مصرف خوراکی الکل تأثیری در نابودی کرونا ندارد / فوت ۷۲ شیرازی بر اثر مسمومیت
کد خبر: 3887551
تاریخ انتشار : ۰۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۳

مصرف خوراکی الکل تأثیری در نابودی کرونا ندارد / فوت ۷۲ شیرازی بر اثر مسمومیت

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینكه مصرف خوراکی هر نوع الکل تأثیری در نابودی ویروس کرونا ندارد، بیان کرد: در طی روزهای اخیر ۵۹۲ بیمار با مسمومیت الکل به بیمارستان‌های شیراز و شهرستان‌ها مراجعه کرده که تاکنون ۷۲ نفر فوت کرده‌اند و ۱۷ نفر نیز در بخش مراقبت‌‌های ویژه بستری شده‌اند.

به گزارش ایكنا از فارس، علی اكبری، معاون درمان دانشگاه علوم پزشكی شیراز، امروز، 7 فروردین در جمع خبرنگاران گفت: متأسفانه این روزها باور غلطی در برخی افراد شکل گرفته که تصور می‌‌کنند شرب ترکیبات الکلی باعث ضدعفونی و پیشگیری از بروز عفونت ویروسی کرونا می‌‌شود، در حالی ‌که این مسئله هیچ پایه و اساس علمی نداشته و فاقد وجاهت قانونی است.

وی با هشدار نسبت به افزایش تعداد مراجعان دچار مسمومیت ناشی از مصرف الکل در بیمارستان‌‌ها، اظهار کرد: عده‌‌ای تصور می‌‌کنند که چون بیماری کووید۱۹ نسبت به الکل حساس بوده و با ضدعفونی دست و سطوح با الکل از بین می‌‌رود، بنابراین با شرب الکل نیز همین اتفاق در داخل بدن می ‌افتد و در واقع به شکلی نقش ضدعفونی‌‌کننده در بدن ایجاد می‌‌شود، در حالی ‌که این یک باور و تصور غلط، غیرعلمی و غیربهداشتی است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشكی شیراز افزود: همین باور غلط باعث شده در چند روز اخیر شاهد بیمارانی باشیم که با تصور نابودی ویروس کرونا، اقدام به شرب ترکیبات الکلی کرده‌‌اند و در برخی موارد این الکل متانول بوده و منجر به بروز مسمومیت حاد و شدید در افراد شده است.

اكبری با بیان اینكه مصرف خوراکی هر نوع الکل تاثیری در نابودی ویروس کرونا و ضدعفونی بدن ندارد، بیان کرد: در طی روزهای اخیر ۵۹۲ بیمار با مسمومیت الکل به بیمارستان‌های شیراز و شهرستان‌ها مراجعه کرده که تاکنون ۷۲ نفر فوت کرده‌اند و ۱۷ نفر نیز در بخش مراقبت‌‌های ویژه بستری شده‌اند.

وی با تأکید بر اینکه در شرایط فعلی همه بیمارستان‌‌ها و کادر درمان کشور درگیر درمان بیماران مبتلا به کووید۱۹ هستند، گفت: در این شرایط باید سعی کنیم با مراقبت بیشتر و پرهیز از انجام رفتارهای غلط بی ‌پایه و اساس، از بروز سایر بیماری‌ها و افزایش فشار کاری در اورژانس و مراکز درمانی و تحمیل بار اضافه بر سیستم درمان کشور، جلوگیری کنیم.

انتهای پیام
captcha