فیلم | حکمت قرآن به سر گرفتن در شب‌های قدر
کد خبر: 3899398
تاریخ انتشار : ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۱
در محضر رمضان /24

فیلم | حکمت قرآن به سر گرفتن در شب‌های قدر

آیت‌الله تحریری در بیان حکمت قرآن به سر گرفتن در شب قدر اظهار کرد: حکمت اینکه با قرآن به سر گرفتن می‌گوییم: «بک یا الله» و چهارده معصوم(ع) را واسطه قرار می‌دهیم این است که می‌خواهیم ارتباط قلبی و ولایی‌مان را از این طریق با خدای متعال و این اولیا برقرار و مستحکم کنیم و از آن‌ها بخواهیم این ارتباط را حفظ کنند.

آیت‌الله محمدباقر تحریری، تولیت حوزه علمیه مروی و استاد اخلاق حوزه‌های علمیه در گفت‌وگو با ایکنا ضمن اشاره به فضائل و اعمال ماه مبارک رمضان، به تبیین فرازهای خطبه شعبانیه پیامبر اکرم(ص) که ناظر به اهمیت ماه مبارک رمضان است، پرداخت. در ادامه بخش بیست و چهارم این گفت‌وگو از نظر می‌گذرد؛

حکمت اینکه با قرآن به سر گرفتن می‌گوییم «بک یا الله»، «بمحمد(ص)» و «بفاطمة(س)» و چهارده معصوم(ع) را واسطه قرار می‌دهیم همین است که می‌خواهیم ارتباط قلبی و ولایی‌مان را از این طریق با خدای متعال و این اولیا برقرار و مستحکم کنیم و از آن‌ها بخواهیم این ارتباط را حفظ کنند.

ما می‌خواهیم از این طریق خودمان را به این اولیا بسپاریم. ایمانمان را، تقوایمان را به این اولیا بسپاریم. باید توجه داشته باشیم گرفتاری‌هایی که در این زمان رخ داده است گرفتاری مادی است و گرفتاری‌های مادی در مقایسه با گرفتاری‌های روحی خیلی کم است. گرفتاری‌های روحی و آسیب‌های روحی انسان‌ها است که ما را دچار مشکل می‌کند.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha