فیلم | اهمیت سحرخیزی و شب‌زنده‌داری در ماه رمضان
کد خبر: 3894767
تاریخ انتشار : ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۱
رمضان با قرآن / 7

فیلم | اهمیت سحرخیزی و شب‌زنده‌داری در ماه رمضان

بزرگان دین گفته‌اند هر چه از خدا می‌خواهید در نماز شب بطلبید، زیرا نماز شب، نمازی است که از چشم دیگران مخفی می‌ماند.

فیلم | اهمیت سحرخیزی و شب‌زنده‌داری در ماه رمضانبه گزارش ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین محمود متوسل، مدرس حوزه و دانشگاه و دبیر ستاد تفسیر قرآن کریم، در قسمت هفتم مجموعه مباحث رمضان با قرآن، به تبیین اهمیت سحرخیزی و شب‌زنده‌داری در ماه رمضان پرداخت که در ادامه می‌خوانید.
 
سحرخیزی و شب‌زنده‌داری در قرآن و روایات اهمیت فراوانی دارد، افراد مؤمن در طول سال سعی می‌کنند که اهل سحرخیزی باشند و در ماه رمضان بر این مسئله توجه ویژه دارند. ما هم اگر همه سال را نمی‌توانیم اهل سحرخیزی و شب‌زنده‌داری باشیم، حداقل باید سحرهای ماه رمضان را دریابیم.

من و شما که برای سحری‌ خوردن بیدار می‌شویم، چه خوب است که 10 دقیقه یا یک ربع زودتر بیدار شویم و به مناجات با خدا بپردازیم. نماز شب 11 رکعت است اما ما می‌توانیم بخشی از آن را بخوانیم، مثلاً فقط دو رکعت نماز شفع و یک رکعت نماز وتر را بخوانیم.
 
امیرالمؤمنین علی(ع) سفارشی را از پیامبر اکرم(ص) دریافت کردند که سه بار فرمودند: یا علی! عليك بصلاة اللّيل، علی جان! برتو باد به نماز شب. بزرگان دین گفته‌اند هر چه از خدا می‌خواهید در نماز شب بطلبید، زیرا نماز شب، نمازی است که از چشم دیگران مخفی می‌ماند. بهتر است هنگام ادای این نماز، سر و صدا نکنیم و برای اهل خانه مزاحمت ایجاد نکنیم.

نماز شب، بهترین فرصت برای خلوت با خداست، به خصوص در ماه مبارک رمضان. در برخی روایات 30 فضیلت برای نماز شب ذکر شده است که برخی از این موارد مانند افزایش رزق، افزایش محبوبیت و ... از برکات مادی و دنیوی نماز شب محسوب می‌شود.
 
 
انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha