فیلم | رمز محبوبیت و موفقیت یک مدیر چیست
کد خبر: 3895724
تاریخ انتشار : ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۷
از ثری تا ثریا/ 8

فیلم | رمز محبوبیت و موفقیت یک مدیر چیست

انسان‌ها برای اینکه مجموعه‌های کوچک یا کلان را مدیریت کنند و محبوب دیگران باشند باید راهکارهایی را اتخاذ کنند؛ امیرمؤمنان(ع) در این باره فرمودند: «آلَةُ الرِّيَاسَةِ سَعَةُ الصَّدْرِ»، دل گشاده و تحول بالا نیاز است تا یک مدیر، موفق و محبوب شود.

محسن اسماعیلی عضو هیئت علمی دانشگاه تهران و نهج‌البلاغه‌پژوه

به گزارش ایکنا، محسن اسماعیلی،‌ عضو هیئت علمی دانشگاه تهران و نهج‌البلاغه‌پژوه، در هشتمین بخش درس‌گفتارهای علوی می‌گوید: در علم مدیریت امروز این سؤال مطرح است که یک مدیر به چه ابزاری نیاز دارد و مدیریت بهتر در گرو اعمال چه شیوه‌هایی است. البته مراد ما از مدیریت، مدیریت‌های کلان نیست، اینها هم هست، اما از مدیریت یک پدر بر خانواده و یک مادر بر فرزندان یا از مدیریت روابط دوستانه با یک نفر شروع می‌شود.

اگر بخواهیم روابط دوستانه و محبت‌آمیزی با دیگران داشه باشیم و در عین حال روابط خود را با آنها مدیریت کنیم، یعنی هر جا که می‌خواهند ما را ‌ببرند نرویم و هرگونه که می‌خواهند ما را بسازند ساخته نشویم و براساس موازین حرکت کنیم و دیگران را از خود آزرده نکنیم، چه باید کنیم. در حقیقت چه کنیم که پدری محبوب، رئیسی محبوب و مدیری دوست‌داشتنی باشیم.

امیرمؤمنان(ع) فرمودند که یکی از مهم‌ترین ابزارهای ریاست مطلوب، داشتن سعه صدر است؛ یعنی اینکه ما انتظار نداشته باشیم همه مانند ما باشند. خدا صورت‌ها و سیرت‌های ما را متفاوت آفریده است و باید این تفاوت را به رسمیت بشناسیم و تا جایی که مغایر با شرع و قانون نیست تحمل کنیم. آن حضرت فرمودند: «آلَةُ الرِّيَاسَةِ سَعَةُ الصَّدْرِ»، دل گشاده و تحول بالا نیاز است تا یک مدیر، موفق و محبوب شود.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha