فیلم | تجدید عهد با ولایت امام عصر(عج) در ماه رمضان
کد خبر: 3899393
تاریخ انتشار : ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۷
در محضر رمضان / 23

فیلم | تجدید عهد با ولایت امام عصر(عج) در ماه رمضان

آیت‌الله تحریری ضمن تأکید بر اینکه مقدرات امت در شب قدر بر قلب امام عصر(عج) نازل می‌شود، تصریح کرد: از این نظر باید قلبمان را به قلب عالم امکان متصل کنیم و ولایت او را با جان پذیرا باشیم.

آیت‌الله محمدباقر تحریری، تولیت حوزه علمیه مروی و استاد اخلاق حوزه‌های علمیه، در گفت‌وگو با ایکنا، ضمن اشاره به فضائل و اعمال ماه مبارک رمضان، به تبیین فرازهای خطبه شعبانیه پیامبر اکرم(ص) که ناظر به اهمیت ماه مبارک رمضان است، پرداخت. در ادامه بخش بیست و سوم این گفت‌وگو از نظر می‌گذرد؛

در شب‌های قدر به ساحت قرآن پناه می‌بریم. قرآن را به درگاه خدا واسطه قرار می‌دهیم. اهل بیت(ع) را واسطه قرار می‌دهیم. این قرآن، قرآن صامت است. اهل بیت(ع) قرآن ناطق هستند. اینها یک حقیقت هستند، منتهی با دو چهره.

باید توجه داشته باشیم شب قدر شبی است که قرآن کریم بر قلب مطهر نبی اکرم(ص) نازل شده و خدای متعال خواسته است تا مقدرات امت به ویژه امت اسلامی در زمان نبی اکرم(ص) و بعد از آن حضرت از طریق ملائکه و روح بر قلب مطهر امام(ع) نازل شود.

از این نظر باید قلبمان را به قلب عالم امکان متصل کنیم؛ یعنی ولایت او را با جان پذیرا باشیم و اظهار کنیم در طول زندگی‌مان در این زمینه کوتاهی کرده‌ایم و قصور و تقصیر داشته‌ایم، اما ما با شما مرتبطیم. شما را دوست داریم. شما را ولی امر خودمان می‌دانیم. آنچه از ناحیه خدای متعال بر قلب امام(عج) برای مقدرات ما نازل می‌شود را می‌پذیریم و قبول داریم. باید به پیشگاه امام(ع) عرض کنیم ما در مسیر تحول هستیم. می‌خواهیم همواره خودمان را با شما منطبق کنیم. با قرآن منطبق کنیم. اصلاً حکمت قرآن به سر گرفتن این است.

انتهای پیام
captcha