فیلم | راهیابی به ضیافت واقعی با رسیدن به عوالم خلوص
کد خبر: 3895954
تاریخ انتشار : ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۶
در محضر رمضان / 10

فیلم | راهیابی به ضیافت واقعی با رسیدن به عوالم خلوص

آیت‌الله تحریری با اشاره به اینکه با اقتدا به اهل بیت(ع) می‌توانیم در مسیر اخلاص حرکت کنیم، تصریح کرد: ضیافت حقیقی آنجایی است که ما به عوالم خلوص برسیم؛ یعنی تحولات توحیدی در وجود انسان پیدا شود تا دلش پاک شود و با خدای متعال ارتباط بیشتری برقرار کند.

آیت‌الله محمدباقر تحریری، تولیت حوزه علمیه مروی و استاد اخلاق حوزه‌های علمیه، در گفت‌وگو با ایکنا، ضمن اشاره به فضائل و اعمال ماه مبارک رمضان، به تبیین فرازهای خطبه شعبانیه پیامبر اکرم(ص) که ناظر به اهمیت ماه مبارک رمضان است، پرداخت. در ادامه بخش دهم این گفت‌وگو از نظر می‌گذرد؛

«روزه‌داران، کسانی که نیت صادق دارند دارای مراتبی هستند. بالاترین روزه‌دار نبی اکرم(ص) و اهل بیت(ع) هستند. ما هم می‌توانیم با اقتدا به این بزرگواران در مراتب اخلاص حرکت کنیم و بعد در مراتب خلوص قرار بگیریم.

مرکز فرماندهی خداوند در قلب مؤمن

ضیافت حقیقی آنجایی است که ما به عوالم خلوص برسیم؛ یعنی تحولات توحیدی در وجود انسان پیدا شود تا دلش پاک شود و با خدای متعال ارتباط بیشتر بگیرد. این ماه ماهی است که چنین زمینه‌ای دارد.

این دل می‌تواند جای خدای متعال باشد. فرمودند: «قلب المؤمن عرش الرحمن.» مرکز فرماندهی خدای متعال دل و جان مؤمن است. این مرحله را ما باید در وجودمان ایجاد کنیم. ببینیم آن فرمانبرداران از دستورات الهی، چه تحولاتی در وجودشان رخ داده است و به چه مقاماتی نزد خدای متعال رسیده‌اند.»

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha