سرمایه‌گذاری در موقوفات کشاورزی زنجان با هدف جهش تولید
کد خبر: 3887959
تاریخ انتشار : ۱۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۸

سرمایه‌گذاری در موقوفات کشاورزی زنجان با هدف جهش تولید

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با اشاره به برنامه‌های اوقاف برای تحقق شعار سال 99، گفت: سرمایه‌گذاری در بخش‌های معدنی و کشاورزی با استفاده از ظرفیت موقوفات در دستور کار است.

سرمایه‌گذاری در موقوفات کشاورزی زنجان برای جهش تولیدحجت‌الاسلام مختار کرمی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان، اظهار کرد: مسائل اقتصادی از جمله خودکفایی و درون‌زایی کشور، توسعه اشتغال، کاهش وابستگی به نفت، افزایش توان تولید و ارتقای کیفیت محصولات از جمله مهمترین مسائل کلان کشور و ریل‌هایی برای حرکت در مسیر «جهش تولید» به‌شمار می‌رود.

وی وقف را یکی از مؤلفه‌های هم‌افزایی اجتماعی دانست و گفت: اقتصاد درون‌زا نیاز به اشتغال پایدار و تولید ثروت دارد؛ از این منظر نگاه به جنبه‌های اقتصادی وقف به عنوان سرمایه‌ای جاودان و گام برداشتن در مسیر جهش تولید و تحقق منویات مقام معظم رهبری از اهمیت بالایی برخوردار است.

این مسئول به ظرفیت‌های اوقاف زنجان برای توسعه اقتصادی اشاره کرد و افزود: بیشتر موقوفات استان زنجان به زمین‌های کشاورزی اختصاص داده شده و در اراضی کشاورزی موقوفات مستعد سرمایه‌گذاری که معارضی ندارد، انجام سرمایه‌گذاری‌هایی با هدف ایجاد اشتغال و جهش تولید در حوزه کشاورزی در سراسر استان در دستور کار قرار خواهد گرفت.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان ادامه داد: در همین راستا اراضی مستعد موقوفه‌های استان با هدف ایجاد گلخانه، کشت‌های متراکم، مجتمع‌های کشت و صنعت و مباحث باغداری بهره‌گیری خواهد شد که این کار به طور مستقیم و غیرمستقیم اشتغالزایی به دنبال دارد.

وی بیان کرد: با توجه به ظرفیت‌های استان زنجان برای تولید زیتون، با سرمایه‌گذاری اقدام به ایجاد دو باغ زیتون به مساحت 350 هکتار و  30 هکتار خواهد شد که درآمدزایی خوبی ایجاد می‌کند و و در واقع قدمی برای رونق تولید در بخش کشاورزی است.

کرمی با اشاره به اینکه بخش معدن از دیگر حوزه‌هایی است که برای توسعه اقتصادی استان درنظر گرفته شده است، تصریح کرد: در حوزه معدن نیز با استفاده از جذب سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و همکاری سازمان صمت اقدام به صدور مجوز برای اکتشاف و بهره‌برداری سه معدن در راستای موقوفات خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه فقر و محرومیت جامعه را با چالش مواجه می‌کند، خاطرنشان کرد: این درحالی است که موقوفات نقش بسزایی در کمرنگ کردن محرومیت در جامعه دارد و در حوزه اشتغال نیز با همکاری کمیته امداد از موقوفات مرتبط با اشتغالزایی مددجویان در بحث تولید استفاده می‌شود.

انتهای پیام
captcha