صنوف فرهنگی ـ هنری اصفهان مشمول قانون بیمه بیکاری می‌شوند
کد خبر: 3888011
تاریخ انتشار : ۱۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۷

صنوف فرهنگی ـ هنری اصفهان مشمول قانون بیمه بیکاری می‌شوند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با اشاره به شیوع ویروس کرونا، از تخصیص بیمه بیکارى به کارکنان صنوف فرهنگی هنری استان خبر داد.

صنوف فرهنگی، هنری استان مشمول قانون بیمه بیکاری می‌شوند

به گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان، حجت‌الاسلام  محمدعلی انصاری، از تخصیص بیمه بیکارى به پرسنل مؤسسات فرهنگی هنری، چاپخانه‌ها، کانون‌های آگهی و تبلیغات، آموزشگاه‌های هنری و سایر صنوف فرهنگی هنری که صرفا به علت شیوع کرونا از کار بیکار شده و کارگاه آنان تعطیل شده است و یا زیر یکسال سوابق بیمه در سال ۹۸ دارند، خبر داد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان گفت: در راستای ماده ۲ و بند ب ماده ۶ قانون بیمه بیکاری این دسته از صنوف لازم است ابتدا در سایت وزارت کار به آدرس http://Bimebikari.mcls.gov.ir‏ ثبت نام اولیه را انجام دهند تا مهلت ۳۰ روزه آنان تمام نشود.

وی افزود: تمام مشاغلی که به صورت مستقیم به واسطه شیوع کرونا مجبور به تعطیلی شده و کارگران آنان بیکار شده‌اند شامل قانون بیمه بیکاری خواهند شد وکسانی که در سامانه فوق ثبت نام می‌کنند لازم است علت بیکاری را گزینه حوادث غیر مترقبه انتخاب کنند.

حجت‌الاسلام انصاری با بیان اینکه برابر مقررات تأمین اجتماعی، لزوما بیمه شدگان بیکار که دارای کد کارگاهی بوده‌اند مشمول دریافت حق بیمه بیکاری هستند، تصریح کرد: اشخاصی که به صورت خویش فرما بیمه شده‌اند( مثل بیمه شدگان صندوق هنر) مشمول این قانون نیستند.

انتهای پیام
captcha