مانور مستمر رسانه‌ای برای نشان دادن ضعف دشمنان در مدیریت کرونا
کد خبر: 3886448
تاریخ انتشار : ۲۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۲
استاد دانشگاه امام صادق(ع) خواستار شد:

مانور مستمر رسانه‌ای برای نشان دادن ضعف دشمنان در مدیریت کرونا

استاد دانشگاه امام صادق(ع) تأکید کرد: بعد از فروکش کردن مسئله کرونا، دشمنان مانند گذشته در سطح رسانه‌ای واقعیات را تحریف خواهند کرد لذا ما باید مستمراً روایت از دیگران(آمریکا و اروپا در مواجهه با کرونا) و ضعف آنان در مواجهه با این ویروس داشته باشیم،

ضعف دشمنان در مدیریت کرونا را مستمرا رسانه‌ای کنیمبه گزارش ایکنا؛ سیدجواد حسینی، استاد دانشگاه امام صادق(ع)شامگاه چهارشنبه، 28 اسفندماه در سومین وبینار علوم انسانی و اجتماعی کرونا با موضوع «حکمرانی و ارتباطات بحران» گفت: بعد از فروکش کردن مسئله کرونا، دشمنان مانند گذشته در سطح رسانه‌ای واقعیات را تحریف خواهند کرد لذا ما باید موقعیت امروز خود را بازخوانی و از حافظه جمعی خودمان محافظت کنیم و اجازه ندهیم مانند گذشته ضعف‌های خود را بپوشانند و بر ضعف‌های ما تمرکز کنند.

وی افزود: باید مستمراً روایت از دیگران(آمریکا و اروپا در مواجهه با کرونا) و خوانش از وضعیت خودمان در مواجهه با این ویروس داشته باشیم، اینکه در ایتالیا، آمریکا و ... در ایام برخورد با کرونا چه اتفاقی افتاد؟ و چقدر ضعف‌های بزرگی در مدیریت آن داشتند و از طرف دیگر روی توان جمعی مشاهیر و صاحبان رسانه و ... در داخل همگرایی ایجاد کنیم و همه را به پای حفظ هویت ملی بیاوریم.

حسینی با بیان اینکه در این روزها تجربه جدیدی از مدل دینداری را داریم، تصریح کرد: باید دعاها، مراسم‌های جمعی و زیارت و دید و بازدیدهای مجازی، آموزش‌های مجازی که در این مدت رواج یافت را بازتولید کنیم.

حسینی گفت: بحران اصلی ما بعد از فروکش کردن کرونا، بحران حکمرانی در جمهوری اسلامی خواهد بود زیرا نظام ارتباطی میان حکومت و ملت دچار مشکل شده است.

استاد دانشگاه امام صادق(ع) بیان کرد: در بحران‌های قبلی مانند زلزله و سیل که داشتیم دولت به کمک جامعه و ملت این بحران ها را حل کرد ولی در این بحران جمعیت فعال و اثرگذار که بخش زیادی از جامعه بودند صامت و ساکت هستند و این نقص دولت در حکمرانی را بیشتر نشان می‌دهد.

وی اضافه کرد: بازیگر اصلی مدیریت این بحران، دولت است ولی عدم فهم و باور به این بحران در دولت وجود دارد و باور به اینکه نمی‌توانند آن را کنترل کنند؛ یعنی از یکطرف جمعیت حداقلی را در کنار دولت داریم که ضعف دولت را نشان می‌دهد همچنین باور داشتن بحران است که هنوز این باور در دولت رخ نداده است.

استاد دانشگاه امام صادق(ع) تصریح کرد: ساختار دولت متناسب با پدیده‌های نوظهور نیست به همین دلیل شکاف میان حکومت و جامعه را شاهد خواهیم بود.

استفاده از ظرفیت‌های کرونا با فعال شدن دیپلماسی

همچنین صلاح‌الدین هرسنی، استاد دانشگاه مازندران در سخنانی گفت: کرونا قبل از آنکه تهدید باشد فرصت است و می‌توانیم از ظرفیت‌های دیپلماسی کرونا استفاده لازم را بکنیم.

وی تصریح کرد: براثر دیپلماسی، در چند سال قبل تیم ملی آمریکا برای کشتی وارد ایران شدند و نباید این شرایط هم به گونه ای مدیریت شود که صرفاً بر بعد تهدیدآمیز آن تاکید کنیم بلکه ظرفیت وجود دارد که بخواهیم وضعیت را از شرایط کنونی بیرون بیاوریم.

انتهای پیام
captcha