننده به منظور مقابله با شیوع ویروس کرونا در مراکز نگهداری از سالمندان سازمان بهزیستی خبر داد.

به گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان بهزیستی کشور، وحید قبادی‌دانا، رئیس سازمان بهزیستی کشور، اعلام کرد: صندوق جمعیت سازمان ملل متحد به منظور همکاری و کمک به سازمان بهزیستی در راستای پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا در مراکز نگهداری سالمندان، کمک‌های غیر نقدی خود را در قالب اقلام پیشگیرانه، به سازمان بهزیستی اهدا کرد.

وی افزود: این اقلام درمجموع شامل ۲۹ هزار جفت دستکش لاتکس یک بار مصرف، ۷۱۰۰ لیتر مایع ضدعفونی کننده دست، ۸۰۰ لیترمحلول ضدعفونی کننده سطوح و همچنین شش هزار عدد ماسک  N۹۵ مجموعاً به ارزش یک میلیارد و ۲۲۲ میلیون تومان است.

قبادی‌دانا با اشاره به نحوه توزیع این اقلام در مراکز نگهداری سالمندان گفت: این اقلام در هشت استان آذربایجان شرقی، اصفهان، تهران، خراسان رضوی، قم، البرز، گیلان و مازندران و به تناسب میزان شیوع بیماری کرونا در این استان‌ها ارسال شد.

رئیس سازمان بهزیستی کشور بیان کرد: اقلام اهدایی باتوجه به محدود بودن، به تعدادی از مراکز نگهداری سالمندان، از جمله سرای سالمندان کهریزک بسته به میزان افراد تحت پوشش اختصاص می‌یابد.

قبادی‌دانا در پایان از تلاش‌ها و پیگیری‌های خانم دکتر لیلا جودان، نماینده صندوق جمعیت ملل متحد (UNFPA) بابت تهیه و اهدای این اقلام به سازمان بهزیستی قدردانی کرد.

گفتنی است در سراسر کشور ۳۰۷ مرکز نگهداری از سالمندان تحت پوشش سازمان بهزیستی فعالیت می‌کنند.

 

انتهای پیام
captcha