تداوم شقاوت‌های شاهزاده سعودی در ماه مهر و عطوفت
کد خبر: 3894177
تاریخ انتشار : ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۸

تداوم شقاوت‌های شاهزاده سعودی در ماه مهر و عطوفت

در حالی که تمام کشورهای جهان درهای زندان خود را برای آزاد کردن موقت زندانیان به‌ دلیل شیوع بیماری همه‌گیر کرونا باز کرده‌اند، محمد بن‌سلمان، ولیعهد سعودی، از آزادسازی موقت و ضروری زندانیان اندیشه و عقیده خودداری می‌کند.

به گزارش ایکنا به نقل از شبکه خبری العالم، در ماه مبارک رمضان درهای بهشت باز و درهای جهنم به روی بندگان بسته می‌شود و شیاطین در این ماه مبارک زنجیر شده و مؤمنان در روز و شب برای انجام عبادات، نیکوکاری، بخشش، صله رحم و گذشت رقابت می‌کنند. خوشا به‌ حال بنده‌ای که این ایام مقدس را غنیمت بشمارد و ثواب تقوا، عبادت و طاعات را برای آخرت خود ذخیره سازد؛ برای روزی که نه مال سود می‌رساند و نه فرزندان، مگر آن کس که با قلبی رسته از شرک به نزد خدا بیاید.

در این میان هستند کسانی که خود و دیگران را از نعمت‌های این ماه مقدس محروم کردند و به‌ جای صله رحم، قطع رحم، به‌ جای بخشش دیگران، جان آنها را گرفته، به‌ جای بخشش اموال در راه خداوند، به سرقت و تاراج دارایی دیگران روی می‌آورند و به‌ جای روی کردن به قبله و مسجد‌الحرام، روی به واشنگتن و تل‌آویو کرده و به‌ جای اینکه در برابر خداوند سبحانه تعالی تضرع کنند، خود را مقابل ترامپ و نتانیاهو خوار و ذلیل می‌کنند. این شخص سست‌رأی و بی‌اراده کسی نیست جز محمد بن‌سلمان، ولیعهد عربستان سعودی.

در آستانه همین ماه مبارک رمضان بود که بن‌سلمان مرتکب جنایتی فجیع شد. او «عبدالرحیم الحویطی»، شهروند سعودی، را در مقابل دیدگان پسران و خانواده‌اش به قتل رساند. عبدالرحیم حویطی جرمی مرتکب نشده بود. مزدوران محمد بن‌سلمان از او خواستند خانه خود را به‌منظور الحاق به پروژه‌های شیطانی ساخت کاباره‌ و مرکز فسق و فجور ترک کند. این شهروند به زورگویی‌ها و توسعه فساد تن نداد و اتهام تروریست به وی منسوب شد. فرزندانش یتیم و همسرش بیوه شد. حتی طایفه او از بیم ظلم  بن‌سلمان مجبور شدند از او برائت بجویند.

ولیعهد عربستان همچنین در امتداد ستمگری‌های خود با بی‌رحمی تمام درخواست‌های «بسمه شاهدخت سعود بن عبدالعزیز» 56 ساله برای آزادی وی از زندان را به دلیل وضعیت نامساعد سلامتی و نیاز فوری او به درمان رد کرد.

شاهزاده بسمه بنت سعود بن‌عبدالعزیز که بدون هیچ اتهامی بازداشت شده، با انتشار پیامی در سایت خود از ملک سلمان، پادشاه عربستان و ولیعهدش خواست که همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان او را آزاد کنند.

دلیل بازداشت بسمه که به جنگ یمن نیز  اعتراض کرده اگرچه به‌ صورت رسمی اعلام نشده است، اما می‌توان براساس الگوی حکومت دیکتاتوری عربستان در مجازات مخالفان خود در خاندان سلطنتی، دلیل آن را انحراف از خط رژیم سعودی دانست.

همچنین در آغاز ماه مبارک رمضان، منابع خبری عربستان از درگذشت «عبدالله الحامد»، فعال دانشگاهی و حقوق بشری 69 ساله، که از سال ۲۰۱۳ در یکی از زندان‌های پادشاهی بازداشت شده بود، خبر دادند.

الحامد پس از سکته مغزی به بیمارستان الشمیسی ریاض منتقل شد. مخالفان و فعالان سعودی اهمال پزشکی الحامد را تروری آشکار توصیف کردند. بن‌سلمان نیز با وجود تمامی مساعى و درخواست‌ها، برای صلح در ماه مبارک رمضان مخالفت می‌کند.

او در اقدامی دیگر پیشنهاد عبدالملک الحوثی، رهبر انصارالله، برای آزادی یکی از خلبانان اسیر به همراه چهار افسر و نظامی متجاوز سعودی در برابر آزادی ۶۸ نفر از اعضای ربوده شده حماس در عربستان را، به بهانه اینکه این مسئله پرونده امنیتی و داخلی عربستان است، رد کرد.

نکته قابل توجه اینکه در حالی که تمام کشورهای جهان درهای زندان خود را برای آزاد کردن موقت زندانیان به‌ دلیل شیوع بیماری همه‌گیر کرونا باز کرده‌اند، محمد بن‌سلمان از آزادسازی موقت و ضروری در مقابله با کرونا خودداری می‌کند. حال آنکه تمامی دنیا با اطمینان می‌دانند که زندانیان بن‌سلمان حتی برای یک روز در شرایط عادی مستحق ماندن در زندان نیستند، چه برسد به شرایط بحرانی ویروس کرونا و ایام ماه مبارک رمضان.

انتهای پیام
captcha