جشنواره قرآنی #نور_امید آغاز شد
کد خبر: 3887604
تاریخ انتشار : ۰۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۲:۵۳
از سوی شورای عالی قرآن شهرداری تهران؛

جشنواره قرآنی #نور_امید آغاز شد

جشنواره مجازی قرآنی #نور_امید از سوی شورای عالی قرآن شهرداری تهران با همکاری اداره کل فرهنگی شهرداری تهران اجرا می‌شود.

جشنواره مجازی قرآنی نور امید در تهران / اعلام جزئیات

سیدحسین موسوی‌بلده، رئیس اجرایی شورای عالی قرآن شهرداری تهران در گفت‌وگو با ایکنا، با اعلام این خبر گفت: با توجه به بحران پیش آمده در رابطه با شیوع کروناویروس و عدم برگزاری جشنواره‌های عمومی در سطح شهر، مقرر شد تا شهرداری تهران، طرح نوروزخانه را در فضای مجازی اجرا کند.

نماینده شورای اسلامی شهر تهران در امور قرآنی افزود: در بخش قرآنی این طرح نیز از سوی شورای عالی قرآن شهرداری تهران با همکاری اداره کل فرهنگی شهرداری تهران، جشنواره قرآنی #نور_امید اجرا می‌شود.  

وی ادامه داد: این جشنواره در رشته‌های قرائت تحقیق و ترتیل، خوشنویسی و آیه‌گرافی با محوریت آیه 17 سوره انعام، آیه 107 یونس، آیات 87 و 88 سوره انبیاء و آیه 77 سوره فرقان است.

موسوی‌بلده با اشاره به اینکه اجرای رشته خوشنویسی و آیه‌گرافی این جشنواره بدون تفکیک جنسی و سنی است، اضافه کرد: دو رشته‌ قرائت تحقیق و ترتیل، ویژه آقایان در دو گروه سنی زیر 15 سال و بالای 15 سال برگزار خواهد شد.

رئیس اجرایی شورای عالی قرآن شهرداری تهران بیان کرد: شرکت‌کنندگان در رشته‌های خوشنویسی و آیه‌گرافی، پس از تهیه آثار، آن را در صفحه اینستاگرام خود به اشتراک گذاشته، سپس هشتگ جشنواره (#نور_امید) را بارگذاری و صفحه جشنواره با عنوان ghoran_noore_omid را تگ کنند.

وی ادامه داد: شرکت‌کنندگان در رشته ترتیل نیز یکی از آیات گفته شده را به اختیار خود، انتخاب و سپس صفحه‌ای که آیه مورد نظر در آن است از ابتدا تا انتها تلاوت کرده و در قالب فایل تصویری در صفحه اینستاگرام با هشتک و تک صفحه جشنواره، بارگذاری و همچنین می‌توانند آثارشان را از طریق پیام‌رسان‌های تلگرام و سروش به شماره 09398888589 ارسال کنند.

نماینده شورای اسلامی شهر تهران در امور قرآنی با اشاره به اینکه انتخاب تلگرام و سروش برای ارسال فایل‌ها به این دلیل بود که محدودیت ارسال فایل پنج‌دقیقه‌ای ندارند، اضافه کرد: همچنین قاریان شرکت‌کننده در رشته قرائت تحقیق، پس از انتخاب آیات گفته شده، آن را در قالب فایل تصویری پنج دقیقه‌ای تلاوت کرده و در صفحه اینستاگرم خود بارگذاری و یا به شماره فوق ارسال کنند. شرکت‌کنندگان می‌توانند از چند آیه قبل و بعد آیات نام برده شده و یا سوره‌های کوچک قرآن برای تلاوت استفاده کنند.

موسوی‌بلده درباره نحوه راستی‌آزمایی آثار ارسالی، اظهار کرد: تعدادی از آثار دریافتی، پس از قضاوت اعضای هئیت داوران به مرحله فینال راه پیدا می‌کنند. در مرحله فینال، آثار در صفحه اینستاگرام جشنواره بارگذاری می‌شود و در نهایت با توجه به ترکیبی از آرای داوران جشنواره(70 درصد) و رأی مردم و تعداد لایک‌ها(30 درصد)، آثار برتر انتخاب می‌شوند.

وی درباره ترکیب هیئت داوران، گفت: سعی شده است که از داوران ملی و مطرح کشور در رشته‌های قرائت، خوشنویسی و آیه‌گرافی استفاده شود.

موسوی‌بلده درباره مهلت ارسال آثار و آغاز داوری‌ها، تصریح کرد: شرکت‌کنندگان تا پایان فروردین‌ماه می‌توانند آثارشان را ارسال کنند، اما داوری آثار از 15 فروردین‌ماه به دلیل جلوگیری از انباشته شدن آثار به تدریج آغاز می‌شود.

صفحه اینستاگرام جشنواره مجازی نور امید و همچنین کانال تلگرام و سروش این جشنواره به نشانی ghoran_noore_omid@ قابل دسترسی است.

انتهای پیام
captcha