از رشد بهبودیافتگان تا نخستین موارد مرگ در تاجیکستان
کد خبر: 3896202
تاریخ انتشار : ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۹
نوآمدهای کرونا در جهان؛

از رشد بهبودیافتگان تا نخستین موارد مرگ در تاجیکستان

آمار ارائه شده درباره کرونا نشان می‌دهد که تعداد افراد بهبودیافته در برخی کشورهایی که بیشترین آمار مبتلایان و قربانیان را داشته‌اند، رو به افزایش است و آمریکا، اسپانیا و ایتالیا از این جمله هستند.

به گزارش ایکنا؛ آمار ارائه شده در سایت «ورلدومتر» نشان می‌دهد که تعداد بهبودیافتگان ویروس کرونا در سراسر جهان به یک میلیون و 102 هزار و 103 نفر رسیده است. براساس اطلاعات ارائه شده در این سایت، آمریکا با 162 هزار و 100 مورد بهبود یافته، بیشترین آمار بهبود یافته و البته در صدر لیست مبتلایان و قربانیان جهان قرار دارد. پس از این کشور، اسپانیا، آلمان، ایتالیا و چین بیشترین تعداد بهبودیافتگان را در میان سایر کشورها دارند.

نزدیک‌شدن قربانیان ایتالیا به 29 هزار نفر

اداره دفاع مدنی ایتالیا در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: با درگذشت 474 نفر دیگر از افراد مبتلا به ویروس کرونا طی 24 ساعت گذشته، آمار قربانیان این بیماری در کشور به 28 هزار و 710 نفر افزایش یافت. همچنین شیب کاهشی ابتلا در این کشور ادامه داشته و آمار افراد مبتلا به 100 هزار و 704 نفر رسیده است. آمار کل مبتلایان نیز 209 هزار و 328 نفر اعلام شده است.

کرونا در جهان؛ رشد آمار بهبودیافتگان در برخی کشورها

در این میان، با بهبودی هزار و 665 بیمار دیگر، در مجموع 79 هزار و 914 بیمار مبتلا به ویروس کرونا در ایتالیا درمان شده‌اند. همچنین آمار بیمارانی که در بخش مراقبت‌های ویژه در حال درمان هستند، کاهش یافته و از آمار روز گذشته هزار و 578 به هزار و 539 نفر رسیده است.

بنا به اعلام اداره دفاع مدنی ایتالیا، تاکنون در این کشور برای دو میلیون و 108 هزار و 837 آزمایش کرونا انجام شده است.

راه‌اندازی آزمایشگاه 5 هزار تست در ترکیه

فخرالدین کوجا، وزیر بهداشت ترکیه در صفحه توئیتر خود نوشت: با پشتیبانی وزارت صنایع و تکنولوژی، آزمایشگاهی با ظرفیت انجام روزانه 5 هزار تست کرونا در روز تأسیس کرده‌ایم.

در ادامه پیام توئیتری وزیر بهداشت ترکیه آمده است: اقدامات لازم برای تولید صنایع مرتبط با تدابیر پیشگیرانه از شیوع ویروس کووید-19 در محیط امن آغاز شده است.

کرونا در جهان؛ رشد آمار بهبودیافتگان در برخی کشورها

رسیدن قربانیان فرانسه به مرز 25 هزار نفر

وزارت بهداشت فرانسه طی بیانیه‌ای اعلام کرد که آمار قربانیان ویروس کرونا در این کشور با درگذشت 166 نفر دیگر، به 24 هزار و 760 نفر افزایش یافت.

آمار مبتلایان به کووید-19 نیز با شناسایی هزار و 530 مورد جدید در شبانه‌روز گذشته، به 201 هزار و 667 نفر رسید که از این تعداد 25 هزار و 827 نفر تحت درمان قرار دارند و 3 هزار و 827 نفر از آنها در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

کرونا در جهان؛ رشد آمار بهبودیافتگان در برخی کشورها

فرانسه در طول 24 روز گذشته شاهد روند کاهشی بیماران بستری در بخش مراقبت‌های ویژه بوده است. در این مدت 50 هزار و 562 نفر از بیماران کرونایی بهبود یافته‌اند. فرانسه تصمیم گرفته است که تدابیر پیشگیرانه مرتبط با ویروس کرونا را از روز 11 ماه می(22 اردیبهشت) به تدریج کاهش دهد.

134 هزار مبتلا در روسیه

مرکز کنترل و پیشگیری از عفونت کرونا ویروس در روسیه طی بیانیه‌ای اعلام کرد که تعداد کل بیماران کرونایی در این کشور با افزایش 10 هزار و 663 نفری در 24 ساعت گذشته به 134 هزار و 687 نفر رسیده است.

براساس این بیانیه، آمار قربانیان کووید-19 نیز با فوت 58 نفر دیگر طی مدت یاد شده به هزار و 280 نفر رسیده است. همچنین تاکنون 16 هزار و 639 نفر از بیماران کرونایی در روسیه بهبود یافته‌اند.

کرونا در جهان؛ رشد آمار بهبودیافتگان در برخی کشورها

در این بیانیه به عدم مشاهده علایم کرونا در 50.3 درصد موارد جدید ابتلا به این بیماری اشاره و میزان افزایش موارد ابتلا نیز 8.6 درصد اعلام شد. بیشترین تعداد مبتلایان به کرونا نیز با 68 هزار و 606 مورد در استان مسکو، پایتخت این کشور ثبت شده است. میزان افزایش روزانه این موارد نیز در این شهر 9.5 درصد است.

ارسال دستگاه‌های تنفس مصنوعی به سومالی

ترکیه در ادامه کمک‌های خود به کشورهای درگیر با ویروس کرونا، یک محموله دیگر شامل کمک‌ها و تجهیزات پزشکی از جمله دستگاه‌های تنفس مصنوعی ساخت ترکیه را به سومالی ارسال کرد.

این محموله شامل 10 دستگاه تنفس مصنوعی ساخت ترکیه، کیت تشخیص کرونا، ماسک، گان پزشکی و دیگر ملزومات پزشکی است و به وسیله یک فروند هواپیمای باری ایرباس «ای 400ام» به سومالی ارسال شده است.

رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه با انتشار مطلبی در شبکه اجتماعی توئیتر، نوشت: دستگاه‌های تنفس مصنوعی ساخت داخل را برای کمک به برادران سومالیایی به این کشور ارسال کردیم.

کرونا در جهان؛ رشد آمار بهبودیافتگان در برخی کشورها

اردوغان با بیان اینکه دستگاه‌های تنفس مصنوعی ساخت ترکیه در روند درمان مردم سومالی مفید خواهند بود، گفت: تمدن عبارت از امکانات نیست، بلکه عبارت از وجدان است. امکانات و وجدان مردم ترکیه نیز در خدمت افراد محتاج و مظلوم است.

قربانیان کرونا در اسپانیا به بیش از 25 هزار نفر رسید

آمار قربانیان کووید-19 در اسپانیا با درگذشت 164 نفر دیگر طی شبانه‌روز گذشته به 25 هزار و 264 نفر رسید.

نخستین موارد مرگ در تاجیکستان

به گزارش تلویزیون دولتی تاجیکستان، برای نخستین بار 2 نفر در این کشور بر اثر کرونا ویروس جان خود را از دست دادند. براساس این گزارش، با شناسایی 44 مورد جدید آلودگی به این ویروس، آمار مبتلایان نیز به 76 نفر افزایش یافته است.

با این حال، بیش از دو هزار و 782 مورد مشکوک تا زمان تأیید یا رد بیماری در مراکز درمانی تحت مراقبت قرار گرفته و طی 24 ساعت گذشته 217 نفر دیگر درمان و از بیمارستان‌ها مرخص شده‌اند.

کرونا در جهان؛ رشد آمار بهبودیافتگان در برخی کشورها

این در حالی است که وزارت بهداشت تاجیکستان چند روز پیش اعلام کرده که 319 مورد مشکوک به بیماری ذات‌الریه به بیمارستانی در شهر دوشنبه، پایتخت این کشور منتقل شده‌اند. تاکنون 11 نفر از آنها فوت کرده و درمان 8 نفر دیگر در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان ادامه دارد. تمام مدارس و مهدکودک‌ها در تاجیکستان برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا از 27 آوریل تا 10 می تعطیل شده‌اند.

کرونا در کشورهای عربی

مراکش

وزارت بهداشت مراکش اعلام کرد: با مرگ یک نفر دیگر بر اثر ویروس کرونا، آمار قربانیان به 172 نفر افزایش یافت. همچنین آمار مبتلایان به چهار هزار و 687 نفر رسیده که از میان آنها هزار و 235 نفر بهبود یافته‌اند.

لبنان

بنا به اعلام وزارت بهداشت لبنان یک نفر دیگر بر اثر ویروس کرونا در این کشور جان خود را از دست داده و آمار قربانیان به 25 نفر افزیش یافته است. همچنین آمار مبتلایان نیز به 733 نفر رسیده است.

قطر

وزارت بهداشت قطر اعلام کرد: 776 مورد جدید آلودگی به ویروس کرونا به ثبت رسید و آمار مبتلایان به 14 هزار و 872 نفر افزایش یافت. تاکنون 12 نفر نیز بر اثر کرونا فوت کرده و هزار و 534 بیمار دیگر هم بهبود یافته‌اند.

کرونا در جهان؛ رشد آمار بهبودیافتگان در برخی کشورها

بحرین

وزارت بهداشت بحرین اعلام کرد: با تشخیص 103 مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا، آمار مبتلایان به سه هزار و 273 نفر افزایش یافت و از آنها 8 نفر فوت کرده و هزار و 567 بیمار دیگر نیز بهبود یافته‌اند.

عمان

وزارت بهداشت عمان اعلام کرد: 36 مورد جدید آلودگی به ویروس کرونا در شبانه‌روز گذشته به ثبت رسید و آمار مبتلایان به دو هزار و 483 نفر افزایش یافت. آمار قربانیان کرونا به 11 نفر و تعداد بهبودیافتگان از این بیماری نیز به 750 نفر رسید.

تونس و سودان

وزارت بهداشت تونس طی بیانیه‌ای اعلام کرد: با شناسایی 11 مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا آمار افراد مبتلا به این ویروس به هزار و 9 نفر افزایش یافت. بر این اساس تاکنون 42 نفر بر اثر کرونا در تونس فوت کرده و 323 بیمار هم بهبود یافته‌اند.

وزارت بهداشت سودان نیز تازه‌ترین آمار رسمی مبتلایان و جان‌باختگان ویروس کرونا را اعلام کرد. بر این اساس 59 مورد جدید آلودگی به ویروس کرونا مشاهده شده و آمار کل مبتلایان در سودان به 592 نفر افزایش یافته است. همچنین 41 نفر فوت کرده و 52 بیمار هم بهبود پیدا کرده‌اند.

کرونا در جهان؛ رشد آمار بهبودیافتگان در برخی کشورها

آمار قربانیان در انگلیس

رابرت جنریک، وزیر مسکن انگلیس در نشست خبری روزانه خود اعلام کرد: با مرگ 621 بیمار دیگر مبتلا به ویروس کووید-19 در 24 ساعت اخیر، آمار قربانیان به 28 هزار و 131 نفر رسید.

وی افزود: همچنین آمار مبتلایان به 4 هزار و 806 نفر افزایش یافته است و به 182 هزار و 260 نفر رسید. مجموع افرادی که غربالگری کرونا شده‌اند نیز با 105 هزار و 937 تست دیگر به یک میلیون و 129 هزار و 907 نفر افزایش یافته است.

گزارش: آزاده غلامی

انتهای پیام
captcha