فیلم | کدام عمل نسبت به نماز و روزه فضیلت دارد
کد خبر: 3898826
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۷
از ثری تا ثریا / 20

فیلم | کدام عمل نسبت به نماز و روزه فضیلت دارد

انسان‌ها در زندگی خود تکالیف شرعی‌شان مانند نماز و روزه را انجام می‌دهند، اما حضرت امیر(ع) در نامه 47 نهج‌البلاغه به عملی اشاره می‌کنند که حتی از نماز و روزه نیز فضیلت بیشتری دارد.

به گزارش ایکنا، محسن اسماعیلی،‌ عضو هیئت علمی دانشگاه تهران و نهج‌البلاغه‌‌پژوه، در بیستمین بخش درس‌گفتارهای علوی می‌گوید: طبق نامه 47 نهج‌البلاغه، امام علی(ع) هنگام شهادت به امام حسن(ع) و امام حسین(ع) فرمودند که شما دو نفر و همه فرزندان و خاندانم و هرکسی را که این جملات به گوشش می‌رسد به تقوا یعنی رعایت دستورات الهی و نظم در کارها سفارش می‌کنم.

بی‌نظمی آفت عمر ما و منظم بودن برکت کار ماست و فرمودند که بین یکدیگر آشتی بدهید. اگر دیدید کسانی دلخوری دارند، بین آنها آشتی بدهید. چون از پیامبر(ص) شنیدم که فرمودند آشتی دادن دو نفر با هم و نزدیک کردن دل‌ها، پاداشش از همه نمازها و روزه‌ها برای شما سنگین‌تر است.

بعد نسبت به کسانی که والدین را از دست دادند، سفارش کردند و دو سفارش داشتند؛ یکی اینکه مبادا یک روز گرسنه و یک روز سیر باشند. دوم اینکه مبادا شأن آنها رعایت نشود. ما یک اتمام مساکین و یک اکرام داریم که اکرام یعنی باید شخصیت آنها حفظ شود.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha