ورزش در روز‌های کرونایی / بهترین حرکات ورزشی در دوران قرنطینه خانگی
کد خبر: 3886500
تاریخ انتشار : ۰۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۱:۲۶

ورزش در روز‌های کرونایی / بهترین حرکات ورزشی در دوران قرنطینه خانگی

در این ایام که شیوع بیماری کرونا در کشور رو به افزایش است، انجام چند ورزش می‌تواند بر کم‌تحرکی غلبه کند.

ورزش در روز‌های کرونایی/ بهترین حرکات ورزشی در دوران قرنطینه خانگیبه گزارش ایکنا در همدان، لغو تمامی مسابقات باعث شد تا کاربران شبکه اجتماعی همگام با ورزشکاران به پویش ورزش کردن در خانه بپوندند و مالکان سالن‌های ورزشی نیز با بخشیدن اجاره بهای خود از باشگاه‌های ورزشی حمایت کردند.
شبکه‌های اجتماعی در این روزها بسیج شده‌اند برای دعوت ورزشکاران از شهروندان برای آن که در خانه بمانند تا زنجیره کرونا شکسته شود و گسترش بیماری کرونا باعث شده است تا بسیاری از اماکن و باشگاه‌های ورزشی تعطیل شوند.
در این ایام که شیوع بیماری کرونا در کشور رو به افزایش است، با انجام چند ورزش می‌توان بر کم‌تحرکی غلبه کرد، ورزش در خانه شامل حرکات ورزشی ساده‌ای است که برای تمامی عضلات حرکت خاصی در نظر گرفته شده است که بدون نیاز به باشگاه رفتن تنها با صرف چند دقیقه در طول روز می‌توانید در خانه به تناسب اندام برسید که تمامی این حرکات بدون نیاز به مربی و و امکانات خاصی که تمام این حرکات با وزن بدن انجام می‌شود.
اولین گام برای ورزش در خانه گرم کردن بدن به شیوه صحیح است که با انجام حرکات کششی شروع می‌شود که این کشش در عضلات باعث افزایش دما بدن و اکسیژن رسانی بیشتر به سلول‌ها می‌شود، بهترین تایم ورزش هم بستگی به خودتان دارد که چه ساعت از شبانه روز شاداب هستید که هم صبح می‌توانید انجام دهید و هم بعد از ظهر یا شب. در ادامه با چند ورزش مناسب و تاثیر گذار آشنا می‌شویم:
شنا سوئدی

ورزش در روز‌های کرونایی/ بهترین حرکات ورزشی در دوران قرنطینه خانگی
این ورزش یک حرکت بسیار عالی و قدرتی است که تعداد زیادی از عضلات بالا تنه را درگیر می‌کند که بیشترین تأثیر را بر روی عضلات سینه، سرشانه، و بازو دارد. برای انجام این حرکت باید بر روی شکم دراز بکشید و بعد از اینکه بدن را به طور کامل کشیدید، سعی کنید تعادل خود را به کمک پنجه‌های پا و همچنین دست‌ها حفظ کنید. برای شروع به سمت پایین بروید و سپس به بالا بیایید.

ورزش در روز‌های کرونایی/ بهترین حرکات ورزشی در دوران قرنطینه خانگی
طناب زدن
طناب زدن از حرکات ساده، اما تأثیرگذار ورزش در خانه محسوب می‌شود. یک روش مؤثر برای داشتن اندامی بدون نقص و همچنین بهترین ورزش برای بالا بردن ظرفیت ریه‌ها و کمک کردن به بهبود گردش خون در بدن است.
طناب زدن بهترین راه برای سوزاندن کالری است و چرا که با بالا رفتن ضربان قلب و سرعت کالری سوزی روند چربی سوزی هم بالا می‌رود. طناب زدن یکی از موثرترین ورزش‌هایی است که برای قلب و عروق بسیار مناسب است، زیرا باعث بالا رفتن مقاومت فیزیکی بدن می‌شود.

ورزش در روز‌های کرونایی/ بهترین حرکات ورزشی در دوران قرنطینه خانگی
دراز نشست
روش صحیح انجام حرکت: بر روی کمر خوابیده و زانوهای خود را در یک زاویه ۹۰ درجه نگه دارید. دست‌های خود را در طرفین سر قرار دهید و نوک انگشت‌ها را به گوش خود بچسبانید.
قسمت پایین کمر خود را به زمین فشار داده و در همین حین شانه‌های خود را از زمین جدا کنید و چند اینچ بالا بیاورید این اطمینان را حاصل کنید که قسمت پایین کمر شما در تمام طول تمرین در تماس با زمین می‌ماند. عضلات شکم را منقبض کرده، و فشار زیادی به آن‌ها وارد کنید، سپس به صورت کنترل شده و آرام، تیغه شانه‌های خود را بر روی زمین قرار دهید.

انتهای پیام
captcha