انصارالله: آمریکایی بودن کرونا بعید نیست
کد خبر: 3887265
تاریخ انتشار : ۰۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۳

انصارالله: آمریکایی بودن کرونا بعید نیست

«محمد عبدالسلام»، سخنگوی انصارالله یمن و رییس هیأت مذاکره کننده این گروه در مذاکرات صلح استکهلم سه‌شنبه شب گفت بعید نمی‌داند که ایجاد ویروس کرونا کار حکومت آمریکا باشد که اینک از کنترلش خارج شده و بخشی از آن دامن خود ایالات متحده را گرفته است.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از خبرگزاری ایرنا، عبدالسلام در صفحه رسمی‌اش در توئیتر نوشت: این فرضیه که کرونا ساخته دست آمریکایی‌هاست، درحال بررسی است.

وی اضافه کرد: آنچه هنوز مورد بررسی قرار نگرفته است، ویروس تجاوزگری به یمن و محاصره این کشور است که  با نظارت مستقیم آمریکا و تصمیم سیاستمداران کاخ سفید وارد ششمین سال خود شده است.

عبدالسلام  همچنین تأکید کرد: تصمیم مردم یمن در جنگ در برابر متجاوزان، تسلیم نشدن و ادامه دفاع از کشور است.

«عبدالملک الحوثی» رهبر جنبش انصارالله یمن نیز شنبه شب کشورهای استعمارگر از جمله آمریکا، را مسؤول انتشار ویروس کرونا در دنیا دانسته بود.

پیش از وی نیز، روسیه و چین نسبت به انتشار آزمایشگاه‌های بیولوژیک آمریکا در منطقه هشدار داده‌ بودند.

روزنامه «مردم» ارگان حزب حاکم چین شنبه هفته جاری در مطلبی نوشت: ابهام زیادی در مورد فعالیت آزمایشگاه میکروبی ارتش آمریکا در ارتباط با شیوع ویروس کرونا وجود دارد و همین موجب شده است تا مردم خواستار شفاف سازی فعالیت این آزمایشگاه شوند.

«جایو لی جیان» سخنگوی وزارت خارجه چین چندی قبل در توئیتی احتمال داده بود که کرونا از طریق ارتش آمریکا به شهر ووهان کانون شیوع کرونای جدید سرایت کرده باشد.

«نیکلای پاتروشف» دبیر شورای امنیت روسیه نیز پیشتر اعلام کرده بود که پنتاگون در حال ساخت و احداث آزمایشگاه‌های بیولوژیکی در سراسر جهان است.

انتهای پیام
captcha