فیلم | لوازم بهره‌مندی از فیوضات ماه رمضان
کد خبر: 3895952
تاریخ انتشار : ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۵
در محضر رمضان / 9

فیلم | لوازم بهره‌مندی از فیوضات ماه رمضان

آیت‌الله تحریری ضمن اشاره به اهمیت بهره‌مندی از نیت خالص و قلب پاک، تصریح کرد: همین که انسان بخواهد در مسیر اطاعت خدای متعال و در جهت دوری از مخالفت از خدای متعال قرار بگیرد، خودش دل پاک است، ولی باید این حالت را ادامه بدهیم، چون انسان در حال تحول است؛ از ما خواستند همواره در حال تحول از بدی به خوبی و از خوبی به خوبی باشیم.

آیت‌الله محمدباقر تحریری، تولیت حوزه علمیه مروی و استاد اخلاق حوزه‌های علمیه، در گفت‌وگو با ایکنا ضمن اشاره به فضائل و اعمال ماه مبارک رمضان، به تبیین فرازهای خطبه شعبانیه پیامبر اکرم(ص) که ناظر به اهمیت ماه مبارک رمضان می‌باشد، پرداخت. در ادامه بخش نهم این گفت‌وگو از نظر می‌گذرد؛

«نبی اکرم(ص) فرمودند از خدا بخواهید که نیت صادق و قلب پاک داشته باشید. این نیت صادق معنایش همین است که ما در حال و هوای ماه رمضان باشیم تا عنایت‌هایی که خدای متعال برای روزه‌داران دارد، شامل ما هم بشود؛ ولو اینکه انسان برای روزه گرفتن عذری داشته باشد.

همین که انسان بخواهد در مسیر اطاعت خدای متعال و پرهیز از مخالفت با خدای متعال قرار بگیرد، این خودش دل پاک است؛ منتهی باید این حالت را ادامه بدهیم، چون انسان در حال تحول است؛ از سوی بدی به خوبی، از بدی به سوی خوبی، از خوبی به سوی خوبی بالاتر. خواستند ما همواره در حال تحول از بدی به خوبی و از خوبی به خوبی باشیم؛ چون خوبی مراتبی دارد.»

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha