روزه؛ تمرینی برای استقامت روح و جسم
کد خبر: 3895122
تاریخ انتشار : ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۵

روزه؛ تمرینی برای استقامت روح و جسم

نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه روزه تمرینی برای استقامت روح و جسم است، گفت: فردی که در مقابل تمایلات نفسانی خود توان مقابله ندارد مقابل هجمه‌های روزگار نیز دوام نمی‌آورد.

روزه؛ تمرینی برای استقامت روح و تنحجت‌الاسلام محمد حاجی‌ابوالقاسم‌ دولابی، نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری، در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان، اظهار کرد: انسان در سرایی زندگی می‌کند که منابع محدود و اشتها نامحدود است، به همین علت محدودیت منابع، زیاده‌خواهی بشر و حسادت شیطان به انسان، قساوت تاریخی برای گمراه کردن خلیفه خدا روی زمین شکل گرفته است.

وی با اشاره به اینکه جنگ بین حق و باطل از زمان خلقت انسان وجود داشت، یادآور شد: زمانی که خداوند انسان را به عنوان خلیفه خود روی زمین خلق کرد، شیطان به خواسته خدا برای تعظیم در برابر انسان تن نداد و خاضع نشد و این قساوت تاریخی برای خلیفه بودن انسان شکل گرفت.

این مفسر قرآن با اشاره به اینکه شیطان در زمان خلقت بشر قسم یاد کرد که همه انسان‌ها را گمراه می‌کند، تصریح کرد: در این راه شیطان هم از ذریه خود کمک می‌گیرد و هم از انسان‌هایی که گوش به فرمان او هستند، در راه گمراه کردن بشریت بهره می‌برد.

دولابی بیان کرد: امروزه تحریم‌های ظالمانه، تشویش اذهان مردم و ایجاد ناآرامی، ایجاد چالش‌های اقتصادی، نفوذ معنوی و انحراف جوانان و خانواده‌ها از مصادیق راه‌های شیطانی برای گمراه کردن بشر به‌شمار می‌رود.

نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه روزه هم بعد جسمانی و هم بعد روحانی انسان را پاک می‌کند، ابراز کرد: با روزه گرفتن سموم بدن فرد دفع و سلامت جسمی پیدا می‌کند و از جنبه روانی هم با تمرین صبر و مقاومت، روحیه‌ای قوی و با استقامت پیدا می‌کند.

وی ماه رمضان را فرصتی برای پالایش روح و تن خواند و گفت: کسی که نتواند مقابل تمایلات نفسانی خود بایستد در مقابل هجمه‌های روزگار هم دوام نمی‌آورد و در بوته آزمایش میدان را خالی می‌کند.

انتهای پیام
captcha