مشارکت مؤسسات قرآنی بوشهر در برگزاری مسابقات «قرآن، نهج‌البلاغه و رسانه»
کد خبر: 3886292
تاریخ انتشار : ۲۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۳

مشارکت مؤسسات قرآنی بوشهر در برگزاری مسابقات «قرآن، نهج‌البلاغه و رسانه»

مسابقه «قرآن، نهج‌البلاغه و رسانه» از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر و با مشارکت همه مؤسسات قرآنی این استان در ایام نوروز برگزار می‌شود.

به گزارش ایکنا؛ اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی بوشهر و صدا و سیمای مرکز بوشهر با همکاری مؤسسه قرآنی طاها و سایر مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت استان، در ایام نوروز، ماه رجب و شعبان ویژه‌برنامه‌هایی را در نظر گرفته است.
اهم فعالیت‌ها و برنامه‌های رسانه‌ای و مجازی قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر در ایام نوروز شامل برپایی جشنواره رسانه‌ای، مجازی قرآن و عترت در سطح استان در قالب ساخت و تولید فیلم‌های مستند، کوتاه، کلیپ، تیزر، انیمیشن، نماهنگ و غیره با محوریت قرآن و عترت با همکاری معاونت فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر، موسسه نورالثقلین و طاها و دیگر مؤسسات سراسری بوشهر است.
یکی دیگر از برنامه‌ها، مسابقه رادیویی و تلویزیونی «قرآن، نهج‌البلاغه و رسانه» است که ارائه سوالات کلیدی و محتوایی از منابع اصلی سه گانه قرآن کریم و نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه در برنامه‌های پر مخاطب و مهم رادیویی همراه با جوایز نقدی با همکاری صدا و سیمای مرکز بوشهر، موسسه طاها بوشهر انجام می‌شود.
دوره آموزش مجازی مدیریت و گذر از بحران بیماری کرونا از منظر قرآن و عترت که به تعمیم و تعمیق بخشی مفاهیم اسلامی و انس و ارتباط مستمر آحاد جامعه با قرآن و عترت در شرایط بحرانی اجتماعی و مدیریت آن پرداخته می‌شود با همکاری مؤسسات قرآن و عترت استان انجام می‌شود.
اجرای طرح مجازی حدیث معرفت شناسی از نظر قرآن و عترت ویژه ایام نوروز و ماه‌های رجب، شعبان و رمضان با همکاری همه مؤسسات قرآنی صورت می‌گیرد.
از دیگر برنامه‌ها می‌توان به برگزاری مسابقه سرمایه و مدیریت زمان در ماه‌های رجب، شعبان و رمضان و موقعیت‌های بحرانی اجتماعی اشاره کرد. در این مسابقه به آسیب‌های اجتماعی در قرآن و عترت، راهبردهای مدیریت در وضعیت قرمز و بحرانی جامعه، تحلیل علمی مفاهیم بحران اجتماعی و مدیریت اسلامی از منظر قرآن و اهل بیت(ع) با همکاری موسسه طاها و دیگر موسسات قرآنی استان پرداخته می‌شود.
اجرای کارگاه آموزش مجازی تدبر در قران و حدیث با محتوای آشنایی و تدبر و تفسیر و مفاهیم قرآن و بخش عترت شناسی از دیگر برنامه ها و فعالیت‌هایی است که اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر در سال 99 تعیین کرده است.

انتهای پیام
captcha