فیلم | گناهی که قاتل روح و عامل کدورت روزه می‌شود
کد خبر: 3897745
تاریخ انتشار : ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۵
در محضر رمضان / 16

فیلم | گناهی که قاتل روح و عامل کدورت روزه می‌شود

آیت‌الله تحریری ضمن تأکید بر لزوم مراقبت از چشم در ماه رمضان، گفت: شبکه‌هایی که دشمنان درست کرده‌اند و تصاویر مستهجن در آن پخش می‌کنند قاتل روح می‌شود و روزه را مکدر می‌کند. برای چشم انسان هم گناهانی ذکر شده که در رساله حقوق امام سجاد(ع) آمده است.

آیت‌الله محمدباقر تحریری، تولیت حوزه علمیه مروی و استاد اخلاق حوزه‌های علمیه، در گفت‌وگو با ایکنا ضمن اشاره به فضائل و اعمال ماه مبارک رمضان، به تبیین فرازهای خطبه شعبانیه پیامبر اکرم(ص) که ناظر به اهمیت ماه مبارک رمضان است، پرداخت. در ادامه بخش شانزدهم این گفت‌وگو از نظر می‌گذرد؛

«وَ أحفَظُوا ألسِنَتَکُم، وغَضّوا عَمّا لا یَحِلّ النَّظرُ إلیه أبصارَکُم، و عمّا لا یَحلّ الإستِماعُ إلیه أسماعَکُم»

دومین موردی که موجب می‌شود مراتب بالای روزه‌داری نصیب انسان نشود و پیامبر(ص) به آن تذکر داده‌اند «عمل چشم» است. فرمودند چشمتان را از محرمات بپوشانید. محرمات زیادی دم دست ماست؛ مثلاً دیدن نامحرم حرام است. این شبکه‌هایی که دشمنان ما برایمان درست کردند و تصاویر مستهجن در آن می‌گذارند، قاتل روح می‌شود. باید سعی کنیم وارد این صفحات نشویم؛ چراکه روزه را مکدر می‌کند.

پیامبر(ص) در اعمال روز فرمودند از چشمتان مواظبت بکنید. برای چشم انسان هم گناهانی ذکر شده است که در رساله حقوق امام سجاد(ع) آمده است. در شرحی که بر این رساله داشتم، گناهان چشم و گناهان زبان را برشمردم. البته بزرگان ما هم در این رابطه کتاب‌های زیادی نوشتند.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha