ابراز نگرانی «عبدالمهدی» از پروازهای غیرمجاز در نزدیکی پایگاه‌های نظامی
کد خبر: 3888206
تاریخ انتشار : ۱۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۳

ابراز نگرانی «عبدالمهدی» از پروازهای غیرمجاز در نزدیکی پایگاه‌های نظامی

«عادل عبدالمهدی»، نخست‌وزیر عراق طی اظهاراتی که در رسانه‌های عراق منتشر شد، گفته است که با نگرانی گزارش‌های مربوط به وجود پروازهای بدون مجوز را در نزدیکی پایگاه‌های نظامی عراق دنبال می‌کند.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری روسیا الیوم، عادل عبدالمهدی، نخست‌وزیر دولت پیشبرد امور عراق روز دوشنبه گفت: اقدامات غیر قانونی در هدف قراردادن پایگاه‌های نظامی عراقی یا نمایندگی‌های خارجی در واقع هدف قرار دادن حاکمیت و نادیده گرفتن دولت در این کشور است.

وی ادامه داد: اطلاعاتی را که نیروهای ما رصد کرده‌اند حاکی از پروازهای بدون مجوز در نزدیکی مناطق نظامی است و دولت عراق با نگرانی این موضوع را دنبال می‌کند.

عبدالمهدی گفت: همه تلاش‌ها بایستی به جنگ با داعش و ایجاد امنیت و برقراری نظم و قانون و پشتیبانی از اقدامات دولت و نظام و مقابله با ویروس کرونا متوجه شود.

وی در ادامه درباره انجام هر اقدام تعرضی بدون کسب موافقت دولت عراق هشدار داد و گفت: انجام اقدامات نظامی بدون مجوز تهدیدی برای امنیت شهروندان و نقض حاکمیت عراق و منافع عالی کشور است.

برخی گزارش‌ها تحرکات جدید نظامی آمریکا را در ارتباط با کودتای نظامی احتمالی و عده‌ای نیز نوعی اعمال فشار برای تغییر رویکرد سیاسی در عراق به نفع سیاست‌های آمریکا توصیف می‌کنند.

انتهای پیام
captcha