طرح |‌ «بهجت الدعا» مجموعه اذکار و اوراد آیت الله بهجت
کد خبر: 3894880
تاریخ انتشار : ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۷
کتاب برای رمضان / 2

طرح |‌ «بهجت الدعا» مجموعه اذکار و اوراد آیت الله بهجت

زندگی علما و عرفا، سرشار از نور و معنویت است و کتاب‌های زیادی از سیره و روش زندگی این بزرگان از سوی ناشران مختلف منتشر شده و می‌شود. در این میان مرکز تنظیم و نشر آثار آیت‌الله بهجت رحمه ‌الله علیه؛ با در نظر گرفتن عبادت و دعا به عنوان ویژگی بارز آن شخصیت بزرگ مجموعه‌ای از عبادات و دعاهایی را که ایشان ملتزم به انجام آنها بودند و به دیگران توصیه می‌کردند را جمع‌آوری کرده و در اختیار علاقه‌مندان قرار داده است.

بهجت الدعا

به گزارش ایکنا؛ «بهجت الدعا» در شش فصل، صفحاتی بهجت‌آفرین از نور ادعیه و عبادات است که مخاطب اثر می‌تواند برای روشن‌ شدن ساعت‌های زندگی خود از آن بهره‌مند شود.
جز مقدمه که فشرده‌ای از برنامه عبادات روزانه حضرت آیت‌الله بهجت رحمه‌الله‌علیه محسوب می‌شود در فصل نخست موضوعات «جایگاه دعا، کیفیت دعا کردن، اجابت و استجابت» از دیدگاه آیات و روایات به همراه نکات نغزی از ایشان در تبیین این مفاهیم آورده شده است. «سوره‌های از قرآن، دعاها، زیارات، اذکار و دستورالعمل‌ها و نمازها» نیز به ترتیب فصول بعدی این اثر را تشکیل می‌دهند.
نقل است که عبادات روزانه حضرت آیت‌الله بهجت رحمه‌الله‌علیه گاه تا دوازده ساعت در روز بوده است. این میزان از توجه به عبادات در کنار مشغله‌ای تدریس و پاسخگویی به امور مراجعین و ... نشان از اهمیت و جایگاه این مهم در زندگی ایشان دارد.

ایشان می‌فرمودند: «به‌تجربه، برای من معلوم شده كه اگر از مسائل عبادی كم نشود، درسی كه نیاز به یک ساعت مطالعه دارد، با ده دقیقه تمام می‌شود».

انتهای پیام
captcha