تهدید كرونا را به فرصت تبدیل كنیم / همراهی اركان نظام با مجموعه سلامت
کد خبر: 3887123
تاریخ انتشار : ۰۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۳:۴۹

تهدید كرونا را به فرصت تبدیل كنیم / همراهی اركان نظام با مجموعه سلامت

دادستان عمومی و انقلاب فارس با بیان اینكه شیوع كرونا تبعات اقتصادی سنگینی برای دنیا داشته است، گفت: شرایط کنونی تهدیدی است که باید به فرصت تبدیل شود.

به گزارش ایكنا از فارس، حیدر آسیابی، دادستان عمومی و انقلاب فارس، عصر دوشنبه، 4 فروردین‌ماه در نشست با مسئولان دانشگاه علوم پزشكی شیراز گفت: اکنون با توجه به شیوع ویروس کرونا، تمام ابعاد اقتصادی و اجتماعی تحت تأثیر این مسئله قرار گرفته است و نه تنها ایران بلکه تمام جامعه جهانی را درگیر کرده و تبعات اقتصادی سنگینی برای دنیا داشته است، اما شرایط کنونی تهدیدی است که باید به فرصت تبدیل شود.

وی افزود: حضور پزشکان و پرستاران بر بالین بیمار، جدا از اقدامات درمانی که انجام می‌شود، سبب قوت قلب و افزایش روحیه بیماران است و کادر درمانی علاوه بر معالجه جسمی بیماران، به معالجه روحی آنان نیز توجه دارند.

اقدامات قابل توجه دانشگاه علوم‌پزشکی شیراز

آسیابی با اشاره فرمایش مقام معظم رهبری(مدظله العالی)، رعایت و اجرای قوانین ستاد مبارزه با کرونا کشور را ضروری و واجب برشمرد و گفت: تمام افراد جامعه باید این قوانین را رعایت و اجرا کنند زیرا این اقدامات با هدف حفظ سلامت مردم انجام می‌شود و تمام ارکان نظام در این راه با مجموعه سلامت کشور و جامعه پزشکی همراه است.

دادستان عمومی و انقلاب فارس ادامه داد: با توجه به جمعیت استان فارس، اقدامات انجام شده در استان و شهر شیراز در مقایسه با سایر استان‌ها و کلان شهرها بسیار خوب بوده که این امر نشان‌دهنده اقدامات قابل توجه و به موقع دانشگاه علوم پزشکی شیراز است.

وی با اشاره به ظرفیت و توانمندی بالای دانشگاه علوم پزشکی شیراز اظهار امیدواری کرد كه با ادامه روند ارائه خدمات بهداشتی و درمانی، ریشه‌کن شدن ویروس کرونا را شاهد باشیم.

محدودیت تردد به استان

آسیابی با اعلام حمایت دادستانی از دانشگاه علوم پزشكی شیراز، افزود: هر اقدامی که بتواند به دانشگاه برای مقابله با این بیماری کمک کند انجام می‌دهیم تا حوزه سلامت استان در زمینه‌های مختلف به ویژه موضوع اعتبارات و نیازهای مالی دغدغه‌ای نداشته باشند.

دادستان عمومی و انقلاب فارس بیان کرد: در زمینه محدودیت تردد به استان با توجه به مطالبات مردمی و جهت جلوگیری از ورود افراد مبتلا به کرونا از استان‌های دیگر دستورات قضایی لازم برای محدودیت و کنترل تردد وسایل نقلیه انجام شده و مبادی ورودی استان به‌شدت کنترل می‌شود تا ماشین‌های غیربومی و دارای پلاک‌های غیر از استان فارس وارد استان نشوند.

تعطیلی تمام مراکز اقامتی و گردشگری

وی اضافه کرد: تمام مراکز اقامتی و گردشگری تعطیل است و خدمات‌رسانی در آن‌ها انجام نمی‌شود، اصناف غیرضروری نیز در صورت فعالیت تعطیل می‌شوند و مدیریت و کنترل خانه‌های مبله اجاره‌ای نیز با جدیت در حال انجام است. در موضوع کالاها و اقلام بهداشتی توقیفی دستور داده‌ایم تا این اقلام به دانشگاه علوم پزشکی تحویل تا با نظر دانشگاه در استان توزیع شود.

دادستان عمومی و انقلاب فارس همچنین از اجرای طرح دورکاری کارکنان ادارات با هماهنگی و همراهی استاندار فارس خبر داد و گفت: این طرح در حال اجراست و بحث دورکاری ۴۰ درصد کارکنان به ادارات ابلاغ شده تا شاهد کاهش تردد مردم و کمک به قطع زنجیره ابتلا به ویروس کرونا باشیم.

وی تأكید كرد: هدف ما پشتیبانی از دانشگاه علوم پزشکی و تلاشگران حوزه سلامت است تا مأموریت مبارزه با این بحران جهانی به بهترین شکل انجام شود و از این بحران سربلند خارج شویم.

حضور پزشکان خانواده در استان

مهرزاد لطفی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز، نیز در این نشست با اشاره به حمایت‌های دادستان شیراز از فعالیت‌های دانشگاه در زمینه مقابله با کروناویروس، گزارشی از اقدامات انجام شده به حاضران ارائه داد.

وی یکی از نقاط قوت فارس را حضور پزشکان خانواده در استان بیان کرد و افزود: آموزش‌های لازم از سوی این پزشکان به خانواده‌ها ارائه و در تماس با سرپرستان خانواده‌ها، وضعیت اعضای خانواده و علائم آن‌ها از سوی پزشکان خانواده و مراقبان سلامت بررسی و پیگیری می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشكی شیراز از تماس با یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر در اجرای این طرح در راستای پیشگیری و مقابله با بیماری کووید۱۹ خبر داد.

در پایان این نشست ضمن اهدای لوح تقدیر از سوی دادستان عمومی و انقلاب شیراز به رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز از تلاش مجموعه سلامت فارس تقدیر و مبلغی از سوی دادستان شیراز برای تقدیر از تلاش کارکنان درمان دانشگاه اهدا شد.

انتهای پیام
captcha