از پایان قرنطینه «ووهان» تا جان‌باختن روزانه 800 کرونایی در اسپانیا
کد خبر: 3887885
تاریخ انتشار : ۰۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۳
نوآمدهای کرونا از اقصی نقاط جهان؛

از پایان قرنطینه «ووهان» تا جان‌باختن روزانه 800 کرونایی در اسپانیا

شمار مبتلایان به کرونا در سطح جهان از مرز ۶۰۰ هزار نفر عبور کرد و تا این لحظه، ایتالیا با ۹ هزار و ۱۳۴ فوتی، صدرنشین مرگ و میر بر اثر ابتلا به این ویروس همه‌گیر است. در عین حال، «ووهان» کانون شیوع ویروس کرونا از قرنطینه خارج و وزیر امور اسکاتلند دولت بوریس جانسون به دلیل نگرانی از ابتلا به کرونا راهی قرنطینه شد.

به گزارش ایکنا، در سطح جهانی؛ شمار مبتلایان به کرونا از مرز ۶۰۰ هزار نفر عبور کرد و طبق تازه‌ترین آمار شمار مبتلایان به این ویروس همه‌گیر در کل جهان، بیش از ۶۰۰ هزار نفر برآورد می‌شود.

به گزارش دویچه وله، شمار مبتلایان به ویروس کرونا در جهان به ۶۰۱ هزار و ۳۸ نفر رسید. 27 هزار و ۴۳۲ نفر نیز تا کنون جان خود را بر اثر ابتلا به کووید ۱۹ از دست داده‌اند.

این در حالی است که ۱۳۳ هزار و ۴۴۳ مبتلا نیز بهبود یافته‌اند.

آمریکا با بیش از ۱۰۴ هزار بیمار، در صدر مبتلایان به این بیماری قرار دارد و بعد از آن به ترتیب، ایتالیا، چین، اسپانیا و آلمان قرار می‌گیرند.

تا این لحظه، ایتالیا با ۹ هزار و ۱۳۴ فوتی، صدرنشین مرگ و میر بر اثر ابتلا به این ویروس همه‌گیر است.

فرانسه و افزایش خشونت‌ها در قرنطینه خانگی

وزارت کشور فرانسه اعلام کرد که موارد خشونت خانگی در این کشور در یک هفته اخیر همزمان با اجرای طرح قرنطینه برای مقابله با شیوع بیشتر ویروس کرونا، بیش از ۳۰ درصد افزایش پیدا کرده است.

کریستف کاستنر، وزیر کشور فرانسه این موضوع را در یک گفت‌وگوی تلویزیونی مطرح و آن را از تبعات قرنطینه توصیف کرد.

وی با استناد به گزارش‌ها درباره خشونت خانگی تأکید کرد که این خشونت در مناطقی که تحت نظارت ژاندارمری قرار دارد، ۳۲ درصد و در پاریس ۳۶ درصد افزایش یافته است. این آمار، کل فرانسه را شامل نمی‌شود چراکه مناطق تحت نظارت ژاندارمری این کشور تنها شامل شهرهایی با جمعیت بیش از ۲۰ هزار نفر است.

«ووهان» کانون شیوع ویروس کرونا از قرنطینه خارج شد

 «ووهان» کانون اصلی شیوع ویروس کرونا در چین، سرانجام بعد از دو ماه ممنوعیت تردد و آمد و رفت، امروز شنبه از قرنطینه خارج شد و برخی ساکنان این شهر که در خارج از ووهان بودند اجازه یافتند به کنار خانواده هایشان برگردند.

 باز شدن تردد و آمد و رفت در این شهر ۹ میلیون نفری بار دیگر امید را در میان مردم این شهر و همچنان سراسر جهان زنده کرد که ویروس کرونا شکست پذیر است و با همدلی و همراهی مردم می توان بر آن غلبه کرد.

شهر ووهان حدود دو ماه پیش قرنطینه کامل شد. تمام خیابان‌ها خلوت و خدمات حمل و نقل عمومی از جمله قطار شهری، اتوبوس و تاکسی ممنوع شد. خانواده‌ها هم محدود به خانه‌های خود بودند و تنها فروشگاه‌های مواد غذایی و داروخانه مجاز به باز ماندن بودند.

کمیسیون ملی بهداشت چین امروز شنبه اعلام کرد که برای هفتمین روز مستمر هیچ مورد جدیدی از ابتلا به کرونا در چین شناسایی نشده است. در عین حال امروز اعلام شد که ۵۴ مورد جدید وارداتی ابتلا به کرونا در این کشور گزارش شده است.

با این حساب شمار کل مبتلایان به ویروس کرونا در چین به ۸۱ هزار و ۳۹۴ تن و شمار جان باختگان هم به سه هزار و ۲۹۵ تن رسیده است. ووهان حدود ۶۰ درصد موارد کرونا در چین را به خود اختصاص داده است اما مقامات بهداشتی چین می‌گویند در یک هفته اخیر هیچ بیمار جدید در این شهر شناسایی نشده است.

جان باختن بیش از 800 بیمار کرونایی در اسپانیا در هر 24 ساعت

به گزارش اسپوتنیک، وزارت بهداشت اسپانیا اعلام کرد، که در جریان یک شبانه‌روز 832 بیمار کرونایی در این کشور جان باخته است. شمار کل جان باختگان بیماران کرونایی در این کشور به 5694 هزار رسیده است.

بدین ترتیب در اسپانیا هر روز نزدیک به 800 نفر جان باخته‌اند.

بر اساس این گزارش، تا اکنون 12.3 هزار بیمار کرونایی در این کشور درمان شده و بیش از 54 هزار بیمار کرونایی در این کشور زیر درمان قرار دارند.

جدیدترین آمار از شمار مبتلایان به کرونا در عراق

وزارت بهداشت عراق با صدور بیانیه‌ای از افزایش شمار مبتلایان به کرونا در این کشور به ۵۰۶ نفر خبر داد.

به گزارش سومریه نیوز، وزارت بهداشت عراق بیانیه‌ای در خصوص شیوع ویروس کرونا در این کشور منتشر کرد. این وزارتخانه اعلام کرد که موارد جدیدی از ابتلاء به کرونا در عراق به ثبت رسیده است. با این احتساب شمار مبتلایان به کرونا در این کشور به ۵۰۶ نفر افزایش یافته است.

ثبت ۱۰ مورد جدید از ابتلا به کرونا در کویت

وزارت بهداشت کویت با صدور بیانیه‌ای از افزایش شمار مبتلایان به کرونا در این کشور به ۲۳۵ نفر خبر داد.

به گزارش العهد، وزارت بهداشت کویت بیانیه‎ای در خصوص شیوع ویروس کرونا در این کشور منتشر کرد.

بر اساس این گزارش، این وزارتخانه اعلام کرد که ۱۰ مورد جدید از ابتلاء به کرونا در کویت به ثبت رسیده است.

طبق اعلام وزارت بهداشت کویت، با این احتساب شمار مبتلایان به کرونا در این کشور به ۲۳۵ نفر افزایش یافته است.

قطر برای مبارزه با کرونا خدمات بهداشتی مجازی ارائه می‌دهد

وزارت بهداشت قطر امروز (شنبه) برای مبارزه با شیوع ویروس کرونا از آغاز ارائه خدمات بهداشتی از راه دور و به صورت مجازی خبر داد.

این وزارتخانه در تارنمای رسمی خود تأکید کرد: ارائه خدمات الکترونیک بهداشتی و درمانی این امکان را به افراد می‌دهد که از راه تلفنی از پزشک متخصص مشاوره و یا گواهی نیاز به استراحت بگیرند و داروهای آنها در منزل تحویل داده می‌شود.

این وزارتخانه پیش‌تر اعلام کرده بود که شمار مبتلایان به ویروس کرونا در قطر به 562 نفر رسیده است.

کرونا غول‌های هواپیمایی را نیازمند کمک مالی کرد

همزمان با متوقف‌شدن فعالیت شرکت‌های هواپیمایی در جهان در پی شیوع ویروس کرونا (کووید-۱۹)، تحلیلگران و کارشناسان معتقدند که شرکت‌های هواپیمایی در خاورمیانه متحمل هزینه سنگینی خواهند شد و این شرکت‌ها امیدوارند از دولت‌ها که آنها نیز به نوبه خود به دلیل کاهش درآمدها با مشکلاتی روبه‌رو هستند، کمک‌های مالی فوری دریافت کنند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، کشورهای عربی خلیج فارس و دیگر کشورهای منطقه اقدامات قاطعی را برای مبارزه با ویروس کرونا به مرحله اجرا گذاشته‌اند، از جمله بستن فرودگاه‌ها که باعث توقف حمل و نقل هوایی حتی در فرودگاه‌های بزرگی چون دبی و ابوظبی امارات شده است.

اتحادیه حمل و نقل هوایی در کشورهای عربی و انجمن جهانی حمل و نقل هوایی هم خواستار کمک‌های مالی فوری دولت‌ها شده و هشدار داده‌اند که عدم کمک مالی، آینده بخش حمل و نقل هوایی را با خطر مواجه خواهد کرد.

اپلیکیشن فرانسه برای مراقبت از بیماران مشکوک به کرونا

دو بیمارستان در پاریس با استفاده از یک اپلیکیشن موارد مشکوک ابتلا به ویروس کرونا، یا بیمارانی که وضعیت وخیم ندارند را تحت مراقبت پزشکی قرار می‌دهند.

اپلیکیشن کوویدوم (Covidom) از روز نهم ماه مارس، یعنی یک هفته پیش از اعلام قرنطینه عمومی در فرانسه در دسترس مراجعان دو بیمارستان بیشا(Bichat) و پیتیه سَلپی‌یتر(Pitié-Salpétrière) در پاریس قرار گرفت. این اپ در مدت زمان بسیار کوتاهی با مشارکت بیمارستان‌های دولتی پاریس و یک شرکت لیونی متخصص در نظارت از راه دور ساخته شد.

هدف از راه‌اندازی این اپ کاهش مراجعه بیماران، یا موارد مشکوک به ابتلای به ویروس کرونا عنوان شده است. با این حال و با توجه به کمبود کادر درمانی در بیمارستان‌های فرانسه، معلوم نیست این اپلیکیشن، دست‌کم در کوتاه‌ مدت، تا چه حد می‌تواند از بار نهادهای درمانی این کشور بکاهد.

نهاد حمایت بیمارستان‌های دولتی استان ایل دو فرانس(به مرکزیت پاریس) می‌گوید تاکنون ۱۰ هزار بیمار با استفاده از این اپلیکیشین تحت نظارت پزشکی قرار گرفته‌اند.

هشدار روسیه به آمریکا: شما مسئول شیوع کرونا در سوریه هستید

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه عواقب شیوع ویروس کرونا در سوریه را فاجعه‌آمیز دانست.
به گزارش اسپوتنیک، ماریا زاخارووا، سخنگوی رسمی وزارت امور خارجه روسیه اظهار داشت: شیوع ویروس کرونا در سوریه می‌تواند عواقب فاجعه‌آمیزی داشته باشد و مسئولیت کامل مردم سوریه بر عهده ایالات متحده است.

زاخارووا تصریح کرد: با توجه به حفظ اردوگاه‌های بزرگ آوارگان داخلی در مناطقی غیر از مناطق تحت کنترل دمشق، مانند اردوگاه‌های ركبان و الحول، گسترش ویروس کرونا در سوریه می‌تواند جدی‌ترین عواقب را به همراه داشته باشد. علاوه بر این، دولت سوریه باید از حمایت کافی و دسترسی به خدمات درمانی برای همه کسانی که به آن نیاز دارند، برخوردار باشد.

سخنگوی رسمی وزارت امور خارجه روسیه افزود: این ایالات متحده آمریکا است که به عنوان طرفی که این قلمرو را اشغال کرده، مسئولیت کامل مردم غیرنظامی و تأمین نیازهای انسانی آنها را بر عهده دارد.

افزایش شمار صهیونیست‌های مبتلا به کرونا به ۳ هزار و ۴۶۰ نفر

وزارت بهداشت رژیم صهیونیستی اعلام کرد که شمار مبتلایان این رژیم به ویروس کرونا به ۳ هزار و ۴۶۰ نفر افزایش یافته است.

به گزارش النشره، وزارت بهداشت رژیم صهیونیستی از ثبت موارد جدیدی از ابتلا به کرونا در اراضی اشغالی خبر داد، این وزارتخانه اعلام کرد که شمار مبتلایان به کرونا در میان صهیونیست‌ها به ۳ هزار و ۴۶۰ نفر رسیده است.

گفتنی است، آمار منتشر شده از مبتلایان به کرونا توسط وزارت بهداشت رژیم صهیونیستی در حالی است که «اسرائیل کاتز» وزیر خارجه رژیم اشغالگر هشدار داده بود که تل‌آویو در آستانه از دست دادن کنترل برای مهار شیوع ویروس جدید کرونا است.

 وزیر امور اسکاتلند قرنطینه شد

وزیر امور اسکاتلند دولت بوریس جانسون روز شنبه اعلام کرد که به دلیل نگرانی از ابتلا به کرونا خود را قرنطینه کرده است.

«الیستر جک» بیان کرد که هنوز آزمایش ابتلا به کرونا را انجام نداده اما در ۲۴ ساعت گذشته، علائم مشابه به بیماری کوید-۱۹ را تجربه کرده است.

این نماینده مجلس از منطقه «دام‌فرایز گالووی» افزود که مطابق با توصیه‌های پزشکی خود را قرنطینه کرده و کارها را از منزل پیگیری می‌کند.

پس از ابتلای نخست‌وزیر وزیر بهداشت انگلیس به کرونا، وحشت از سرایت این ویروس به سایر اعضای کابینه بالا گرفته است. تایمز امروز (شنبه) گزارش داد که این دو مقام هفته گذشته بدون رعایت فاصله ایمنی در نشست اضطراری اعضای دولت شرکت کردند.

آخرین آمار از شمار مبتلایان به کرونا در عمان

وزارت بهداشت عمان با صدور بیانیه‎‌ای از افزایش شمار مبتلایان به کرونا در این کشور به ۱۵۲ نفر خبر داد.

به گزارش العهد، وزارت بهداشت عمان بیانیه‌ای در خصوص شیوع ویروس کرونا در این کشور منتشر کرد.

بر اساس این گزارش، این وزارتخانه اعلام کرد که ۲۱ مورد جدید از ابتلاء به کرونا در عمان به ثبت رسیده است.

طبق اعلام وزارت بهداشت عمان، با این احتساب شمار مبتلایان به کرونا در این کشور به ۱۵۲ نفر افزایش یافته است.

افزایش شمار مبتلایان به کرونا در مکزیک به ۷۱۷ نفر

وزارت بهداشت مکزیک با صدور بیانیه‌ای از افزایش شمار مبتلایان به کرونا در این کشور به ۷۱۷ نفر خبر داد.

به گزارش النشره، وزارت بهداشت مکزیک بیانیه‌ای در خصوص شیوع ویروس کرونا در این کشور منتشر کرد.

بر اساس این گزارش، این وزارتخانه اعلام کرد که ۱۳۲ مورد جدید از ابتلاء به کرونا در مکزیک به ثبت رسیده است.

طبق اعلام وزارت بهداشت مکزیک، با این احتساب شمار مبتلایان به کرونا در این کشور به ۷۱۷ نفر افزایش یافته است.

انتهای پیام
captcha