عبدالباسط مراکش را بشناسیم + فیلم تلاوت
کد خبر: 3899714
تاریخ انتشار : ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۰

عبدالباسط مراکش را بشناسیم + فیلم تلاوت

«بوجمعه الباز»، امام جماعت و خطیب مسجد «محمد سادس» در شهر «بوزنیقه» مراکش، صوتی خوش در تلاوت قرآن دارد و قرائت‌های وی به سبک عبدالباسط توجه همگان را به خود جلب می‌کند.

به گزارش ایکنا به نقل از روزنامه «العمق» مراکش، بوجمعه الباز در مراکش به صاحب حنجره طلایی در قرائت معروف است و به سبک استاد عبدالباسط قرآن را تلاوت می‌کند.

مسجدی که این قاری مراکشی در آنجا فعالیت دارد، قبله و کانون گرد هم آمدن صدها نمازگزار برای شنیدن صدای دلنشین و زیبای او در قرائت قرآن به ویژه هنگام اقامه نماز تراویح (از آیین‌های اهل سنت در رمضان) است؛ نمازی امسال که به دلیل کرونا متوقف شده است.

بوجمعه الباز در گفت‌وگو با روزنامه «العمق» مراکش، که از وی به عنوان عبدالباسط مراکش یاد کرده است، درباره نحوه روی آوردن به حفظ و قرائت قرآن اظهار کرد: قرآن را با تشویق پدرم حفظ کردم. در قدیم رسم بود که پدر خانواده یک نفر از اعضای خانواده را برای حفظ قرآن انتخاب می‌کرد.

وی افزود: از دوره کودکی از نظارت و حمایت خانواده در حفظ قرآن بهره‌مند بودم و از همان سن پایین استعدادم در برخورداری از صدای خوب کشف شد.

این قاری مراکشی به مرور زمان و پس از جلب نظر اساتید قرائت، برپایی محافل مذهبی و ملی در مؤسسات آموزشی را، که در آنجا درس می‌خواند، آغاز کرد و از همان زمان برای اصلاح و تقویت صوتش از طریق آموزش مداوم و با اهتمام به تلاوت‌های مشاهیر قرائت همچون عبدالباسط عبدالصمد، محمد صدیق منشاوی و دیگر قاریان مراکشی تلاش می‌کند.

انتهای پیام
captcha