از تعطیلی فیفا تا درمانگری داروی کرونای چینی‌ها
کد خبر: 3886361
تاریخ انتشار : ۲۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۶
نوآمدهای جهانی ویروس مرگبار قرن/

از تعطیلی فیفا تا درمانگری داروی کرونای چینی‌ها

آخرین اخبار رسیده درباره کرونا علاوه بر افزایش تعداد مبتلایان و قربانیان این ویروس در جهان از تعطیلی فیفا و اثبات کارایی داروی چینی‌ها در درمان این بیماری همه گیر خبر می‌دهد.

از پاداش فیسبوک به کارمندان خود تا مخالفت صندوق بین‌المللی پول با درخواست ونزئولابه گزارش ایکنا؛ آخرین اخبار درباره کرونا در جهان نشان می‌دهد «جوزف استیگلیتز»، اقتصاددان آمریکایی، برنده جایزه نوبل در اقتصاد و رئیس سابق بانک جهانی در گفت‌وگو با ان بی سی با انتقاد از سیاست‌های دولت ترامپ در مقابله با شیوع ویروس کرونا، وضعیت فعلی در این کشور را نگران‌کننده توصیف  کرد و گفت: مردم آمریکا توانایی پرداخت قرض‌ها و وام‌های خود را ندارند و حتی نمی‌توانند وام جدید بگیرند، از سوی دیگر مشاغل نیز نمی‌توانند وام بگیرند.

این اقتصاددان آمریکایی در ادامه گفت: ساختار تجاری بانک‌ها در آمریکا نسبت به مشاغل بسیار حساس است و این بسیار مهم است.

برنده جایزه صلح نوبل در عین حال از دولت ترامپ خواست تا از مشاغل حمایت کند و هشدار داد در صورت عدم اقدام جدی دولت، ممکن است که اقتصاد آمریکا با وضعیت نگران کننده‌ای روبرو شود.

برلین در پاسخ به ترامپ: آلمان فروشی نیست

«هایکو ماس» وزیر خارجه آلمان بی‌آنکه اشاره‌ای مستقیم به نام دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آلمان کند؛ می‌گوید «دیگران» اجازه نخواهند داشت حاصل تحقیق محققان آلمانی درباره واکسن کرونا ویروس را بخرند.

چندی پیش، نشریه آلمانی «ولت ام زونتاگ» با اشاره به رقابت میان آمریکا و آلمان در خصوص مالکیت واکسن کرونا که شرکت آلمانی CureVac در حال کار بر روی آن است گزارش داد: دونالد ترامپ مبلغ هنگفتی را به شرکت آلمانی CureVac پیشنهاد کرده تا نتایج تحقیقات آن برای تولید واکسن کرونا را به صورت اختصاصی در اختیار آمریکا قرار دهد.

شرکت خصوصی CureVac و انستیتوی دولتی پاول ارلیش در حال حاضر در حال تحقیق و آزمایش بر روی واکسن ویروس کرونا هستند.

کارایی داروی چینی

پزشکان چینی کارایی و تأثیرگذاری دارویی به نام «فاوی پیراوین» را در مقابله با کرونا به اثبات رسانده‌اند. مصرف این دارو مدت زمان بستری بیماران کرونایی را کاهش می‌دهد.

به گفته «ژانگ شین مین»، رئیس مرکز ملی توسعه فناوری‌های زیستی چین مصرف داروی فاوی پیراوین مدت زمان مورد نیاز برای بهبودیافتن بیماران مبتلا به کرونا را از ۱۱ روز به ۴ روز کاهش می‌دهد. البته این امر مربوط به افرادی است که تظاهرات بالینی بیماری مذکور در آنها در حد متوسط و عادی است.

پاداش فیسبوک به کارمندان خود

فیس‌بوک بودجه‌ای برای کمک به ۴۵ هزار کارمند خود در نظر گرفته تا بتوانند در بحبوحه شیوع ویروس کرونا در جهان امور مالی خود را مدیریت کنند. «مارک زاکربرگ» ، مدیر ارشد اجرایی فیس‌بوک اعلام کرده کارمندان تمام وقت این شرکت پاداش‌های ۶ ماهه خود را دریافت می‌کنند. علاوه بر آن هزار دلار به این کارمندان نیز اعطا می‌شود. 

کارمندان قراردادی شامل این کمک‌ها نمی‌شوند. اما هرچند این کارمندان اجازه ورود به دفاتر کاری را ندارند اما همچنان دستمزد خود را دریافت می‌کنند.

زاکربرگ در یادداشتی به کارمندانش نوشته است: بسیاری از کارمندان نیازمند زمان بیشتری برای مراقبت از کودکان و خانواده‌هایشان هستند.  همچنین افراد برای دورکاری از خانه با هزینه‌های اضافى روبرو می شوند.

قرنطینه دو وزیر صهیونیست

دو وزیر صهیونیست به دلیل دیدار باشخصی که مبتلا به ویروس کرونا بود در قرنطینه خانگی قرار گرفتند.

این در حالی است که وزارت بهداشت رژیم صهیونیستی پیش از این از افزایش مبتلایان به ویروس کرونا در اراضی اشغالی به ۳۳۷ نفر خبر داده بود.

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی پیش از این از صهیونیست‌ها خواسته بود برای خرید کالا در شرایط گسترش کرونا به فروشگاه‌ها هجوم نبرند.

بنا بر اعلام وزارت بهداشت رژیم صهیونیستی تعداد مبتلایان در اسرائیل به نفر رسیده و طی 24 ساعت گذشته 100 مورد جدید از ابتلا به کرونا در میان صهیونیست ها به ثبت رسیده است.

اختلال اپراتورهای موبایل در انگلیس

روز گذشته تمام شرکت‌های بزرگ اپراتور موبایل در انگلیس با اختلال روبرو شدند. این در حالی است که میلیون‌ها کارمند انگلیسی به دلیل شیوع ویروس کرونا از خانه مشغول دورکاری شدند.

یک روز پس از آنکه بوریس جانسون نخست‌وزیر انگلیس از مردم خواست تا از هرگونه سفر غیرضروری اجتناب کنند، تعداد کارمندانی که از خانه دور کاری می‌کردند به میزان قابل توجهی افزایش یافت. مردم ناگهان متوجه شدند نمی‌توانند با موبایلشان تماس صوتی برقرار کنند و در برخی موارد تماس به طور یکباره قطع می‌شد.

اپراتورهای موبایل اعتراف کردند دلیل این اختلال مربوط به تجهیزاتی بود که تمام این شرکت‌ها را به هم متصل می‌کرد.

منع آمد و شد در کویت

سخنگوی رسمی دولت کویت اعلام کرد که ممکن است اقداماتی در خصوص منع آمد و شد در این کشور اتخاذ شود.

سخنگوی رسمی دولت کویت تأکید کرد که هنوز این تصمیم اتخاذ نشده و احتمال اتخاذ آن به میزان رعایت شهروندان کویتی بستگی دارد و تاکنون ۱۳۰ نفر در این کشور به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.

مخالفت صندوق بین‌المللی پول با درخواست ونزوئلا

 صندوق بین‌المللی پول با درخواست کمک ونزوئلا برای مقابله با بیماری همه‌گیر کرونا مخالفت کرد.

گفتنی است روز گذشته، نیکلاس مادورو برای تسریع روند کشف و مبارزه با بیماری کرونا، درخواست ۵ میلیارد دلار کمک مالی کرده بود و این درحالی است که آمار مبتلایان به کرونا در ونزوئلا به ۱۷ نفر رسیده است، این کشور برای مقابله با این بیماری همه‌گیر در قرنطینه کامل به سر می‌برد.

صندوق بین‌المللی پول درحالی کمک‌های مالی خود را از ونزوئلا دریغ می‌کند که طی یک سال گذشته، کمر اقتصاد این کشور زیر شدیدترین تحریم‌های آمریکا خم شده است.

ثبت اولین قربانی در ترکیه

وزارت بهداشت ترکیه با صدور بیانیه‌ای از ثبت اولین قربانیِ ناشی از ابتلا به ویروس کرونا در این کشور خبر داد. براساس این گزارش، وزارت بهداشت ترکیه همچنین جدیدترین آمار مربوط به مبتلایان به کرونا در این کشور را منتشر کرد.

طبق اعلام این وزارتخانه ۵۱ مورد جدید از ابتلا به کرونا در ترکیه به ثبت رسیده و شمار مبتلایان به کرونا در این کشور به ۹۸ تَن افزایش یافته است.

وزارت بهداشت امارات نیز اعلام کرد که شمار مبتلایان به کرونا در امارات به ۱۱۵ نفر رسیده است.

این درحالی است که پیش‌تر شمار مبتلایان به کرونا در امارات ۱۰۰ نفر اعلام شده بود.

بیش از 2500 مورد مرگ در ایتالیا

 با افزایش ۳۴۵ مورد مرگ جدید ظرف ۲۴ ساعت گذشته در ایتالیا، ديروز سه‌شنبه یکی از مرگبارترین روزها در این کشور مدیترانه‌ای از زمان شیوع این بیماری است.

بدین ترتیب تعداد جانباختگان این بیماری در ایتالیا به رقم ۲۵۰۳ تن از مجموع ۳۱۵۰۶ مورد ابتلای قطعی رسید.

افزایش مبتلایان در آمریکا

مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها در ایالات متحده اعلام کرد که شمار کل مبتلایان به کرونا در این کشور به بیش از ۵۸۰۰ تن رسیده است که نسبت به آمار قبلی، افزایش قابل ملاحظه‌ای را نشان می‌دهد.

این نهاد بهداشتی آمریکا همچنین اعلام کرد که شمار قربانیان در این کشور از ۷ تن به ۱۰۰ نفر رسیده است.

بسته‌شدن مرزهای اتحادیه اروپا

«چارلز مایکل» رئیس شورای اروپا شامگاه ديروز سه‌شنبه، ۲۷ اسفند ۹۸ اعلام کرد که برای مقابله با شیوع ویروس همه‌گیر کرونا، مرزهای خارجی اتحادیه اروپا به مدت ۳۰ روز بسته خواهند شد.

به گفته رئیس شورای اروپا، اجرای این ممنوعیت به کشورهای عضو اتحادیه بستگی دارد.

مایکل تأکید کرد که اتحادیه اروپا و کشورهای عضو آن برای مقابله با چالشهای کنونی هر آنچه ضروری است، انجام خواهند داد.

اظهارات پوتین درباره کرونا

«ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه نیز در سخنانی اعلام کرده است که زمان در موضوع مقابله با کرونا از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

رئیس‌جمهور روسیه در این باره گفت که کشورش از فن آوری بالایی برای تشخیص قفسه های خالی از کالا در فروشگاه ها و رصد آنها برخوردار است و لذا حتی می تواند وضعیت مردم در قرنطیه را نیز تحت کنترل قرار دهد.

تعطیلی فیفا

نشریه «الاتحاد» امارات با انتشار نامه‌ای از فیفا اعلام کرد فدراسیون جهانی فوتبال برای اولین بار در تاریخ به خاطر شیوع ویرس کرونا فعالیت‌هایش را تعطیل کرد.

این نشریه اماراتی  اعلام کرد که فیفا از کارکنانش خواسته تا به مقر این سازمان در زوریخ نیایند و به صورت دورکاری تا تاریخ 3 آوریل عمل کنند.

پیش از این کنفدراسیون فوتبال آسیا نیز به خاطر شیوع ویروس کرونا فعالیت‌های حضوریش را به حالت تعلیق درآورده بود.

انتهای پیام
captcha