فیلم | پرسش‌های خود را از علی(ع) بپرسیم
کد خبر: 3894118
تاریخ انتشار : ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۶
از ثری تا ثریا/ 1

فیلم | پرسش‌های خود را از علی(ع) بپرسیم

ماه مبارک رمضان بهترین مجال برای خودسازی است؛ پرسش‌های همواره بشر از خود در فصل راز و نیاز و مناجات پاسخ‌های دیگری خواهد یافت؛ خاصه آنکه آموزگار امیرالمؤمنین علی(ع) باشد. از «ثری تا ثریا» عنوان درس‌گفتارهای دو دقیقه‌ای محسن اسماعیلی، استاد دانشگاه و پژوهشگر نهج‌البلاغه است که ایکنا ویژه رمضان الکریم تولید کرده است.

به گزارش ایکنا؛‌ محسن اسماعیلی،‌ عضو هیئت علمی دانشگاه تهران و نهج‌البلاغه‌پژوه در نخستین بخش درس‌گفتارهای علوی می‌گوید:

هیچ انسان عاقلی نباید خود را به وضع موجود منحصر کند،‌ باید به گذشته خود بیاندیشد و به آینده خود هم فکر کند؛ برنامه برای زندگی خود داشته باشد و بهترین و مؤثرترین راه‌ها را برای رسیدن به آن برنامه انتخاب کند.

به همین روی است که همه ما نیازمند معلم و راهنما هستیم،‌ نیازمند کسی هستیم که از او بپرسیم ما از کجا آمده‌ایم؛ کجا هستیم، کجا باید برویم و چگونه باید برویم؟
آن معلمی که می‌خواهد این درس‌ها را به ما بیاموزد باید از اسرار آفرینش و زوایای وجود تک تک ما خبر داشته باشد و آن کسی نیست جز پیامبر خدا و اهل بیت (ع).
علی (ع) معلم بشریت است خود او فرمود: که من در قله کمال قرار گرفته‌ام، کمال علم؛ ‌کمال فضیلت و خودش از ما خواست که سؤال‎هایی که در زندگی داریم از او بپرسیم و فرمود من آموخته‌ام آنچه را که باید آموخته باشم و راه آموزش آن به شما را به بهترین وجه می‌دانم؛‌ «فَاسْأَلُونی قَبْلَ أَنْ تَفْقِدُونِی»
ما در این سلسله برنامه‌ها از او سؤال می‌کنیم مهمترین مشکلات زندگی خود را و از او بهترین راه حل برای دنیا و آخرت را می‌آموزیم.

انتهای پیام
captcha