تنها راه کاهش ابتلا و پیشگیری از کرونا ماندن در خانه است
کد خبر: 3886897
تاریخ انتشار : ۰۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۴

تنها راه کاهش ابتلا و پیشگیری از کرونا ماندن در خانه است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با اشاره به اینکه تنها راه کاهش ابتلا و پیشگیری از کرونا، ماندن در خانه است، تأکید می‌کند: تنها فاکتور اثبات شده که می‌تواند مانع گسترش ویروس شود، ماندن در خانه است.

تنها راه کاهش ابتلا و پیشگیری از کرونا ماندن در خانه استمحمدحسین صومی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی، با اشاره به اینکه حضور در اجتماعات علت ۹۰ درصد موارد ابتلا به کرونا است، اظهار کرد: تاکنون ۲۳ نفر از کادر درمانی آذربایجان‌شرقی مبتلا به کرونا شده‌اند که پنج نفر از آنها بستری و بقیه در خانه قرنطینه هستند.

وی با اشاره به درگیر بودن ۱۲ هزار نفر از اعضای کادر درمانی آذربایجان‌شرقی در مقابله با شیوع کرونا گفت: در سایه تلاش پرستاران، پزشکان و کادر درمانی استان تاکنون بیش از ۴۰۰ نفر از بیماران کرونایی مداوا شده‌اند که ١٠ نفر از این تعداد جزء همکاران ما هستند.

صومی، اضافه کرد: در واقع با تلاش کادر درمانی، ۵۵ درصد از مبتلایان درمان شدند، اما باید حجم کار پرستاران را در نظر بگیریم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز، با اشاره به اینکه تنها راه کاهش ابتلا و پیشگیری از کرونا ماندن در خانه است، تأکید کرد: تنها فاکتور اثبات شده که می‌تواند مانع گسترش ویروس شود، ماندن در خانه است.

صومی ادامه داد: ویروس کرونا در آب و هوای معتدل همراه با بخار رشد می‌کند و با وجود استقبال از بهار ،هوای تبریز و استان به خاطر بارش آب و هوای معتدل با بخار مناسب است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: بیرون بودن مردم و ترافیک ایجاد شده نشان‌دهنده این است که مردم اصلاً به توصیه‌ها توجهی نکرده و محفلی مناسب برای تکثیر ویروس ایجاد شده است که عوارض آن را در هفته‌های آتی خواهیم دید.

انتهای پیام
captcha