فیلم | چه کنیم تا محبوب دل‌های مردم باشیم
کد خبر: 3894355
تاریخ انتشار : ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۹
از ثری تا ثریا/ 2

فیلم | چه کنیم تا محبوب دل‌های مردم باشیم

یکی از پرسش‌ها این است که چه کنیم تا محبوب باشیم. محبوب شدن عیبی ندارد، اما باید از مسیر مشروع باشد. کسب محبوبیت راه‌های مختلفی دارد. برخی خیال می‌کنند با پول خرج کردن و هزینه‌های مادی می‌توانند محبوبیت ایجاد کنند؛ امیرمؤمنان(ع) فرمود که اگر می‌خواهید محبوب دل‌های مردم باشید، ارتباطتان را با خدا محکم کنید.

به گزارش ایکنا، محسن اسماعیلی،‌ عضو هیئت علمی دانشگاه تهران و نهج‌البلاغه‌پژوه، در دومین بخش درس‌گفتارهای علوی می‌گوید:

یکی از پرسش‌ها این است که ما چه کنیم که محبوب باشیم. آیا محبوب شدن عیبی دارد؟ خیر. علاقه به محبوبیت خوب است. عیبی هم ندارد، اما به شرط اینکه از راه مشروع و از خدای متعال درخواست شود.

برای پاسخ به این سؤال راه‌های مختلفی وجود دارد. برخی خیال می‌کنند با پول خرج کردن و هزینه‌های مادی می‌توانند محبوبیت ایجاد کنند، اما راه اشتباهی است. خدا در قرآن به پیامبر(ص) فرمود که اگر هرچه در آسمان‌ها و زمین است خرج کنی تا دل یک نفر را به دست آوری، نخواهی توانست.

آن کسی که دل‌ها دست اوست خداست. دلبری به دست اوست و اوست که دل‌ها را متوجه شما می‌کند یا نمی‌کند. برای همین امیرمؤمنان(ع) فرمود که اگر می‌خواهید محبوب دل‌های مردم باشید، ارتباطتتان را با خدا محکم کنید. ارتباط با خدا باعث می‌شود که انسان در قلوب بندگان خدا هم جای گیرد.

حضرت علی(ع) چون ارتباط سنگین و مستحکمی با خدا داشت، فرمود که اگر با این شمشیرم، بینی یک مرد با ایمان را قطع کنم، هرگز از من دل‌گیر نمی‌شود و اگر همه جهان را خرج کنم تا انسان منافقی به من علاقه پیدا کند، ممکن نیست، چون دل‌ها دست خداست.

انتهای پیام
captcha