پیک امید مهمان خانه‌های کودکان در دوران کرونایی
کد خبر: 3886878
تاریخ انتشار : ۰۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۳

پیک امید مهمان خانه‌های کودکان در دوران کرونایی

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجونان کردستان گفت: به منظور کاهش استرس کودکان و نوجوانان و ایجاد نشاط و شادی بین آنان طرح «پیک امید» در فضای مجازی برای اعضا اجرا می‌شود.

سهییلا شیخی، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کردستان در گفت‌وگو با ایکنا از کردستان، اظهار کرد: ایجاد نشاط و شادابی بین کودکان و نوجوانان از رسالت‌های اصلی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کردستان است.
وی به وجود ویروس کرونا و تغییراتی که در مراسمات عید نوروز امسال روی داده اشاره و عنوان کرد: در این راستا و به منظور کم کردن اضطراب و استرس بین کودکان و نوجوانان، تشویق آنان به رعایت مسائل بهداشتی و پر کردن اوقات فراغت در منزل طرح «پیک امید» در فضای مجازی برای اعضای کانون اجرا شده است.
وی با اشاره به همکاری مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در اجرای این طرح افزود: مربیان کانون تاکنون موفق به تولید ۸۷ اثر در بخش‌های مختلف انیمیشن و فیلم، قصه‌گویی تصویری، موسیقی، آموزش کاردستی، قصه‌گویی، آموزش طراحی،  نقاشی و  ادبی شامل داستان و کتاب‌های صوتی شده‌اند.
وی بیان کرد: تولید کتاب الکترونیک و صوتی، کاردستی، فیلم، انیمیشن، قصه‌گویی، طرح‌های ادبی و هنری از جمله فعالیت‌های مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در قالب طرح «پیک امید» در فضای مجازی است..
شیخی با بیان اینکه در این طرح آموزش‌ها به جامعه هدف با خلاقیت‌های تصویری مربیان انجام می‌شود، ادامه داد: اعضا می‌توانند با مراجعه به آدرس اینترنتی www.omid.kpf.ir و یا پرتال‌های کانون پرورش فکری در شبکه‌های مجازی از جمله اینستاگرام مراجعه و نسبت به دریافت فایل‌های آموزشی مورد نظر خود اقدام کنند.
وی به برگزاری مسابقات مختلف فرهنگی برای کودکان و نوجوانان اشاره کرد و یادآور شد: با مشارکت ادارات مختلف سطح استان کردستان چندین مسابقه فرهنگی برای کودکان و نوجوانان استان در فضای مجازی تدوین شده است.  
انتهای پیام
captcha