آخرین آمار از مبتلایان کرونا در جهان/ هشدار سازمان بهداشت جهانی
کد خبر: 3888371
تاریخ انتشار : ۱۲ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۷

آخرین آمار از مبتلایان کرونا در جهان/ هشدار سازمان بهداشت جهانی

آخرین آمار و اخبار از شیوع ویروس کرونا در سطح جهان تا ظهر امروز، ۱۲ فروردین‌ماه حاکی از ابتلای بیش از ۷۸۶ هزار نفر در کشورهای مختلف به بیماری «کووید-۱۹» و جان باختن بیش از 37 هزار نفر است.

آخرین آمار از مبتلایان و جان‌باختگان کرونا در جهان
به گزارش ایکنا به نقل از «یورونیوز»، کشورهای اروپایی در حالی برای دوره اوج (پیک) شیوع ویروس جدید کرونا آماده می‌شوند که آمریکا تمامی امکانات خود را برای مقابله با این بیماری همه‌گیر بسیج کرده است.

آخرین آمار و اخبار از شیوع ویروس کرونا در سطح جهان تا ظهر امروز، ۱۲ فروردین (۳۱ مارس) حاکی از این است که شمار جان باختگان بر اثر ابتلا به بیماری «کووید-۱۹» در سطح جهان از ۳۷ هزار نفر فراتر رفته است. این در حالی است که بیش از ۷۸۶ هزار نفر در کشورهای مختلف به نوع جدید ویروس کرونا مبتلا شده‌اند. از این تعداد، حال ۱۶۵ هزار نفر بهبود یافته است.
 
آمریکا
 
شمار مبتلایان به ویروس جدید کرونا در آمریکا به ۱۶۴۲۵۳ نفر و تعداد جان باختگان به ۳۱۶۷ نفر رسیده است.
 
ایتالیا و اسپانیا
 
در ایتالیا نیز شمار مبتلایان از ۱۰۱ هزار و تعداد مبتلایان از ۱۱۵۰۰ نفر فراتر رفته است. شمار مبتلایان در اسپانیا به ۸۷۹۵۶ نفر و تعداد جان باختگان به ۷۷۱۶ نفر رسیده است.
 
چین
 
کمیسیون بهداشت ملی چین روز سه‌شنبه اعلام کرد که ۴۸ نفر دیگر به ویروس کرونا مبتلا شدند و یک نفر نیز در ۲۴ ساعت گذشته فوت کرده است.

مقامات بهداشتی چین گفته اند که همه مبتلایان جدید جزو مسافران خارجی هستند. آخرین آمارها از چین از ابتلای ۸۱۵۱۸ نفر و مرگ ۳۳۰۵ نفر حکایت دارد.
 
بانک جهانی اعلام کرد: نرخ رشد اقتصادی چین ممکن است در سال جاری به دلیل شیوع کرونا به ۰.۱ درصد  کاهش یابد.
 
آلمان و فرانسه
 
در آلمان ۶۶۸۸۵ نفر به این ویروس مبتلا و ۶۴۵ نفر نیز جان باخته‌اند. فرانسه روز دوشنبه مرگبارترین روز از زمان آغاز شیوع ویروس جدید کرونا را تجربه کرد و تعداد جان باختگان و مبتلایان در این کشور به ترتیب به ۳۰۲۴ نفر و ۴۴۵۵۰ نفر رسید.
 
ایران
 
در ایران، بیماری «کووید ۱۹» تاکنون طبق آمار رسمی جان ۲۷۵۷ نفر را گرفته و ۴۱۴۹۵ نفر را مبتلا کرده است.
 
بریتانیا
 
در بریتانیا نیز شمار مبتلایان و جان باختگان به ترتیب به ۲۲۱۴۱ و ۱۴۰۸ نفر رسیده است.
 
فلسطین اشغالی
 
وزارت بهداشت رژیم صهیونیستی نیز از مرگ یک مبتلای دیگر به ویروس کرونا خبر داد تا شمار کلی جان باختگان این ویروس در سرزمین های اشغالی به ۱۷ نفر افزایش یابد.
 
تایلند
 
تایلند نیز مرگ یک مبتلای جدید به ویروس کرونا و مبتلا شدن ۱۲۷ نفر دیگر به این ویروس را اعلام کرد.
 
توصیه ژاپن به اتباع خود

ژاپن به اتباع خود توصیه کرد که به یک سوم جهان از جمله آمریکا و چین سفر نکنند.

«توشیمیتسو موتگی» وزیر خارجه ژاپن گفت: ژاپن اتباع خود را نسبت به عدم سفر به ۷۳ کشور و منطقه (یک سوم جهان) از جمله آمریکا، کانادا، چین، کره جنوبی و انگلیس و بیش از۲۰ کشور دیگر که بیشترشان در اروپا هستند توصیه می‌کند.
 
نیوزیلند

نیوزیلند وضعیت فوق‌العاده برای مبارزه با شیوع ویروس کرونا را تمدید کرد.

«بنی هناری»، وزیر دفاع مدنی نیوزیلند در بیانیه‌ای اعلام کرد: مقامات کشور وضعیت فوق‌العاده سراسری را تا هفت روز دیگر تمدید می‌کند تا به توقف شیوع ویروس کرونا کمک کند.
 
مکزیک

مکزیک پس از ثبت هزار مبتلا به ویروس کرونا و ۲۸ فوتی، وضعیت فوق‌العاده بهداشتی اعلام کرد.
 
آمریکا

شمار فوتی‌های آمریکا از ۳ هزار نفر فراتر رفت و شمار مبتالایان نیز به بیش از ۱۶۳ هزار نفر رسید.

تعداد مبتلایان در جمهوری چک از ۳ هزار نفر گذشت

وزارت بهداشت جمهوری چک امروز اعلام کرد که تعداد مبتلایان به ویروس جدید کرونا در این کشور از سه هزار نفر فراتر رفته است. تاکنون ۲۵ نفر به دلیل ابتلا به این ویروس جان خود را در این کشور اروپایی از دست داده‌اند. جمهوری چک تاکنون بیش از ۴۳ هزار تست ابتلا به کرونا انجام داده است. این کشور یکی از بالاترین آمار مبتلایان به نوع جدید ویروس کرونا را در میان کشورهای اروپای مرکزی دارد.

شهر «سوچه‌آوا» در رومانی قرنطینه شد

دولت رومانی اعلام کرد که شهر سوچه‌آوا و هشت روستای اطراف این شهر را برای مقابله با شیوع ویروس جدید کرونا قرنطینه کرده است. بیش از یک چهارم موارد ابتلا به این ویروس در رومانی در این منطقه به ثبت رسیده است. تاکنون ۲۱۰۹ نفر در رومانی به نوع جدید ویروس کرونا مبتلا شده‌اند. از این تعداد ۶۵ نفر جان خود را از دست داده‌اند. شهر سوچه‌آوا در شرق رومانی واقع شده است.

هشدار نسبت به شیوع مجدد کرونا در آسیا
     
«تاکیشی کاسای»، مدیر منطقه غرب اقیانوس آرام سازمان بهداشت جهانی امروز به کشورهای آسیا و اقیانوسیه به ویژه آنها که شاهد کاهش تعداد مبتلایان به ویروس کرونا هستند، هشدار داد که این ویروس را دست کم نگیرند و همه چیز را تمام شده ندانند زیرا احتمال بازگشت و شیوع مجدد ویروس همه‌گیر جهانی در این کشورها بسیار زیاد است.

به گزارش پایگاه خبری «روسیا الیوم»، وی تاکید کرد که اقدامات این کشورها برای مهار شیوع کرونا تنها به آنها زمان می‌دهد که بتوانند برای مقابله با انتقال گسترده این ویروس کشنده آمادگی کسب کنند.

این مقام سازمان بهداشت جهانی اظهار کرد: حتی در سایه همه این اقدامات، خطر انتقال دوباره کرونا به منطقه تا زمانی که بیماری همه‌گیر ادامه دارد، از بین نمی‌رود.

وی در کنفرانس خبری آنلاین اینترنتی، گفت: سزاوار است همه کشورها برای شیوع گسترده ویروس کرونا آماده شوند.

تاکیشی کاسای هشدار داد که اگر کشورهای شاهد کاهش تعداد مبتلایان همه چیز را تمام شده بدانند ،باید شاهد بازگشت مجدد کرونا باشند.
انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha