فیلم | وعده قطعی قرآن درباره ظهور امام زمان(عج)
کد خبر: 3894774
تاریخ انتشار : ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۰
رمضان با قرآن / 12

فیلم | وعده قطعی قرآن درباره ظهور امام زمان(عج)

خداوند در آیه 55 سوره مبارکه نور وعده قطعی داده است که انسان‌های صالح را بر زمین حاکم کند. این وعده هنوز محقق نشده است و براساس روایات شیعه و سنی، با ظهور امام زمان(عج) محقق می‌شود.

فیلم |حجت‌الاسلاممحمود متوسل، مدرس حوزه و دانشگاهبه گزارش ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین محمود متوسل، مدرس حوزه و دانشگاه و دبیر ستاد تفسیر قرآن کریم، در قسمت دوازدهم از مجموعه مباحث رمضان با قرآن، به وعده قطعی قرآن کریم مبنی بر ظهور امام زمان(عج) در قرآن کریم اشاره کرد و به تبیین آن پرداخت که در ادامه می‌خوانید و می‌بینید.
 
خداوند در قرآن کریم وعده‌های متعددی داده است؛ برخی مربوط به زمان پیامبر(ص) است که  پروردگار به رسول‌الله(ص) وعده داده است که ایشان را در مقابل دشمنان در جنگ‌های مختلف پیروز می‌کند. برخی وعده‌ها نیز مربوط به قیامت است، به طوری که خداوند وعده داده است که نیکوکاران را به بهشت می‌برد.
 
 

خداوند وعده‌هایی نیز داده است که مربوط به زندگی آینده بشر است؛ همچون وعده‌ای قطعی در آیه 55 سوره مبارکه نور که می‌فرماید: «خدا به كسانى از شما كه ايمان آورده و كارهاى شايسته كرده‏‌اند وعده داده است كه حتماً آنان را در اين سرزمين جانشين [خود] قرار دهد، همان‌گونه كه كسانى را كه پيش از آنان بودند جانشين [خود] قرار داد و آن دينى را كه برايشان پسنديده است به سودشان مستقر كند و بيمشان را به ايمنى مبدل گرداند[تا] مرا عبادت كنند و چيزى را با من شريک نگردانند و هر كس پس از آن به كفر گرايد آنانند كه نافرمانند».

این وعده هنوز محقق نشده است و براساس روایات شیعه و سنی، با ظهور امام زمان(عج) محقق می‌شود. اعتقاد ما به امام زمان(عج) از اعتقادات اساسی و امیدآفرین است و اگرچه شاید در زمان حیات ما رخ ندهد، اما جز باورهای قطعی محسوب می‌شود.

این امید و انتظار باید با عمل همراه باشد و به گونه‌ای خود را آماده کنیم که هر لحظه ندای ظهور حضرت از کنار خانه خدا شنیده شد، بتوانیم در خدمت باشیم.

اگر اهل گناه و فسق و فجور باشیم؛ به وظایف دینی خود عمل نکنیم و در شناخت وضعیت جامعه و عمل متناسب اجتماعی کوتاهی کرده باشیم، نمی‌توانیم یار حضرت مهدی(عج) هنگام ظهور باشیم. اگر امام زمان(عج) قرار است بر دنیا حکومت کنند، ما نیز به عنوان همراه و یار و یاور باید شرایط جهان را بشناسیم.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha