قدس عربی باقی خواهد ماند و زوال اشغالگران حتمی است
کد خبر: 3899124
تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۲

قدس عربی باقی خواهد ماند و زوال اشغالگران حتمی است

مرکز اسلامی الازهر مصر عصر جمعه، 26 اردیبهشت در بیانیه‌ای به مناسبت هفتاد و دومین سالروز اشغال فلسطین موسوم به «روز نکبت» اعلام کرد که قدس عربی باقی خواهد ماند و هر اشغال و تجاوزی پایانش، هرچقدر هم که طول بکشد، زوال و نابودی است.

به گزارش ایکنا به نقل از شبکه خبری راشاتودی عربی روسیه، در بیانیه الازهر آمده است: قدس عربی باقی خواهد ماند و مسئله فلسطین همواره در قلب‌ ملت‌های  مسلمان باقی خواهد ماند. هر اشغال و تجاوزی پایانش، هرچقدر هم که طول بکشد، زوال و نابودی است.

این بیانیه می‌افزاید: بیش از سه چهارم مساحت تاریخی فلسطین، مورد اشغال واقع شده و ۵۳۱ مجتمع مسکونی تخریب و حدود ۸۵ درصد جمعیت فلسطینیان به کشورهای همسایه فلسطین و برخی آواره شده‌اند. امروز لکه ننگی بر پیشانی جامعه جهانی است که هفتاد و دو سال است از حقوق مردم فلسطین چشم پوشی کرده است.

الازهر در بیانیه خود تصریح می‌کند: دنیا برای پایان دادن به اشغال ظالمانه اراضی فلسطین و بازگرداندن آن به صاحبانش و محاکمه اسرائیل اشغالگر به خاطر جنایت‌های ضد بشری علیه مردم فلسطین و مقدسات عربی و اسلامی، باید پاسخگو باشد.

گفتنی است، رژیم اشغالگر صهیونیستی هفتاد و دو سال پیش در چنین روزی یعنی ۱۴ ماه می ۱۹۴۸ همزمان با خروج نظامیان اشغالگر انگلیسی از فلسطین و با حمایت کشورهای استعمارگر، با اشغال سرزمین مادری ملت فلسطین بر منطقه تحمیل شد.

این غده سرطانی در طول حیات خود که اکنون هفتاد و دو سال از عمر آن می‎گذرد با کشتار و جنایت در حق مردم فلسطین و آواره کردن آنها همچنان پابرجاست و حتی سعى در اشغال هرچه بیشتر مناطق فلسطینى دارد.

انتهای پیام
captcha