واکنش الازهر به قدردانی شاهزاده چارلز از مسلمانان
کد خبر: 3895408
تاریخ انتشار : ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۶

واکنش الازهر به قدردانی شاهزاده چارلز از مسلمانان

مرکز مبارزه با افراط‌گرایی در الازهر از سخنان ولیعهد انگلیس در جهت تکذیب اتهامات افراط‌گرایی به مسلمانان و قدردانى از فداکاری‌های آنها در بحران کرونا استقبال کرد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از سایت خبری اخبار الیوم، مرکز مبارزه با افراط‌گرایی الازهر تصریح کرد: یکشنبه گذشته شاهزاده چالز در یک پیام ویدئویی از بسیاری از مسلمانان فعال در بخش مراقبت‌های بهداشتی قدردانی کرده و آنها را مورد تحسین و تمجید قرار داد.

این مرکز در ادامه تأکید کرد که شاهزاده «چارلز»، پسر ارشد الیزابت دوم و وارث تاج و تخت بریتانیا در یک پیام ویدئویی ماه رمضان را به مسلمانان سراسر این کشور و کشورهای مشترک المنافع تبریک گفت و برای مسلمانان در این ماه آرزوی سعادت و سلامتی کرد.

چارلز گفته بود که می‌خواهم از این طریق بهترین آرزوهای خود را از صمیم قلب نثار شما کنم و بگویم که من و همسرم تا چه اندازه در این زمان ویژه از سال به شما فکر می‌کنیم. 

وی ادامه داده بود: همیشه در ماه رمضان مساجد سرشار از زندگی می‌شوند، خانواده‌های مسلمان برای نماز و افطارهای دسته‌جمعی گردهم می‌آیند و دوستان و همسایگان خود را به افطار دعوت می‌کنند، اما امسال به دلیل بحران عمومی کرونا هیچ یک از این اتفاقات نخواهد افتاد.

مرکز مبارزه با افراط‌گرایی الازهر تأکید کرد: اظهارات اخیر شاهزاده چارلز و قدردانی وی از فداکاری‌های مسلمانان در بخش‌های مراقبت بهداشتی در زمان مناسبی صورت پذیرفته است. این اظهارات نافذترین پاسخ به افزایش اسلام‌هراسی و نفرت‌پراکنی ها علیه مسلمانان در بحبوحه شیوع بیماری همه‌گیر کرونا است.

یک مطالعه تحقیقاتی در این باره نشان داده است که بحران کرونا باعث افزایش پیام‌های نژادپرستانه علیه مسلمانان و پخش فیلم‌های ساختگی در شبکه‌های اجتماعی شده است که مسلمانان را به گسترش بیماری همه‌گیر کرونا متهم می‌کند.

این پژوهش تأکید کرده است که این حملات و اتهامات از سوی یک کمپین سازمان‌یافته با حمایت سازمان‌های راست‌گرای افراطی انجام می‌شود و می‌تواند منجر به حملات جدید علیه مسلمانان در بحبوحه و یا حتی پس از بحران ویروس کرونا بیانجامد.

انتهای پیام
captcha