فعالیت 150 تشکل استان مرکزی در «به‌توان ما»/ ورود فعالان مذهبی برای مقابله با کرونا
کد خبر: 3887603
تاریخ انتشار : ۰۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۱:۰۵

فعالیت 150 تشکل استان مرکزی در «به‌توان ما»/ ورود فعالان مذهبی برای مقابله با کرونا

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی از فعالیت 150 تشکل مذهبی و فرهنگی در راستای اجرای طرح «پویش به‌توان ما» خبر داد و گفت: کمک‌های جمع‌آوری شده در بخش‌های مختلف مقابله با کرونا ویروس هزینه می‌شود.

فعالیت 150 تشکل استان مرکزی در قالب پویش «به‌توان ما»/ورود فعالان مذهبی جهت خروج از رکود فکری ضروری است

حجت‌الاسلام صفر قربان‌پور، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی در گفت‌و‌گو با ایکنا از استان مرکزی، در خصوص اجرای طرح پویش «به‌توان ما» از فعالیت 150 تشکل مذهبی و فرهنگی در راستای اجرای طرح خبر داد و گفت: کمک‌های جمع‌آوری شده در بخش‌های مختلف مقابله با کرونا ویروس همچون ضدعفونی کردن اماکن و تهیه اقلام بهداشتی هزینه می‌شود.

وی در مورد انجام و اهداف این پویش تصریح کرد: پویش «به توان ما» توسط سازمان تبلیغات اسلامی برنامه‌ریزی شده و از سوی صدا و سیما در حال پخش است، هدف این پویش بر این است که تمام مراکز مذهبی اعم از هیئات مذهبی، هیئت امنای مساجد، روحانیون و مبلغان در کنار هم با مدیریت فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی برای دریافت کمک‌های مردمی آمادگی خود را اعلام کنند.

حجت‌الاسلام قربان‌پور پل‌های ارتباطی با پویش به توان ما را ارسال عدد ۱۱ به شماره ۳۰۰۰۱۱۷۱ دانست و اظهار کرد: این پویش جهت جمع آوری کمک مردمی از طریق مراکز مذهبی، هیئت‌ها و مبلغین و مداحان در کنار سایر اقشار مردم ایجاد شده است که اهدافی را نیز دنبال می‌کند.

وی اضافه کرد: شناسایی محرومان و تهیه بسته حمایتی برای آنها از دیگر اهداف این پویش است که در این شرایط این قشر کم نیستند و افراد تحت پویش نهادهای حمایتی یا دستفروشانی که فاقد شغل ثابت بودند و به دلیل مشکلات ناشی از کرونا همان حداقل فروش را هم از دست دادند.

وی وضعیت فعلی جامعه و تعطیلی مساجد و دیگر اماکن مذهبی همچون بقاع را یادآور شد و افزود: هیئات و مراکز مردمی به دلیل تعطیلی مساجد، نمی‌توانند برنامه‌های خود را به شکل معمول برگزار کنند، در نتیجه در فضای دیجیتال برنامه‌های متعدد و نرم افزارهایی برای ادامه فعالیت های فرهنگی دینی تولید می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان ادامه داد: با وجود تعطیلی مراکز دینی هیئت‌ها به شکل دیگری و با کیفیت متفاوت‌تری درحال فعالیت هستند و نیاز است در فضای مجازی تولید محتوا صورت گیرد که بخشی از این کمک‌ها ممکن است در این فضا قابل بهره‌برداری و استفاده باشد.

حجت‌الاسلام  قربان‌پور لزوم انجام فعالیت‌های فرهنگی جهت خروج از رکود فکری نوجوانان و جوانان را مورد تأکید قرار داد و گفت: جامعه مذهبی و مبلغان ضمن حضور در کنار کادر بهداشتی و درمانی، اقدامات فکری و فرهنگی را نیز با کیفیت مناسب اجتماعی ادامه می‌دهند، این پویش افراد را در کنار یکدیگر قرار می دهد تا در کنار کادر سلامت، کادر فرهنگی دینی هم در بخش‌های فرهنگی و اجتماعی فعالیت خود را انجام دهند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان در بخش پایانی سخنان خود از فعالیت 16مسجد در اراک در قالب پویش «به توان ما» به منظور ضدعفونی خبر داد و افزود: ضدعفونی اماکن، تولید محتوای فرهنگی، تولید، توزیع و بسته بندی ماسک و مواد ضدعفونی از دیگر اقداماتی است که توسط تشکل های مذهبی و فرهنگی انجام می‌شود.

انتهای پیام
captcha