بازگشت آخرین گروه از زائران هندی جامانده در ایران به خانه
کد خبر: 3899645
تاریخ انتشار : ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۹

بازگشت آخرین گروه از زائران هندی جامانده در ایران به خانه

آخرین دسته از زائران هندی که طی دو ماه گذشته و در اثر محدودیت‌های ناشی از شیوع کرونا در ایران به سر می‌بردند، امروز به کشور خود بازگشتند.

به گزارش ایکنا؛ از هند، فیروز احمدخان، مشاور ارشد اجرایی شورای توسعه منطقه خودمختار لداخ-کارگیل اعلام کرد آخرین دسته از 310 زائر درمانده لداخی که طی دو ماه گذشته در اثر محدودیت‌های ناشی از شیوع کرونا در ایران به سر می‌بردند، امروز یکشنبه در فرودگاه له فرود آمدند.

پیش از این زائران از ایران با پرواز ویژه هواپیمایی ماهان به دهلی نو منتقل و پس از آن با دو هواپیمای ویژه هواپیمایی هندوستان به له منتقل می‌شدند.

فیروز احمدخان پایان بازگشت آخرین دسته از زائران را یک تسکین بزرگ برای دولت و شهروندان له، کارگیل و خانواده‌های آنها عنوان کرد و از همه فعالیت‌های وزارتخانه‌های مربوطه، دولت و ادارات خصوصی و همچنین افرادی که نقش فعالی در روند این اقدام داشتند، تشکر کرد. وی گفت: 290 نفر از زائران تخلیه شده، شهروندان کارگیل و بقیه شهروندان له هستند.

وی افزود: زائران بازگشته از ایران در مراكز قرنطینه‌ای كه از سوی دولت در هتل‌ها و استراحتگاه‌های مختلف این دو شهرستان ایجاد شده است، قرنطینه خواهند شد.

وی ضمن تشکر از وزارت امور خارجه، هواپیمایی کشوری، هواپیمایی ماهان و فرماندار لداخ گفت: ما به دلیل مراقبت و ارائه تسهیلات مناسب برای زائران در مدت اقامت طولانی در کشور ایران، مدیون دولت جمهوری اسلامی ایران هستیم و از این دولت، وزارت خارجه، فرمانداری قم و نماینده مقام معظم رهبری تشکر ویژه می‌کنیم.

انتهای پیام
captcha